Författare Ämne: Får dom behandla barn på detta sätt?  (läst 4069 gånger)

Jenny

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Får dom behandla barn på detta sätt?
« skrivet: 27 maj 2005, 15:38:16 PM »
Hejsan,vet inte om jag skriver på rätt sida eller vad man ska säga..
Jag är en tjej på 15 år som har vartit placerad på ett paragraf12 hem,jag undrar om det verkligen kan stämma att man får ha människor på sådana ställen,speciellt barn/ungdomar.Det kan inte vara bra för någon alls att sitta inlåst i flera månader,och dessutom inte få gå ut och ta frisk luft.Jag satt på paragraf12 hemmet i lite drygt 4 månader,och fick inte ens gå ut och ta luft en gång i veckan.Det tycker jag är sjukt,till och med människor som sitter i fängelse får gå ut oftare.Dessutom fanns det inte någonting man kunde göra så att man fick röra på sig.Jag hade brutit mitt ben någon månad innan,och behövde träna upp det,men kunde/fick inte pga att jag satt inlåst.Får man verkligen behandla folk på detta sätt? Om en läkare har sagt att man måste träna på att gå mycket,så måste man väl få göra det? Det är ju inte så att jag är våldsam eller något sånt,har visserligen hållt på med droger,men för det kan man väl inte placera ett barn på ett paragraf12 hem? Och om man nu måste placera ett barn på ett paragraf12 hem,måste man inte då få ha rätt till att få gå ut och ta luft några gånger i veckan iaf?
Mvh Jenny

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Fel att låsa in barn
« Svar #1 skrivet: 30 maj 2005, 22:09:10 PM »
Hej Jenny,

Välkommen som debattör på NKMR:s Diskussionsforum.

Du har alldeles rätt att du inte borde ha blivit inlåst på sätt som du var. Du blev omhändertagen pga ditt eget beteende - "beteendefall" som det heter - men även fångar har rätt till frisk luft och motion.

Hoppas att du ser till att aldrig mer hamna i klorna på socialen! Prusseluskan är en dålig vårdare och staten är en usel förälder.

Hälsningar

Ruby Harrold-Claesson
Jur. kand
Ordf. i NKMR

DR_TOTENKOPF

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
ordförande S.A.T.T.
« Svar #2 skrivet: 31 maj 2005, 01:47:25 AM »
S.A.T.T. FINNS INTE LÄNGRE MEN DET INNEBÄR INTE ATT JAG E DÖD SNARARE TVÄRTOM JAG ÄR STARKARE ÄN NÅGONSIN...´... DU JENNY HOPPAS DU INSETT ATT DET INTE HJÄLPER MED ORD MAN MÅSTE KOMMA TILL HANDLING..... råkade ha på caps orkade inte skriva om allt.....
|| HÄMD FÖR MINA STUPADE KAMRATER ||

14/88