Författare Ämne: rättshjälp  (läst 7971 gånger)

pelle39

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
rättshjälp
« skrivet: 06 september 2004, 08:21:05 AM »
hej jag heter per mina barn är omhändertagna.har försökt med alla instanser i sverige för att överklaga men fick nu nyligen nej från regeringsrätten undrar vad det finns för rättshjälp för att gå till europadomstolen hoppas någon vet mvh pelle

madeleine karlin

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
rättshjälp
« Svar #1 skrivet: 06 september 2004, 10:28:10 AM »
Möjligheten att få rättshjälp i europadomstolen finns. Det första som krävs är att domstolen bestämmer sig för att ta upp ärendet till prövning vilket inte är en självklarhet. Processen innan du kommer fram till om ärednet skall prövas av domstolen är lång. Det andra som krävs är att domstolen beviljar rättshjälp.

madeleine karlin

amica67

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
rättshjälp
« Svar #2 skrivet: 12 oktober 2006, 14:48:20 PM »
Jag skulle vilja få veta var jag kan få tag i en advokat som akn gratis råda mig om en tvist med de sociala myndigheterna. Vi har och blir välldigt illa behandlade av våran socialsekreterare.

tack på för hand1

MRB

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
rättshjälp
« Svar #3 skrivet: 11 december 2006, 22:07:09 PM »
Hej amica 67!

Det är svårt att komma åt social sekreterare,så länge de inte begår BROTT.(stöld,mord,osv)

Mitt förslag,är att du ringer vederbörande,spela in samtalet,kontakta sedan ordförande i berörd socialnämnd eller media.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
rättshjälp
« Svar #4 skrivet: 12 december 2006, 18:31:44 PM »
Citat från: "MRB"
Hej amica 67!

Det är svårt att komma åt social sekreterare,så länge de inte begår BROTT.(stöld,mord,osv)

Mitt förslag,är att du ringer vederbörande,spela in samtalet,kontakta sedan ordförande i berörd socialnämnd eller media.

hmm... bra ide. Kan vara användbart om/när de börjar trakassera..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna