Författare Ämne: Bevis på sexuella övergrepp ger förövaren ensam vårdnad  (läst 19379 gånger)

patricia

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Bevis på sexuella övergrepp ger förövaren ensam vårdnad
« skrivet: 11 april 2005, 23:06:56 PM »
Upp och nedvända Sverige. Du misstänker att dina barn utsätts för sexuella övergrepp. Du gör en polisanmälan som mamma och tar ditt ansvar. Socialen måste kopplas in vid en anmälan, säger polisen. Socialen försöker med grymma metoder tvinga mamman att ta tillbaka polisanmälan. Barnen måste skyddas från anmälaren-mamman och tvångsomhändertas. Ett besöksförbud skrivs på mamman. Förövarna får besöka barnen i fosterfamiljen och de sexuella övergreppen får där fortsätta både av förövarna själva och av fosterfamiljen. Fosterfamiljen får betalt för att sexuellt förgripa sig på barnen. Socialen tvingar parterna till en vårdnadstvist. Anmälningar väller in från socialen på anmälaren- mamman av de sexuella övergreppen. Nu måste vi försöka göra mamman riktigt kriminell säger socialen och socialen börjar gillra massor med fällor. Förövaren lyfts upp på gräddhyllan och får beröm för att ha bidragit med handelsvaror barn till fosterhemsindustrin. Oh, vad vi tjänar pengar på det här säger socialen. Socialen har kontakter överallt, de flörtar vilt och pengar strömmar in. I semestertider behövs alltid kassan fyllas på och socialarbetaren kan bestämma sig för att ta hela fosterfamiljens lön. Mamman anmäler nu till myndigheterna att barnen misshandlas och sexuellt utnyttjas i fosterfamiljen. Tydliga bevis finns också till detta. Ingenting händer, myndigheterna agerar inte, misshandel och sexuella övergrepp i fosterfamiljer va det är väl inget ovanligt. Har du inget nytt att komma med säger myndigheterna, jo barnen är döende, ja men det har vi hört förut det också. Förövaren får ensam vårdnaden av trasorna som finns kvar, nej riktigt döende är inte barnen ännu, så varsågod att fortsätt med övergreppen säger socialen. Detta är en vanlig verklighet i dagens Sverige.

jmb

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Ang övergrepp
« Svar #1 skrivet: 21 april 2005, 20:17:02 PM »
Vad ska man göra när man blir straffad när man som mamma skyddar barnen mot förövaren Vad gör man när soc inte tror läkar raporterna?? är det någon som har ett svar?? :cry:
Ärlig kvinna

patricia

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Ang. övergrepp
« Svar #2 skrivet: 19 maj 2005, 19:42:10 PM »
Ja, vad ska man göra när pedofilerna tar sig in på alla skyddade platser i rättsväsendet och på andra starka positioner runt om i vårt samhälle där de skyddar varandra. Varför får föräldrarna inte tillåtelse för Sverige att skydda sina barn mot pedofiler som förgriper sig på deras barn. Låt oss få stoppa det som redan händer här och nu annars kommer Sverige att krylla av pedofiler framöver.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Pedofiler på höga platser i samhället
« Svar #3 skrivet: 21 juli 2005, 16:29:16 PM »
Hej Patricia,

Du skriver "Låt oss få stoppa det som redan händer här och nu annars kommer Sverige att krylla av pedofiler framöver."

Sverige har sedan länge haft av pedofiler och andra perversa typer ända upp till Högsta Domstolen. Du har väl inte glömt alla avslöjandena om de sexköpande domarna i Sveriges domstolar? Och JK bagatelliserar det hela. Och glöm inte prostitutionsskandalen som ägde rum bland politikerna i Sveriges riksdag och regering under 1970-talet.

Läs gärna bokpresentationen
Makten, männen, mörkläggningen

Men, låt oss inte förglömma att alla män som anklagas för sexuella övergrepp på barn är inte nödvändigtvis skyldiga. NKMR:s hemsida har åtskilliga berättelser om falska anklagelser mot män i samband med skilsmässor och vårdnadstvister - och de ödesdigra konsekvenserna för barnen och männen som har drabbats.

Ruby H-C

anna

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 05 januari 2006, 23:30:36 PM »
"Ljuger barn om övergrepp? En socialarbetare fick frågan och svarade: Ja, ofta - de säger att det inte har hänt, när det har hänt." (citat från ECPAT:s skrift Upp till ytan, 1999)

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 06 januari 2006, 00:51:00 AM »
ja barn ljög ju bevlisligen om att de utsatts för sexövergrepp på blåkulla under 16 00 talet så visst kan barn ljuga precis som vuxna

anna

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 06 januari 2006, 01:04:37 AM »
Barn kan inte ljuga om saker som inte ingår i deras begreppsvärld.

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 06 januari 2006, 09:39:45 AM »
Så diu menar att en massa barn fördes till blåkulla ridandes på borgmästare och en massa andra konstiga föremål för att slicka satans hund i baken? I dag ingår faktsitk sex dessutom i många barns begreppsvärld eftersom att det är så öppet med sex, även mycket små barn vet förmodligen vad mamma och pappa har gjort för att få till dom

patricia

• Newbie
  • *
    • Visa profil
samhället hjälper förövarna
« Svar #8 skrivet: 06 januari 2006, 11:44:04 AM »
Barn kan tvingas ljuga genom att bli programmerad av förövaren men barn kan också tala sanning i polisförhör och berätta om övergreppen. Trots det går vårdnaden ofta till förövaren, eller föräldrarna tvingas till delad vårdnad, då kan övergreppen fortsätta iallafall.

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 06 januari 2006, 12:16:35 PM »
DEt är ju det man menar man kan inte utgå från att alla talar sanning eller att alla ljuger. Barn kan skrämmas av en förövare att inte berätta men barn kan även manipuleras av en förälder som vill ha enskilld vårdnad att ljugar eller till och med tro att det har varit med om saker som alldrig har hänt. Det är det som gör frågan så svår. I de fall det bevisligen skett övergrepp är det nog få fall där förövarna fått vårdnaden och i de fall där en föräldrer manipulerat fram falska minnen hoss barnet är en föräldern olämplig anser jag. Frågan är mycket svår och tyvärr riskerar man många gånger att göra fel.

anna

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 06 januari 2006, 14:24:04 PM »
Citat från: "susanna svensson"
Så diu menar att en massa barn fördes till blåkulla ridandes på borgmästare och en massa andra konstiga föremål för att slicka satans hund i baken? I dag ingår faktsitk sex dessutom i många barns begreppsvärld eftersom att det är så öppet med sex, även mycket små barn vet förmodligen vad mamma och pappa har gjort för att få till dom

När min pappa började med våldtäkter på mig kunde jag bara beskriva det han gjorde som "dum" och lite senare som "äcklig." De vuxna som vet hur de skulle gå vidare med detta är lätträknade. Som man resonerar här så skulle det inte finnas ngt problem i en familj där ett barn beskriver det så, eller?

Om du hade läst lite psykologi så uppvisar barn många tecken på övergrepp - dvs det handlar inte bara om det verbala språket. Jag liksom alla barn som har varit utsatta uppvisar många tecken, det är bara vuxna som hela tiden snöar in på det verbala. Helt enkelt för man inte vill se.

anna

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 06 januari 2006, 14:40:06 PM »
DEt är ju det man menar man kan inte utgå från att alla talar sanning eller att alla ljuger. Barn kan skrämmas av en förövare att inte berätta men barn kan även manipuleras av en förälder som vill ha enskilld vårdnad att ljugar eller till och med tro att det har varit med om saker som alldrig har hänt. Det är det som gör frågan så svår. I de fall det bevisligen skett övergrepp är det nog få fall där förövarna fått vårdnaden och i de fall där en föräldrer manipulerat fram falska minnen hoss barnet är en föräldern olämplig anser jag. Frågan är mycket svår och tyvärr riskerar man många gånger att göra fel.

Du verkar föga insatt. Jag har svårt att tro att du heter Susanna. Om du var lite påläst  eller ngn som helst kunskap om hur barn fungerat hade du inte skrivit som du gör. Du påminner om en fris anhängare. Du har inte funderat på vad som kom först? Du tror att saker börjar där du ser dem? Att ingenting har pågått innan? Att helt plötsligt så finns en anmälan? Eller det börjar med en skilsmässa? Talar du av egen erfarenhet? Försöker du bevisa din oskuld här - du gör dig inte trovärdig här, så du kan bara göra dig än mindre trovärdig vid förhör.

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 06 januari 2006, 14:50:39 PM »
min bakgrund upp till d nivå i rättsvetenskap bla. Har tagit del av det mesta som krivits på området läst bla dalströmlannes böcker diesens böcker evalundgrens böcker men eftersom att jag gillar allsidighet och objektivitet har jag givetvis även läst bo edvarssson astrid holgersson, elisabeth loftus etc etc. Jag tycker det är olyckligt med detta ställningkrig på området det som behövs är en metod så att man gör så säkra utredningar som möjligt, så att inget utsatt barn tvingas leva med en förövare och att givetvis ingen oskyldig blir dömd till fängelse eller mister kontakten med sina barn pga en felaktig anklagelse. Det är det som du inte verkar fatta du verkar utgå från att alla anklagelser är sanna vilket som faktiskt inte är.
En undersökning som gjordes i usa för några år sedan visade ex vis att drygt 40% av alla våldtäktsanklagelser från vuxna kvinnor var falska metoden var djupintervjuer med de förmodade offren upp till fem år efter anmälan. Orkar inte leta på källan nu men om du går in på www.antifeminist.nu och använder sökfunktionen eller ber om hjälp av datafreaksen där så får du länken. Det vore intressant att få reda på din bakgrund och vad som gör att du skulle vara så trovärdig. Har du ex lyckas få dina förövare dömda i en rättegång där dina anklagelser prövats?

anna

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 06 januari 2006, 15:09:31 PM »
min bakgrund upp till d nivå i rättsvetenskap bla. Har tagit del av det mesta som krivits på området läst bla dalströmlannes böcker diesens böcker evalundgrens böcker men eftersom att jag gillar allsidighet och objektivitet har jag givetvis även läst bo edvarssson astrid holgersson, elisabeth loftus etc etc. Jag tycker det är olyckligt med detta ställningkrig på området det som behövs är en metod så att man gör så säkra utredningar som möjligt, så att inget utsatt barn tvingas leva med en förövare och att givetvis ingen oskyldig blir dömd till fängelse eller mister kontakten med sina barn pga en felaktig anklagelse. Det är det som du inte verkar fatta du verkar utgå från att alla anklagelser är sanna vilket som faktiskt inte är.
En undersökning som gjordes i usa för några år sedan visade ex vis att drygt 40% av alla våldtäktsanklagelser från vuxna kvinnor var falska metoden var djupintervjuer med de förmodade offren upp till fem år efter anmälan. Orkar inte leta på källan nu men om du går in på www.antifeminist.nu och använder sökfunktionen eller ber om hjälp av datafreaksen där så får du länken. Det vore intressant att få reda på din bakgrund och vad som gör att du skulle vara så trovärdig. Har du ex lyckas få dina förövare dömda i en rättegång där dina anklagelser prövats?

Om du har läst så mkt - hur kommer det sig att du bara nämner den verbaka berättelsen??? Du vet ingenting om förhör och barns verbala förmåga. Du är väl, som jag tyvärr antar, som alla ndra inom detta - tror att man minns allt. Tror inte på att man kan förtränga saker. Ex är jag inte ensam om detta: Jag har ej haft minnen, jag har inte VETAT. Och det var inte förrän jag bara för några månader sedan fick höra av min mamma att hon tittat på under våldtäkterna, och i och med det fick jag allt att stämma med _alla andra_ TECKEN på övergrepp.

Nej, jag fick ingen hjälp - eftersom du, som alla andra som du inom dagis, skola soc och BUP etc som ej har tillräcklig kunskap om hur barn visar detta och /eller ej har det som krävs för att anmäla.
Anmälningar gjordes, för min del, men oftast gjorde man i huvudtaget ingenting åt saken.

Så alla undersökningar/forskningar du och alla hänvisar till handlar om _allmänt_ verbalt och/eller man utgår ifrån att alla har ett minne och VET.

Dvs jag var 34 år fick VETA -och det genom min sk mamma berättade att hon sett på. Så två argument faller fullkomligt platta, som folk av dina anhängare har i och med detta. -Om jag nu utgår ifrån att du har exakt samma inställning som dessa brukar ha, men det verkar du och andra sidan ha - eftersom du tror att trauma fungerar som vilket minne som helst. Läs Sven-Åke Christianson, i stället. Jag kan med hela mitt liv intyga att allt han skriver är fullständigt korrekt. Och det är mer än vad ngn annan kan visa här.

http://www.google.com/search?hl=sv&rls=GGLD%2CGGLD%3A2004-51%2CGGLD%3Aen&q=christianson+r%C3%A4ttspsykologi&lr=

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 06 januari 2006, 15:53:26 PM »
jag har läwst svenåke chiristisansssons böcker och det intressanta är att på en föreläsning som han hade för några år sen så tonade han ner vissa ställningtaganden som han kommit med i en av sina första böcker när jag ställde en fråga utifrån det. Visserligen en retorisk fråga som skulle visa på ihåligheten i hans argument om han svarat i linje med slutsattserna i dom första öckerna han kom ut med i ämnet. Fast den mannen verkar ha lärt sig av sina första missatg hans senare böcker är inte lika extrema.
Om du nu alltid har minns det du varit med om och har stöd i dina minnebilder av din mor så kan du nog utgå fran att dina minnen är riktiga men däremot de som får minnen som plötsligt ploppar upp i vuxen ålder efter så kallad regressionsterapi ska man nog oftast ta med en nypa salt