Författare Ämne: Inlägg i Kalla faktadebatten frÃ¥n ordf i Samhällets Styvbarn  (läst 2789 gånger)

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Jag har saxat det här inlägget av Krister Lumme från Kalla faktadebatten

http://www.tv4.se/forums/ListThread.aspx?PostGUID=C718FFA5-84C7-45BB-8F47-26DE33777977&showall=0&jump=0&noframe=1

Hann inte se hela programmet. Vad jag ändå fick se var det som jag visste. Själv satt jag på barnhem ifrån 4 års ålder till 15. Idag är jag snart sextio. Inget har förändrats. Barn far lika illa idag som i går. Skillnaden kan däremot räknas i pengar. Skamligt att kommunerna blir skinnade utav institutionsdirektörer som gör sig rika på barns olycka. Skam att ingen ännu har ställt både regering och kommuner framför skampålen. En revisionsrapport ifrån 2002 talar sitt tydliga språk. Tio miljarder betalades ut till över 500 HVB hem det året. Varge år ökar summan en miljard. Samtiidgt kunde för två år sedan konstaters att tillsyningsbesöken var minimala. Idag är dom nästan obefintliga. Vart är detta samhälle på väg. Sverige är även mest anmälda land i Europa då det gäller brott mot dom mänskliga rättigheterna. Många av anmälningarna handlar om barn som socialtjänster i landet har handlagt. Listan kan göras lång om vad programmet Kalla Fakta inte fick med i programmet. Vi måste sätta stopp. Nu finns föreningen "Samhällets Styvbarn." Vi kommer att fortsätta bekämpa denna kränkning som föräldralösa barn utsätts för idag.

Vi finns på vebben. www.styvbarn.se.

Bli medlem även du.

KL.ordf