Till Pelle!
De fÄr inte göra sÄdana utredningar som de gör. Du Àr inte ensam om att ha blivit angripen utav dessa sÄkallade socialutredare, vi Àr mÄnga.
Anledningen till att de fortsÀtter med sina bedrÀgeri utredningar Àr den att socialkonsulenterna Àr pÄ deras sida. LÀs mina inlÀgg sÄ förstÄr du vad jag menar. Jag sÀger som Jan-Olof och alla vi andra, vi mÄste samla oss tillsammans allihop och göra en gruppanmÀlan. Det gÀller alla i hela landet. Alla mÄste komma, inga fÄr hÄlla tyst, det Àr slut pÄ detta tigande.
Det Àr en av anledningarna till att det fÄr fortsÀtta, att de flesta familjer hÄller tyst. Det Àr sÄ sjukt, ibland blir jag sÄ arg sÄ jag tycker illa om alla dessa tigande förÀldrar, att ingen av dem sÀger nÄgot, Àr det verkligen sÄ mÄnga som Àr nöjda över att man tar deras barn, har de gjort sÄ hemska saker att de inte törs visa upp sig? Eller Àr alla skrÀmda till tystnad,
VAR ĂR NI ALLIHOP???
Jag har stött pÄ ett flertal förÀldrar vars barn har blivit omhÀndertagna
utav socialutredare pÄ liknande sett som oss, jag har talat om för dem att jag Àr utsatt för detsamma, att utredarna ljuger, men hur jag Àn har anstrÀngt mig att fÄ dessa förÀldrar att förstÄ mig sÄ vÀgrar de. De bara hör sig sjÀlva, de förstÄr inte att jag Àr gammal i gÄrden och har redan gÄtt igenom hela överklagande-ritualen, nej de reagerar likadant som de flesta andra de tror att det bara Àr de som blir bemötta pÄ detta sÀtt, sÄ skall de ÀndÄ överklaga och kÀmpa sin egna kamp mot politikerna i stadsdelsnÀmnden, lÀnsrÀtten, kammarrÀtten, regeringsrÀtten, eu-domstolen de fattar inte att det redan har varit tusentals innan dem som har fÄtt avslag, avslag, avslag, det gÄr som pÄ löpande band nÀr de nya kommer faller de gamla av, ingenting hÀnder. Samma procedur, om och om igen, Är ut, Är in, snurriga, chockade, förvirrade mammor och pappor. Socialutredare som ljuger, misstÀnker, skriver Àckliga tjÀnsteutlÄtanden, att de orkar att hÄlla pÄ, de Àr i en sjuk symbios med varandra, de hÄller ihop och samarbetar med varandra, frÄn sociala till eu-domstolen, de Àr som en stor familj enade tillsammans mot oss utvalda. De fÄr anvÀnda sig utav sina sjuka metoder mot oss förÀldrar och mot vÄra barn för att de Àr helt sÀkra pÄ att de tillsammans gör storverk, DE rÀddar vÄra barn frÄn oss.
De tar vÄra barn. Ger bort dem till frÀmmande mÀnniskor. DÀr fÄr de leva och vÀxa upp och lÀra sig deras traditioner. Den enda som besöker mitt barn Àr en utvald person som jag trÀffat en gÄng i nÄgra minuter för nio Är sedan som jag ogillade direkt för jag tyckte hon verkade helt borta, hennes titel var familjehemsinspektör. Jag sa till dem alla ,chefer och stadsdelsnÀmnd att jag inte ville att hon skulle vara nÄgon inspektör Ät min son, de struntade i vad jag sa. Hon kunde inte prata med mig, vi fick ingen kontakt. Vad skulle hon inspektera för nÄgonting, hur ett frÀmmande barn har det,skulle hon kunna prata med mitt barn hon visste ingenting om oss. Undrar hur mitt barn har haft det dessa nio Är, usch!
LÀs vad vi andra har skrivit och svara gÀrna pÄ vÄra inlÀgg. Hoppas att det kommer fler in pÄ detta forum. Vi mÄste vara fler!
Jeanette