Författare Ämne: Hemösa!  (läst 2504 gånger)

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Hemösa!
« skrivet: 13 mars 2005, 16:18:40 PM »
Det skulle vara mycket bra om ett sådant diskussionsforum startades åt alla hemlösa i våra länder!
Det blir kul att läsa vad de hemlösa anser om sin situation!
Myndigheter, Hyresvärdar,vänliga människor, mycket vänliga som anser att deras hyresgäster skall bli vräkta, kastas ut på gatan och bo under öppen himmel!
Det är ju helt normalt att utsätta människor för det!
Så tryggt, så tryggt!
Jag skulle bli glad om det kom igång ett sådant forum!
Kanske kan de hjälpa några stackare som bor på gatorna i mitt land och i de andra länderna!
De mänskliga rättigheterna handlar ju inte endast om oss som bla har förlorat våra barn!
Det finns ju fler som är utsatta för myndighetsövergrepp, maktmissbruk o dylikt
                Tack för mig!            :idea:

Jeanette Österstål

Oscar

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Hemösa!
« Svar #1 skrivet: 19 juli 2005, 20:25:05 PM »
Poäng till dig, det kan upplevas lite tjatigt med alla omhändertagna barn och deras familjer och, och det är inte bara de som utsätts för handlingar som kränker mänskliga rättigheter.
En het diskussion om hemlösa och på vilken nivå de kränks vore ett högst intressant ämne. Är det så att de/vi kränks långt innnan vi förstår det själva. Vilket resonemang va? Lite tydligare blir det om jag lägger fram det så här:
Är hemlöshet ett problem som vi verkligen vill göra något åt... eller är det bara en politisk korrekthet som gör att politiker vill "ställa upp" för hemlösa.
Kan det vara så att egentligen är det ingen som orkar/vill engagera sig förutom politikerna för att de tror att det är en viktig samhällsfråga och vi samhällsmedborgare inte egentligen bryr oss?