Författare Ämne: Förföljelse av föräldrar och tvÃ¥ngsomhändertagande av syskon  (läst 5602 gånger)

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Kommer Ni ihåg Karlskogafallet (sommaren 1999) där socialen hade tvångsomhändertagit Eva Stendahls nyfödde son och sedan i januari 2000 tvångsomhändertog hennes andra nyfödda barn? (Se Arkiv I)

Ett liknande fall utspelar sig i Skælskør Kommune i Danmark just nu. Det är fallet Isabella och hennes nyfödda syskon. Så här skriver fadern, Martin Kristiansen, i ett e-mail den 11 januari.

"KÆRE ALLE !

TJAA, SÅ ER DEN LILLE NY "FORTVANGSFJERNEDE" PÅ VEJ ! DER GAR VEL OMKRING 14 MINUTTER IMELLEM WEER. JEG HAR MELDT KLART UD, AT JEG KAN IKKE KLARE AT TAGE MED KARINA PÅ SYGEHUSET, OG SE ET LILLE VÆSEN, DER SKAL FJERNES SENEST D. 11 FEBUAR 2003. GRETHE ER SÅ SØD OG TAGE MED, FOR HVIS JEG KOMMER MED, ENDER JEG PÅ 6'AFD RESTEN AF MIT LIV. INGE LINDGREN HAR JO GIVET OS HELE 30 DAGE (HØJST) MED DEN LILLE NY. HVIS VI IKKE TAGER IMOD HENDES TILBUD."

Hur kan socialarbetarna vara så grymma och hjärtlösa? Socialarbetarna har redan stulit ett barn från dem, nu vill de ta deras nya baby. Detta är ju förföljelse!

För mer info om det här fallet se Fallet Isabella i sektionen Artiklar och www.borgerdebat.dk

Finns det några förslag på vad Karina och Martin bör göra?

Anonymous

• Gäst
Förföljelse av föräldrar och tvångsomhändertagande av syskon
« Svar #1 skrivet: 18 februari 2003, 03:32:34 AM »
Vill bara säga att det finns liknande fall i Sverige...  :cry:  Jag  har en son som är omändertagen. Hans mamma fick för lite mer än ett Ã¥r sedan ett barn med sin nya kille och om inte hon gick in pÃ¥ utredningshem sÃ¥ skulle socialtjänsten omhänderta det barnet ocksÃ¥. Dom hade väl hoppats pÃ¥ att dom inte skulle klara av det,men dom lyckades.  :D  Nu ska dom ha ett barn till och är oroliga för vad socialtjänsten skall göra. Även jag och min nya flickvän ska ha ett barn snart och vi är oroliga för vad socialtjänsten skall hitta pÃ¥  :cry:

Anders W.

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Citat från: "Anonymous"
Vill bara säga att det finns liknande fall i Sverige...  :cry:  Jag  har en son som är omändertagen. Hans mamma fick för lite mer än ett Ã¥r sedan ett barn med sin nya kille och om inte hon gick in pÃ¥ utredningshem sÃ¥ skulle socialtjänsten omhänderta det barnet ocksÃ¥. Dom hade väl hoppats pÃ¥ att dom inte skulle klara av det,men dom lyckades.  :D  Nu ska dom ha ett barn till och är oroliga för vad socialtjänsten skall göra. Även jag och min nya flickvän ska ha ett barn snart och vi är oroliga för vad socialtjänsten skall hitta pÃ¥  :cry:

Vill bara skriva att det var jag som skrev detta med...