Författare Ämne: Realityserie om advokater i vinter i TV4  (läst 4697 gćnger)

Stockholm

• Gäst
Realityserie om advokater i vinter i TV4
« skrivet: 05 december 2008, 10:38:10 AM »
Citat:

- " I vinter blir Johan Eriksson och hans advokatkollegor huvudpersoner i en ny TV-serie.

MÄlet i rÀttssal sex i Södertörns tingsrÀtt kretsar kring ett uppslitande familjebrÄk. För Johan Erikssons del bjuder den dock pÄ en ny infallsvinkel. Han sitter nÀmligen i Äklagarstolen. Hans klient Àr hÀktad, Ätalad för bland annat olaga hot. Eftersom mannen bedöms som farlig har mÄlsÀganden begÀrt att han ska sitta sÄ nÀra utgÄngen som möjligt.

- DĂ€rför har vi bytt sida vilket Ă€r en intressant erfarenhet. Åklagarna fĂ„r sitta pĂ„ mycket bĂ€ttre stolar. Den hĂ€r Ă€r nĂ€stan som en fĂ„tölj. Annars sitter man sex timmar om dagen pĂ„ nĂ„got mer pinnstolsliknande.

Under förmiddagen har Johan Eriksson förhört sin klients styvmamma om vid vilka tillfÀllen som olika konflikter ska ha kulminerat.
Han tycker att mÄnga omstÀndigheter Àr alltför diffusa. I maklig takt Äterkommer han till datum. Skedde polisanmÀlan direkt efter det pÄstÄdda hotet, eller tvÄ mÄnader senare? - "

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Re: Realityserie om advokater?
« Svar #1 skrivet: 06 december 2008, 12:22:29 PM »
Hoppas att TV4 redovisar VEM domare, Äklagare och advokater representerar, som humana resurser i tid och rum lokalt i en svensk domstol, som i beslut eller handlÀggning, inte vill, kan eller vÄgar redovisa om "verksamheten" SKYDDAR enskild person, husdjur och egendom, samt enskildas hÀlsa, miljö, sÀkerhet och ekonomiska intressen, i total harmoni med EU-rÀtt och EG-domstolens praxis, lokalt nÄgonstans i de nordiska lÀnderna, pÄ den inre gemensamma marknaden.
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.

Stockholm

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 december 2008, 13:15:43 PM »
"Unionsmedborgaren"

Du lÄter nÀstan som en trasig LP-skiva nÀr du upprepar dina inlÀgg.

Skapa hellre en bruksanvisning till lÀsarna:

SĂ„ hĂ€r ska du göra :  . . . . . . . .

1 ....
2 ....
3 ...
etc

Stockholm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 december 2008, 14:34:08 PM »
TillÀgg . . . .

Jag kan berÀtta, att en gÄng skickade jag en skrivelse / en anmÀlan till EU-ombudsmannen pÄ den "inre marknaden" angÄende att arbetsförmedlingen tvingade mig till en konkurrerande konsult, d.v.s. denne hade samma affÀrsidé som jag, till att denne konkurrent skulle granska min affÀrsidé.
Det hela resulterade i att EU-ombudsmannen skickade handlingarna till svenska JO, och dÀr som vanligt och naturligtvis utan resultat.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 06 december 2008, 17:51:22 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
"Unionsmedborgaren"

Du lÄter nÀstan som en trasig LP-skiva nÀr du upprepar dina inlÀgg.

Skapa hellre en bruksanvisning till lÀsarna:

SĂ„ hĂ€r ska du göra :  . . . . . . . .

1 ....
2 ....
3 ...
etc

Varje lÀsare behöver EN individuell bruksanvisning för att kunna förstÄ (övervinna) de motstÄnd som varje mental fyrarummare utvecklar i tid och rum, nÀr det gÀller enskildas medborgares rÀttigheter och skyldigheter, lokalt i den nordiska lÀnderna.
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 06 december 2008, 18:14:16 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
TillÀgg . . . .

Jag kan berÀtta, att en gÄng skickade jag en skrivelse / en anmÀlan till EU-ombudsmannen pÄ den "inre marknaden" angÄende att arbetsförmedlingen tvingade mig till en konkurrerande konsult, d.v.s. denne hade samma affÀrsidé som jag, till att denne konkurrent skulle granska min affÀrsidé.
Det hela resulterade i att EU-ombudsmannen skickade handlingarna till svenska JO, och dÀr som vanligt och naturligtvis utan resultat.

EU-ombudsmannen tillsynsansvar Àr för humana resurser som tillhör eller Àr en del av EU-rÄdet, EU-parlamentet eller EU-kommissionen och beslut att skicka Dina handlingarna till svenska JO var helt rÀtt enligt EU-rÀtten.

Tillsyn över den svenska arbetsförmedlingen har humana resurser i den svenska regeringen och över dem humana resurser lokalt i riksdagen, som representerar NÅGONTING som lagstiftare och kontrollmakt.

1. Börja med att ta reda pÄ VEM som i tid och rum Àr svensk lagstiftare i EU-parlamentet och i riksdagens styrelse, utskott och nÀmnder, under denna mandatperiod, lokalt pÄ den inre gemensamma marknaden.

2. DÀrefter kan Du ta reda pÄ VEM som har MAKT att vÀrdera, vÀrdesÀkra och vÀlja svensk lagstiftare, lokalt i de nordiska lÀnderna.

3. Nu kan Du ta reda pĂ„ VEM som Ă€r folkvald av VEM och förstĂ„ VARFÖR svenska partipolitiker i tid och rum, vill och TROR sig vara folkvald lokalt pĂ„ den inre gemensamma marknaden, utan att Du upptĂ€ckt denna bluff!

Stockholm

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 06 december 2008, 18:38:52 PM »
- " Europeiska ombudsmannen behandlar klagomÄl mot Europeiska unionens (EU:s) institutioner och organ.

Du kan klaga till ombudsmannen om du anser att det förekommit administrativa missförhÄllanden i förvaltningen av dessa institutioner och organ.

Administrativa missförhÄllanden uppstÄr nÀr en institution underlÄter att handla i enlighet med lag, underlÄter att respektera principerna för god förvaltning, eller bryter mot mÀnskliga rÀttigheter.

NÄgra exempel Àr:

Administrativa oegentligheter
OrÀttvis behandling
Diskriminering
Maktmissbruk
UnderlÄtenhet att ge svar
VĂ€gran att ge information
Onödig försening

_________________________________________-

Du Àr en unionsmedborgare med rÀtt att resa och rösta.

NÀr Sverige gick med i EU blev alla svenska medborgare automatiskt ocksÄ unionsmedborgare.

Som unionsmedborgare har du vissa rÀttigheter:

Du fÄr resa fritt mellan medlemslÀnderna med giltigt pass eller id-kort och stanna upp till tre mÄnader utan uppehÄllstillstÄnd.

Du fÄr rösta i kommunala val i det land du Àr bosatt och kan sjÀlv bli vald.

Du fÄr rösta till Europaparlamentet och kan sjÀlv bli vald i det land dÀr du bor.

Du fÄr ta hjÀlp av andra lÀnders ambassader och konsulat i lÀnder utanför EU dÀr Sverige inte har nÄgon egen representation.

Du fÄr klaga till EU-ombudsmannen om du tycker att nÄgon av EU:s institutioner och organ har gjort nÄgot fel.

Du fÄr skriva pÄ svenska i dina kontakter med EU.

Du fÄr ta del av handlingar som inte Àr sekretessbelagda. " -

HR = humana resurser = humankapital = mÀnniskor bosatta inom EU