Det är det som är så sjukt. Att de skyddar psykopat pappor och bara går deras ärenden. Vet hur du känner. Jag har också en psykopat efter mej som är pappa till min dotter. Finns anmälningar där också med dokumenterade bevis. Men det hjälper inte. Polisen lägger ändå ner utredning i brist på bevis heter det. Trots att han har en dom om misshandel på sitt ex.
Så misshandlade kvinnor får ingen hjälp alls idag. Än värre är det att ha barn med karln....... :evil:
Vad gäller sociala upprepar sig ett och samma symptom hela tiden: Om en förälder är klart undermålig, och det dessutom är dokumenterat, så leder det bergsäkert till enskild vårdnad för den föräldern!
Orsaken är att då kan de pressa de föräldern att förtala den förälder som skött sig, med hotelser, och genom att locka dem med makt över barnet och ensam bidragsrätt.
Sedan när de kommer upp i länsrätten så lurar de den föräldern, eller låter av ren ondska den föräldern traumatisera barnet med sexuella övergrepp, missbruk och våld.
Detta symptom har så ofta upprepat sig, att jag anser att det blivit en regel. Att socialförvaltnigen dessutom öppet medger att deras roll inte är att hjälpa familjer som har problem, samt att en stor del av sveriges socialförvaltningar inte gör utredningar på barn som BEHÖVER omhändertas, som barn till missbrukare och våldsamma, stärker mig i övertygelsen att det är en REGEL vi talar om.
Man kan ju leka med tanken:
Tänk om man ville vara LISTIG i en vårdnadstvist, om än verkligen inte en klok och god människa:
I vårdnadsutredningen berättar man öppenhjärtigt om att man ger ungarna på käften ibland när man tycker det är lämpligt. Att man inte tycker att sexuella realationer mellan barn och vuxna är något märkvärdigt...
Familerättssekreterarna kommer då att le ondskefullt, och redan vid nästa samtal så kommer de att stå på min sida och hjälpa mig att manövrera ut min fd fru om vårdnaden. De kommer att locka mig och hota mig, att jag ska få stora bidrag och förmåner om jag samarbetar, men samtidigt riskera att bli polisanmäld om jag sviker dem. Man köper spelet, och enskild vårdnad utlovas, och saken går till länsrätten.
Där förbereder sig socialförvaltningen på att blåsa mig, genom att sedan jag fått enskild vårdnad, och blivit ensam förälder, då rikta ett LVU mot mig. Då tar man fram sitt kort ur skjortärmen, och lägger fram bevisen för att allt vad man sagt var ett påhitt. JUST DÄRFÖR att man skulle få enskild vårdnad av utredarna, att man LURADE DEM för att få makten och hela härligheten.
Så pinsamt det skulle bli om man underkändes som innehavare av enskild vårdnad, därför att man erkänt att man INTE gillar sexuella övergrepp eller slår barnen..
Nåja, det här var ju bara ett tankexperiment. I verkligheten så kan inte ett erkännande tas tillbaka, då omvänd bevisbörda råder. Så metoden fungerar nog inte. Men sjukt är det i alla fall..