Frfattare mne: De såg mig några minuter-nio år förlorade  (lst 10116 gnger)

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 91
    • Visa profil
De såg mig några minuter-nio år förlorade
« skrivet: 10 mars 2005, 08:29:43 AM »
Sektionschefen och socialutredarna såg mig några minuter! Vällingby 1996
De tog min 7 åriga son i Maltesholmsskolan! Vi var nyinflyttade. Hade bara bott där i fyra månader.
De gav bort honom till främmande människor!
Ljög om mig! Hittade på att jag var psykisk sjuk!
Nio år har de hållt min son borta, utan vare sig brev eller telefonkontakt under hela tiden!
Länsstyrelsen, Socialnämnden, länsrätten, kammarrätten, bara glodde på mig och avslog min överklagan!
Polisen avfärdade min anmälan!
Jag har sagt detta i nio år till folk. Jag har givit upp!
Det går inte att avslöja dem!

Sociala såg även till att grannar skrev ett sjukt brev till hyresvärden så blev vräkt utan att ha gjort något, jag var oskyldig!

Jag miste mitt barn , min trerumslägenhet, vår katt, ¨åra ägodelar!

Sociala har förstört mitt liv!

Jag kommer inte att kunna få någon normal kontakt med mitt barn!

Tror inte att han och jag kommer att träffas så ofta!

Tack för ett vackert Sverige!           Jeanette

Skribenten

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 28
    • Visa profil
Re: De såg mig några minuter-nio år förlorade
« Svar #1 skrivet: 10 mars 2005, 11:51:42 AM »
Jeanette, se nu inte  detta som att jag försöker nervädera dig eller klaga, men jag gör motfrågor för att kunna förstå dig bättre. Du skriver gång på gång VAD som hänt men jag blir inte klokare av det därför skriver jag motfrågor för att se om jag kan förstå situationen bättre.

Har för mig att jag läste någonstans att du skrivit att ni var på något familjehem eller nåt sånt .. Varför va ni det? började allting där eller ändå tidigare? Det låter så konstigt av det man läser att ert liv så plötsligt skulle förändras på 4 månader bara för att ni flyttade till ett annat område.

Sektionschefen och socialutredarna såg mig några minuter! Vällingby 1996
Hur levde du innan?, hade du kontakt med sociala? hur gick det i skolan?

De tog min 7 åriga son i Maltesholmsskolan! Vi var nyinflyttade. Hade bara bott där i fyra månader.
Klagade skolan på pojken/dig? Vad skrev skolpsykologen i anmälan? Vad har BVC, daghem, förskola etc. sagt om er innan ni flyttade? Fanns det någon speciell orsak till varför ni flyttade?

Ljög om mig! Hittade på att jag var psykisk sjuk!
Hur ofta hade du kontakt med sjukvården innan, fanns det något underlag för att säga att du var psykiskt sjuk?

Nio år har de hållt min son borta, utan vare sig brev eller telefonkontakt under hela tiden!  
Har du försökt hålla kontakten eller bara givit upp och accepterat situationen?

Länsstyrelsen, Socialnämnden, länsrätten, kammarrätten, bara glodde på mig och avslog min överklagan!
Hade inte du någon advokat, vad sa denne om situationen? Vad stod det i domen, vad grundade dom beslutet på för underlag? Stod det att du inte alls skulle få ha någon kontakt med ditt barn? Vad stod det i §50 utredningen, något måste ha lett till denna akuta LVU placering?

Jag har sagt detta i nio år till folk. Vad menar du med folk? att bara berätta för människor runt omkring hjälper inte, för ingen annan gör något, åren bara går och tär på dig ändå mer.

Jag har givit upp! Om DU har givit upp så kan du inte förvänta dig att någon annan ska kämpa för dig. Då har ju andra också givit upp.

Det går inte att avslöja dem! Att avslöja något innebär att man måste motbevisa saker och därmed ta fram alla fakta som är relevanta. Det kan bara du göra som var med i situationen. Åren går och du kan påtala detta hur länge som helst utan att det blir någon förändring såvida du inte själv försöker få till en förändring.
Man kan aldrig vinna tillbaka alla förlorade år, men man kan förhoppningsvis få komma till ro någon gång och förstå VARFÖR sånt här händer och därmed försöka fortsätta leva sitt liv på ett lugnare sätt.

Sociala såg även till att grannar skrev ett sjukt brev till hyresvärden så blev vräkt utan att ha gjort något, jag var oskyldig! Har du sett brevet? Fanns det något belägg för det dom skrev, var du störande, fick du klagomål osv. Man kan inte vräka någon utan anledning.

Sociala har förstört mitt liv! Ja dom har förstört mångas liv, men det viktiga är att man inte låter dom knäcka en totalt. Utan försöka hitta någon lösning på problemet.

Jag kommer inte att kunna få någon normal kontakt med mitt barn!
Tror inte att han och jag kommer att träffas så ofta!  
Har du försökt få kontakt med honom? Har du försökt prata med socialen om du inte kan få träffa pojken och bygga upp en relation med honom även om ni kanske inte kan bo tillsammans.
En människa kan ändra på sig positivt eller negativt och då kan omförhandling kanske göras. Men om du inte tar inititativet själv så gör nog ingen annan det heller.

Du skriver i varje inlägg VAD soc. etc. gjort mot dig/barnet .. men jag kan ingenstans hitta en förklaring till vad du gjort/försökt med dessa 9 år mer än att du överklagade etc. de första 2 åren men vad har du försökt med sen dess?
Jag läser att du mår dåligt nu, att soc. gjort så du mår dåligt nu, du tvingas äta mediciner osv. Om du är NU mera 'nere' än vad du var då så minskar dina chanser till upprättelse även om du inte var så då. .. Vad jag menar att ansåg de dig psyksjuk då, så lär dig anse dig ändå värre idag, när du själv säger att du mår dåligt.
Får jag råda dig till något så skulle du försöka få konakt med terapeut eller något som kan hjälpa dig i bättre balans och få bearbeta allt som hänt. Så du sen blir stark nog att försöka få till en relation med dig och sonen.
Ibland är det bättre att förlåta/acceptera och vända andra kinden till och motbevisa hur fel de har om dig som person.
Dom har redan förstört ert liv .. ska du låta dom fortsätta knäcka dig?

Jeanette

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Jag har pratat färdigt om detta! De ljög och tog mitt barn!
« Svar #2 skrivet: 10 mars 2005, 13:56:59 PM »
Jag har redan talat om att jag i det akuta läget reagerade så att jag började att skriva och bemöta allt skräp de skrev. Jag höll på att skriva ihjäl mig. Jag blir fortfarande sjuk om jag läser det de har skrivit!
Jag pratar inte med dessa kriminella sadister från socialbyrån. Inte skulle jag fråga dem nu de som har misshandlat mig i nio år om jag får träffa min son nu! Då skulle jag vara helt? Jag är inte deras slav. De har inte med mitt liv att göra längre. De här tre vidriga människorna som tog mitt barn kommer antagligen att sluta, gå i pension snart, de kanske t.o.m ändrar namn då är det knappt någon som vet att de stal mitt barn. Ulf Haag och Yvonne Elkström på socialbyrån i Hässely Gård! plus deras medarbetare!
Enligt regler skall sociala ta kontakt med den socialbyrå man har haft kontakt med innan man flyttar till det nya stället. Det gjorde inte sociala. I såfall har de gått bakom min rygg! För det kom inte någon därifrån till Hässelby! De rotade i gamla journaler och lyckades verkligen hitta just några svaga punkter, falska grejjer, från PBU  i Högdalen,och från det sk. familjevårdshemmet,  jag skriver om det senare! Jag har tandvärk just nu måste vila. Jag tror att de har kontaktat någon på soc från vantör och att de sinsemellan har fifflat ihop saker för att få anledning till att ta min son. De är nog så smarta att de ordnar falska intyg när de är på gång att vilja ta ett barn, som de använder sig av i de förnedrande förhandlingarna.Du har säkert rätt att de har samarbetat, men de har gjort det så att det inte har synts, skriver mer sen om det...

Jag hade inte kontakt med det gamla soc på ett år. Man kan tro vad som helst men jag tror inte att de hade med detta omhändertagande att göra.
fast ändå kanske vi får se! Jag har tänkt på det! Det är soc och resten som är psykisks störda! För mig är soc och de andra medlöparna mördare! De tar livet av folk!
Men man får ju inte tala om sanningen, det kan ju bli farligt för oss då!
Diktatur är diktatur.
Jag var inte paranoid och psykotisk. Sektionschefen hade ingen rätt att hitta på det efter att ha pratat med mig några minuter. Han borde ha blivit sinnesundersökt för länge sedan! Jag gillar inte kvinnomisshandlare, speciellt inte sådana som han!

Jag behöver inte söka efter något svar varför de tog min son!
Jag vet redan svaret!
De ljög! Så enkelt är det!

Det är därför jag skriver att jag ger upp! Folk fattar inte när jag säger att de ljuger! Hur skall de då fatta något om jag lägger fram alla äckliga domar, tjänsteutlåtanden, journalanteckningar, falska PBU undersökningar m. m! Fattar inte folk två ord! Då fattar de inte heller något annat heller! DE LJÖG!

Det är fruktansvärt att det får gå till så i detta landet att det räcker med att utredare och sektionchefer på Barn och ungdomsgupperna ser föräldrar några minuter, för att  sedan ljuga och ta deras barn!

De här lådsas socialassistenter, politiker, länsstyrelse, rätter ja hela bedrägerihärvan är kriminella! De skall ställas inför domstol! Somliga av dem skall ha fängelse, straff!

Det är hårda ord men man skall vara hård mot dom hårda!
Sociala skall stängas. De förtrycker och misshandlar familjer!

Man får flytta  på de som är bra och som behövs till någonting bättre!

Jag kommer att göra även det som du säger! Vi skall lägga fram deras lögner så folk får läsa! Har alltid tänkt det men inte klarat det!

Det roade mig inte att få se mitt barn en timme var sjätte vecka med bevakning!
Jag är en vuxen person! Det är mitt barn!

Det de utövar är tortyr! Förnedring!
Jag har tandvärk! Skriver mer senare!    

Sociala anser att föräldrar som misshandlar barn inte skall ha ha vårdnaden om sina barn!

Jag anser att sociala och alla deras medbetjänter som misshandlar oss skall inte ha kvar sina jobb!

Skall läsa det du har skrivit sedan när min tandvärk har släppt!                                                                                                  

Jeanette Österstål

Skribenten

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Jag har pratat färdigt om detta! De ljög och tog mitt ba
« Svar #3 skrivet: 10 mars 2005, 15:01:30 PM »
Jeanette .. Tittar på din rubrik : Rubrik: Jag har pratat färdigt om detta! De ljög och tog mitt barn!
VAD menar du med att du pratat färdigt om detta? .. I ena stunden säger du att du hela tiden talar om för folk och inget händer .. i nästa så skiter du i det och har gett upp. .. Men VAD är det du vill?

Att man gör saker i akuta lägen är självklart, man blir ledsen, förbannad frustrerad och sjuk. ... Man vet att det är saker som är åt helsike men man kan inte göra något åt det och inget hjälper. ... Då hamnar man antingen i 'jag skiter i allt' eller 'accepterar situationen' landar, tänker om och försöker på ett annat sätt.
Min fråga är .. är du mest förtvivlad/förbannad över DIN situation eller  tänker du mest på din son?

Jag pratar inte med dessa kriminella sadister från socialbyrån. Inte skulle jag fråga dem nu de som har misshandlat mig i nio år om jag får träffa min son nu!  Nej du kanske inte just behöver prata med dom personerna, men du kan ju begära en annan handläggare, fast förmodligen så blir du negativt bemött - MEN om du inte tar någon kontakt så kan du inte få till någon förändring. Dom bryr sig knappast om dig! .. och det handlar inte om att vara någons slav. men om du vill få en relation med sonen så måste du börja med att först ta kontakt - uppenbarligen så gör ingen annan det - så initiativet ligger på ditt ansvar.

De har inte med mitt liv att göra längre.   Dom påverkar ditt liv hela tiden och tyvärr är det så att dom har makten och styr i detta läge allt vad som rör dig och din son. Håller du dig borta så hur tror du då att något ska förändras? Du säger ju själv att ingen tar kontakt med dig.

Fråga: Har du fått se/läsa alla dina socialakter? .. Jag vet att dom snokar reda på gamla saker från olika kontor och använder mot en. Det har dom gjort även för mig. MEN just detta är felet för dom vet inte vad som hänt tidigare för det var bristfälligt aktantecknat. Istället är det lättare att skriva att ' man sedan tidigare varit aktuell och att man anses som bråkstake som överklagar allt' .. grunden till varför man överklagar och protesterar finns däremot inte med.

Det är det jag menar med vikten av att motbevisa påståenden och sätta saker i rätt sammanhang så det blir en helhet byggd på fakta och inte socialen svänger till för att 'jävlas'
Som i alla rättegångar är det vad som sägs just då för stunden som gäller. Man får upprepa/tillägga/ändra det man anser vara av vikt. Rätten har ingen info om hela historien.
Blir man sedan dömd så gäller det att man har goda grunder för att felaktigheter begåtts så man får till en ny prövning.

Jag kan inget om LVU mål, men ändå så skall även dessa omprövas om förändring sker. .. Vad jag menar är tex. Att man kan ifrågasätta VAD krävs av mig för att jag ska få ha umgänge, vad krävs för att jag ska få tillbaka mitt barn. Vad kan Ni hjälpa mig med för att jag ska uppnå dessa mål? .. kort sagt, man är redan dömd och har inget att förlora utan får lära sig att 'krypa för makten' för att få till en förändring oavsett hur jävligt det känns.
Man kan gå med på deras krav och i bakgrunden ändå förbereda en motattack - Det viktigaste för mig är ändå att inte tappa kontakten med barnen för då blir det ändå svårare att få till en förändring. Om makten får för sig att man struntar i barnet och håller sig undan.

Det är därför jag skriver att jag ger upp! Folk fattar inte när jag säger att de ljuger! Hur skall de då fatta något om jag lägger fram alla äckliga domar, tjänsteutlåtanden, journalanteckningar, falska PBU undersökningar m. m! Fattar inte folk två ord! Då fattar de inte heller något annat heller! DE LJÖG!
Att säga något muntligt ger inte fakta ... kan du däremot motbevisa det dom skriver i sina papper - så är du på rätt väg. Lägger man fram såväl deras fel som motbevisningen så kommer allt i en annan dager.
Som sagt INGEN går igenom alla papper i ett ärende, det som tas fram i domstolen är det negativa och inte helheten. ... Den enda som har helheten är du och det är den du ska påvisa.

Det roade mig inte att få se mitt barn en timme var sjätte vecka med bevakning!
Jag är en vuxen person! Det är mitt barn! Nej det är klart att det inte roar dig, men det är ju en början som kan leda till mera .. om du istället struntar i att träffa honom helt så kan du ju inte bevisa något annat än att du struntar i det. Då blir ju det till nackdel för dig! Klart vi är vuxna och det är våra barn ... men nu är det ju det som ÄR problemet att vi inte lever i ett sånt samhälle att myndigheter kan lätt förändra dessa fakta.

Personligen så böjer jag då mig hellre för stunden för denna rättsröta och går med på 'kraven' om det skulle innebära att jag kan komma närmare barnen och på så sätt också få möjlighet att arbeta på det i bakgrunden.
Att kapitulera innebär inte att ge upp .. Man måste leva på vissheten att dom har gjort fel och med den vetskapen, samla på sig styrkan att kämpa emot på ett sätt som leder till något.

Jag kommer att göra även det som du säger! Vi skall lägga fram deras lögner så folk får läsa! Har alltid tänkt det men inte klarat det!
Man klarar mer än man tror .. dom har tagit 9 år av ditt liv och även sonens ... Ska dom få fortsätta på samma sätt? .. Inget förändras om inte du försöker att få till en förändring. Inget har hittills hjälpt, så det är kanske dags att tänka om och göra på ett annat sätt än du tidigare gjort.

Anonym

• Gst
« Svar #4 skrivet: 10 mars 2005, 16:22:49 PM »

Skribenten

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Man kan skriva utan att namge personer
« Svar #5 skrivet: 10 mars 2005, 17:09:14 PM »
Citat frn: "Anonym"
Eftersom du inte verkar ha så mycket mot att tala om det som hänt under eget namn så borde inte det jag föreslår vara så mycket värre - och strider väl inte mot PUL om det har ett "journalistiskt syfte" som det väl har.

Här får man passa sig vad man skriver för just "journalistiskt syfte" kan ju ifrågasättas  .. Även att använda namn på personer som Jeanette gör är olagligt och om jag inte fattar allt fel så är den som i detta fall NKMR som är  ansvariga för vad som skrivs.

Kopierat från www.pul.nu
"2005-01-03

Felaktigt utgivingsbevis kan leda till PUL-process

En hemsidesmakare i Skåne hade ett felaktigt utgivingsbevis. Nu hotas han av PUL-process i domstol, rapporterar Skånska Dagbladet.

Mannen hade ett utgvingsbevis för tryckt skrift, men inte för en hemsida på Internet. Det gör att varken yttrandefrihetsgrundlagen eller tryckfrihetsförordningen gäller för hemsidan. Allt enligt Skånska Dagbladet som granskat Justitiekanslerns utredning kring hemsidan. JK är den enda statliga myndighet som får väcka åtal för tryck- eller yttrandefrihetsbrott. Mot bakgrund av att varken TF eller YGL gäller för sidan hamnar ärendet nu hos polisen eller Datainspektionen. På hemsidan hade mannen namngett och kritiserat en socialsekreteterare.  "

Jag passar mig noga som privatperson,  för att ange namn eller ort i det jag skriver och scannar in. Det jag scannar in redigerar jag bort namn och andra känsliga uppgifter på - Allt för att minimera risken för att någon skall känna igen sig. Därför använder jag inte heller mitt riktiga namn när jag skriver så här i forum etc.

Här kan man läsa om hur man kan PUL säkra sin websida http://www.pul.nu/pulsaker.htm

Skycommander

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 17
    • Visa profil
Cynism och syndabocksyndrom
« Svar #6 skrivet: 10 mars 2005, 17:53:42 PM »
Skribenten! I vissa samanhang svarar du  Jeanette följande : ”””Personligen så böjer jag då mig hellre för stunden för denna rättsröta och går med på 'kraven' om det skulle innebära att jag kan komma närmare barnen och på så sätt också få möjlighet att arbeta på det i bakgrunden.
Att kapitulera innebär inte att ge upp .. Man måste leva på vissheten att dom har gjort fel och med den vetskapen, samla på sig styrkan att kämpa emot på ett sätt som leder till något.”””

På din hemsida skriver du följande:

””Men själv är jag av den åsikten att om inte jag står på mig och står för mina värderingar och den människa jag är så blir jag också en 'slav' och kopia som någon annan skapat som därmed inte har en egen identitet.
Så jag går min egen väg och blir väldigt obekväm i mångas ögon. Men det är något som jag räknat med och visst får jag många gånger lida för mitt ärliga och raka sätt, men jag är i alla fall konsekvent och ändrar mig inte för att behaga någon annan. Så att jag jämt och ständigt tycks göra "grodor". Det är väl en av konsekvenserna jag får ta för att jag alltid försöker att vara ärlig och säger vad jag tycker och tänker, -för att jag vill vara den jag är, med alla fel och brister. För är det någonting jag avskyr så är det falskhet och tyvärr är det mesta i vårt samhälle uppbyggt på fasader.
Varför ska det vara så svårt för människor att vara sig själva? -allting blir ju så fel när man väl inser sanningen.””

Jag tycker dina inlägg här är synnerligen cynisk mot Jeanette och uppvisar ingen bra helhetsbild men väl en djupgående dubbelmoral.

Att på ditt föreslagna sätt föra ett dubbelspel visar inte på något trovärdigt, det genomskådas även om man inte alltid kan ha på sig finklänningen när man kämpar för demokrati och rättvisa !

Skribenten

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Cynism och syndabocksyndrom
« Svar #7 skrivet: 10 mars 2005, 18:41:54 PM »
Där ser man ett tydligt exempel på att  INTE ta in helheten och du har ryckt meningen ur ett sammanhang! .. Läser du ALL text jag skrivit så bör du också tolka  annorlunda.
För de exemplen ÄR 2 helt skilda saker!

I det jag svarar på Jeanette så menar jag helt enkel av 2 onda ting så tar jag det minst onda dvs. jag går med på vad socialen säger men det innebär INTE att jag accepterar det för om jag gjorde det skulle jag inte heller skriva ner min historia.

Jag kan behöva 'rätta in mig' i regler/domar eller vad det nu må vara i livet men för den skull är det inte sagt att jag accepterar det! .. Tycker jag något är fel så protesterar jag, tror jag på något så kämpar jag för det! .. så du har nog missuppfattat vad jag skrivit.

Sen förstår jag inte  vad som är cyniskt i det jag skrivit för det är inte alls meningen att vara så .. utan jag försöker ge henne råd och stöttning och frågar henne om saker för att få just en helhetsbild.

Skycommander

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 10 mars 2005, 19:51:55 PM »
Skribenten, läst det mesta på din hemsida men ser att du projicerar mycket i din frågeställning till Jeanette som du själv tycks ha misslyckats med. Jeanette är så rak hon kan i sitt nuvarande skadade
tillstånd efter allt hon gått igenom och att pumpa en människa på uppgifter kan bli fel för henne.
Jag tror föga att det jag läst på din hemsida som jag noggrant taget del av motiverar din frågeställningsteknik mot någon skrivande här på detta diskussionsforum eftersom det liknar socialtanternas meningslösa orerande.

Angående missförstånd och lösryckta delar.

Själv vill du ha lösryckta delar av Jeanette varför inte se till helhetsbilden, din hemsida belyser dessutom att det är en hopplös situation med myndigheter idag och du beskriver att du mår så dåligt i allt så du behöver hjälp. Snälla du, innan du försöker hjälpa andra så ta en liten kväll och se om du kan hjälpa dig själv med att bli faktiskt riktigt ärlig mot dig själv.
Lycka Till !!

PS. Till Jeanette, stå på dig annars gör andra det.DS

Till er andra se upp för infiltratörer och dolda syften.

Skribenten

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 10 mars 2005, 20:16:57 PM »
Jag pumpar ingen utan försöker ju få henne att förklara en helhet ... Vad gör du själv för att dra ditt strå till stacken?
Varför ger inte du henne några goda råd?
Jag svarar henne när hon skriver .. gör du det?
Läsförståelse verkar du inte ha mycket av .. men jag bryr mig inte i det - du får tycka vad du vill, det kan inte jag styra över.

Visst jag har svackor även jag, och det har jag även skrivit i andra inlägg, men jag tar mig ur dom och kämpar vidare .. och föresten eftersom det som ligger på min sida bara är en bråkdel så vet du inte heller hur mycket jag lyckats med och inte.

syftar du på att jag skulle vara någon infiltratör med dolda syften eller är det dig själv du menar?

Vill Jeanette att jag ska sluta 'prata' med henne så tror jag säkert hon kan säga det också och det respekterar jag naturligtvis .. Jag har inget intresse av att 'sänka' henne och jag har flera gånger förtydligat mig med att jag inte menar något illa .. däremot kanske hon behöver någon att ventilera saker med ... varför bemöter du inte henne med några vänliga ord och konkreta och goda råd. Det skulle hon säkert uppskatta.

Slutligen vill jag bara säga att jag avslutar debatten med dig .. tjänar inget till att bemöta dina 'påhopp'. för då urartar det sig totalt.

Skycommander

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 10 mars 2005, 21:04:42 PM »
Skribenten, det finnes ett talesätt som säger ”När man inte uppnår målet nedvärderar man det”
Frågeställningstekniken du använder kanske är uppmuntrande för dig själv, men knappast för de andra som genomlider och beskriver händelserna här. Det osar hackkyckling och du letar efter fel som om de skrivande vore några okänsliga individer. Kanske lider du själv av syndabocksyndromet och överför det på andra.

Avslutar debatten med Varning för dolda syften och infiltratörer utan identitet.

Jeanette

• Newbie
  • *
    • Visa profil
de såg mig några minuter- nio år har gått förlorade!
« Svar #11 skrivet: 10 mars 2005, 21:05:25 PM »
Jag har läst det ni har skrivit!
Jag skrev ett långt svar förut men det raderades ut. Jag hoppas att skribenten och anonym läser om det jag har skrivit! och försöker att förstå att jag har redan gått igenom, allt krig med sociala och rätter.
Jag svarar på era frågor i morgon. Tror skycommander förstår mig bättre! Tack för rådet att jag skall stå på mig!

Jag har rätt att tala om vad de heter som har ansvaret över barn och ungdomar i Västerort!
Jag har rätt att tala om vad de har gjort mot mig, mot mitt barn och mot vår familj!
Jag har anmälningsplikt mot dem som skadar mitt barn! Som skadar mig! Som skadar min familj!

Jag är trött på att deras brott mot oss döljs av en tjock plunta domar, beslut, tjänsteutlåtanden, PBU-utlåtanden som endast förvirrar!
Deras onödiga påhitt!

Ibland är det skönt att bara skriva av sig!

Jeanette

Skycommander

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 10 mars 2005, 21:08:38 PM »
Bästa Jeanette, skriv så mycket du orkar du finns och vi ser dig.

Skycommander

Anonym

• Gst
« Svar #13 skrivet: 10 mars 2005, 22:36:28 PM »

Skycommander

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 10 mars 2005, 23:33:45 PM »
Anonym, här kan vi alla sitta och klandra varandra och teoretisera om vad som är rätt och fel. Du medger själv du inte gått igenom vad många här fått genomlida och det skall du vara tacksam för.
Just därför talar det så entydigt för att empatin är borta i denna typ av frågeställning som framställs eftersom professionalism förutsätter att man inte glömmer bort människan och helhetsbilden.
Nåväl, med tsunamikatastrofen i färskt minne och de sörjande föräldrar och anhöriga som förlorat sina kära, hur kan du förstå hur dessa behöver hjälp men inte de som skadats för livet av felaktiga metoder med LVU ett livstidsstraff för många.
Det finns inget som legitimerar dig ”anonym” som politiker utan att du först visar din identitet eller tycker du att vi skall ha politiker och makt utan ansikte !?! Helhetsbilden av LVU-lagen är redan avslöjad av granskningsprogrammen efter åtskilliga mytomanliknande sociala akter.

Jeanette skriver när hon behöver och inte för att vara en studie och experiment för politiskt maktkåta galningar som saknar empati eller för att göra socialtanten till freds i brist på introspektion och humanism. Jeanette är måhända svag efter allt hon gått igenom men jag motsätter mig utnyttjandet av svaga människor för att andra skall tillfredställa egna egoistiska motiv i ljuset av ett gott syfte!!#!

Jeanette skriver utan varken sig vår eller annans uppmaning.