Författare Ämne: Nått för oss vilka vill följa med? LVU debatt?  (läst 2931 gånger)

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
Nått för oss vilka vill följa med? LVU debatt?
« skrivet: 23 februari 2005, 21:17:12 PM »
Publik sökes till TV-debatt!
Plats: Receptionen, TV4 Tegeluddsvägen 3-5, Stockholm
Anmälning snarast till: charlotte.riddercombe@titan.se eller charlotte.riddercombe@titan.se.

Ändrade denna för det jag hade kopierat gällde donation
jag menade syftet var att påvisa felet i samhället.
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
Lvu debett
« Svar #1 skrivet: 25 februari 2005, 17:08:06 PM »
Citat från: "Lillamy"
Publik sökes till TV-debatt!
.
Datum: 27 april 2005
Tid: 15.00-17.00
Plats: Receptionen, TV4 Tegeluddsvägen 3-5, Stockholm
Anmälning snarast till: charlotte.riddercombe@titan.se eller charlotte.riddercombe@titan.se.

Dom har en inte haft Lvu debatter...
är det någon som vill vara med i en sådan lvu debatt?..
mvh lillamy
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Debatt
« Svar #2 skrivet: 26 februari 2005, 16:34:33 PM »
Självklart, det vore på tiden!

Kommer TV med det, skulle jag tro på mirakel!                                              Jeanette

Skribenten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Debatt vore önskvärt
« Svar #3 skrivet: 06 mars 2005, 18:22:37 PM »
Jag om någon skulle välkomna en debatt om LVU, hör till de få som man använde Psykisk misshandel som motiv till ett LVU.

Historien i sig är en rättsröta från början till slut, men sånt här får man ta i beräkningen när man strider för sina barn och anses som bråkstake av de sociala myndigheterna.

Nu är det på gång igen, denna gång är det min snart 14 åriga son som blir drabbad. Skolan har inga resurser att hjälpa honom och det är minst 1 års kö innan han kommer till neuropsykriatiska teamet för att få en diagnos.
Socialen anser att lättast och bäst hjälper man honom, dvs. röjer undan problemet (mig) och ska placera honom på ett skolhem för en helhetslösning.

Det finns pengar till dyra instutionsplaceringar men inte att stödja mig hemma och i skolan för att vi ska få leva tillsammans som mor och barn.

Sverige är fantastiskt