Författare Ämne: hemlösa kvinnor sämst behandlade  (läst 3112 gånger)

hemlös kvinna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
hemlösa kvinnor sämst behandlade
« skrivet: 28 februari 2005, 03:17:07 AM »
som nybliven hemlös så kan jag säga att jag har ett helvete."ett och ett halvt år)efter min vräkning så fick jag oscså min diagnos Atros ,jag hade varit sjuk merd smärtor ca 4 år på vårdcentralen där min läkare hette janina Gold fick jag ingen hjälp hon ,hänvisade till socialen,NNär jag blev vräkt kom jag till ett boende NY Gemenskap ,ett sånt som plockar in pengar på hemlösa ett så kallat idiellt arbete .Jag tvingades att gå fyra våningar med min smärta Jag fick min diagnos 2 mån efter min vräkning och kunde inte opereras för jag räknades som bostadslös ,Min dåvarande soccassistent gorde inte mycket .Men det gorde en annan manlig socialassistent en KARL ARNE NILSON på BROMMA SOCC .Han skrev att jag var heroinist vilket ytterligare fördröjde min operation,Jag har alldrig i hela mitt liv tagit heroin.Den mannen är nu min soccial assistent. jag fick flytta till stadsmissionens bostället där jag kom att bli trakasserad och hotad av bla dom manliga påtända som stod över mig med knytna nävar och gorde sig beredda att slå mig DÅ grep personalen in men först då då trakasserirn apågått och där satt jag med två kryckkäppar ien fåtölj golhora din javla satans golhora vrålade en stor jävla knarkad slusk åt mig. Idagens läge är det inte bra för mig jag mår så dåligt på grund av trakasserierna  och det verkar vara ett nöje att gå på mig då dom mår dåligt och är påtända .kan någon hjälpa mig med min talan mot soccialen då jag vill flytta till ett boende i alvik som är biligare för socc och tryggare för mig.
vad gör en till en hemlös ,jo vi döms via olika domstolar och instanser att bli vräkta uppsagda.Hjälp från socc , inget men dom betalar 1000 sen tals kronor för instutionsboende.min hemsida kommer snart tillbakablick OM PALME VAPNET.

irka

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
hemlösa kvinnor
« Svar #1 skrivet: 01 februari 2006, 01:11:53 AM »
det är väldigt konstigt land vi lever i egenligen, utåt sett för omvärlden ska vi ha deså bra med demokrati, fri sjukvård åt alla etc etc
men vad är det som händer bakom " dessa dörrar" jo det förfall av vanvård av äldre, hemlösa, spykisk sjuka människor mm är en hån mot den svenka medborgaren
att alla har rätt till en egen bostad, skola omsorg, arbete, mm
kunna få leva ett så drägligt liv som möjligt det är så man skäms.
samtidigt vräker vi ut pengar i olika projekt för att vi sverige måste visa upp en sån fin standard vi har
nej stoppa alla utbetalningat ut ur sverige och satsa på våra egna medborgare
att behöva vara bostadslös idessa tider är en skam. nej låt våra höga herrar i riksdagen få vara bostadslös 1 mån så dom kom ner på jorden och fick se verkligheten
irka som kämpar för att få hem sina 2lvu ade barnbarn, som socialen har "kidnappat"

Sunny

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
re
« Svar #2 skrivet: 07 juli 2006, 22:32:05 PM »
Jag vill bara ge dig tipset att kontakta Rolf Nilsson,ordförande i de hemlösas  i Stockholm. Han är en reko kille.
Vill du ha hans adress så majla mig.
 Kram Sunny