Författare Ämne: Vi måste våga för att vinna något  (läst 2004 gånger)

Skribenten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Vi måste våga för att vinna något
« skrivet: 06 mars 2005, 18:54:59 PM »
Jag sitter här och läser i forumet och på övriga sidor på NKMR. Jag stöter på åtskilliga hemsidor på nätet som beskriver åtskilliga fall av myndighetsutövning och övergrepp. Oftast är det inte föräkdrarna som utför övergrepp/missförhållanden utan oförstående myndigheter. DET ÄR det skrämmande.

Själv hamnade jag i konflikt med socialen redan 1992, denna stämpel har sedan levt vidare med mig. Jag anses som bråkstake - varför? Jo för jag kräver hjälp/stöd och förståelse av kommunen som har det yttersta ansvaret. Jag lusläser lagtexter och kan sen mera än de som arbetar med socialtjänsten och jag blir ett stort hot för dem.

Så länge jag lever kommer jag att kämpa för mina barn - även om jag i vissa skeden får även dom emot mig, då de inser att de är bättre att bo i fosterhem där man har det materiellt så mycket bättre än hemma hos en fattig mamma. Men allt med åldern kommer de till annan insikt fast då är ju redan alla år förlorade.

Även om jag och barnen är 'offer' för systemet så klagar jag inte för att folk ska se mig som ett offer. Jag försöker framföra felaktigheter på ett nyanserat sätt med fakta. Detta för att förhoppningsvis  få till en förändring i vår lagstiftning och syn på socialtjänsten i helhet.

I början av detta år bestämde jag mig således för att jag har prövat det mesta utan resultat så nu har jag börjat skriva ner min 'historia' med rena fakta och lägger ut det på en websida.
Arbetet är långt stort och tungt och psyket åker berg och dal bana när man tvingas återuppleva varenda minne och situation. Senaste månaderna har jag legat lågt i skrivandet för jag måste få igång kraften igen och nu kommer snart fortsättningen, då det nu gäller min yngsta son.

Men som andra sagt - vi kan inte bara beklaga oss och tro att det kommer en förändring. Så länge vi inte tillsammans kan samla oss och ofentligt påvisar felen, så kommer ingen förändring.

Det kanske inte kan rädda dig, mig och våra barn. Men vi kan hjälpa så många andra som i framtiden kommer att blir drabbade.
Om fler vågande berätta sin historia, inte bara med egna ord utan även påvisa fakta, så kanske vi tillsammans kunde få till en förändring.

Min påbörjade version kan man finna på http://fakta.web.surftown.se

Skyddsängeln

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Re: Vi måste våga för att vinna något
« Svar #1 skrivet: 06 mars 2005, 22:11:43 PM »
(Men som andra sagt - vi kan inte bara beklaga oss och tro att det kommer en förändring. Så länge vi inte tillsammans kan samla oss och ofentligt påvisar felen, så kommer ingen förändring.)

Hej. Jag arbetar som familjerådgivare och jag blir så ledsen att ingen vågar gå ut myndigheter och andra mentorer här på NKMR :!:

Jag vet att ni finns och jag försöker göra allt för att hjälpa er så gott jag kan men det är svårt jag vet att många är "tjurskallar" ingrodda trögskallar!
Jag pratar om mina kolleger där ute i Sverige.

Det är inte lätt för oss andra heller som vill ha förändring och våra politiker i dag är gammla trögskallar som är livrädda för förnyelse och förändring.

Dom myndighetspersoner som jag har läst har skrivit här behöver söka hjälp och omedelbart lämna sina jobb. Jag har 15 stycken här som försöker tysta oss som vill hjälpa föräldrar och barn som har råkat ut för felaktiga omhändertaganden.

Det finns många här inne som jag ser kämpar extremt för sina barn Patricia bland annat sedan har vi lilla my,Susanne det finns många många fler.Alla myndighetspersoner är inte i mot er.Det är inte lätt att kämpa imot tröga träskallar.Stå på er jag håller på er.