Författare Ämne: Reklam,Info, proffessionell  (läst 1996 gćnger)

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Reklam,Info, proffessionell
« skrivet: 13 februari 2005, 21:55:25 PM »
GÖR NKMR STORT!
Varför trycker inte NKMR upp riktiga affischer och sÀtter upp överallt i landet. Varför talar inte NKMR om att de, vi existerar? Varför skickas det inte ut masspost till hela landet med information om att Nkmr finns. Varför informeras inte barnen i skolorna om det.?
NORDISKA KOMMITTÉN FÖR MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER, NKMR.
som det Àr nu kÀnns det löjligt.

JAG BER ALLA FAMILJER SOM ÄR UTSATTA FÖR LIKNANDE SOM MIG ATT VISA ER ATT NI FINNS. SKRIV TILL FORUMET. VAR ÄR NI?

Jag har fÄtt mitt barn stulet för nio Är sedan. Jag har skrivit och berÀttat det ett antal gÄnger, men jag ger mig inte förrÀnn jag har skrivit det pÄ ett sÄdant sÀtt att jag fÄr er att förstÄ vad myndigheten har gjort mot mig, mot min son, mot min familj. Min son har knappt sett mig pÄ nio Är. Han var sju Är nu Àr han sexton Är.
Han fick trÀffa mig en timme för fem Är sedan.
Sociala i VĂ€llingby gjorde ingen utredning de bara tog honom.
Tre möten pÄ socialbyrÄn med tvÄ socialutredare.Sedan tog de honom.
Jag varken rökte, drack eller var psykisk sjuk.
Socialutredarna och sektionschefen ljög om mig.
Fem timmar har min son sett mig sedan de kidnappade honom, tisdagen den 5 mars 1996. De gick till hans skola med poliser, tog honom. Först till ett utredningshem. Sedan gav de honom till en frĂ€mmande familj. De höll adressen hemlig för mig  de första fem Ă„ren. Sedan fick jag veta det men dĂ„ hade jag blivit sĂ„ svag och sjuk att jag fortfarande inte har fĂ„tt kontakt alls.
Ingen har ringt mig pÄ nio Är. Ingen brev eller telefonkontakt.med min son.
Sociala skrÀmde mig.
De gjorde mig sjuk.
De vrÀkte mig frÄn min trerumslÀgenhet pÄ grund av att jag var hemma sjuk, (de hade gjort mig sjuk dÄ de tog min son)och inte kunde ta mig till hyresnÀmnden efter att ha överklagat mina konstiga grannar,och sociala hjÀlpte mig inte att skjuta pÄ mötet. Sektionschefen hindrade posten. Jag Àr nu hemlös. Mina grannar tvÄ k..hade skrivit till hyresvÀrden att jag störde dom, för att jag hade ringt pÄ grannarnas dörrar och sagt att sociala hade tagit min son, att skolpsykologen hade sagt att en anonym granne hade sagt nÄgot, det fick de till... att skriva till hyresvÀrden???
Jag ringde dÄ pÄ deras dörr för att frÄga vad de höll pÄ med, dÄ drog de igen dörren och skrev ett brev till. Jag var helt nyinflyttad. Jag miste mitt hem pÄ grund av en sÄdan sjuk sak. Stockholmshem vrÀker mÀnniskor utan att bry sig om varför. Det rÀcker med att skriva ett sjukt brev om sin granne.
Jag har varit skrÀmd i nio Är. Jag har ingen trygghet kvar. Jag har mist nÀstan allt jag Àgde.
Jag arbetade som stÀderska innan de tog min sju Äriga son.
Nu arbetar jag inte alls.
De skrÀmde mig sÄ att jag slutade att arbeta, dÄ nÀr de tog honom.

Nio hemska Ă„r, nio tysta Ă„r, nio kvĂ€vande, tigande Ă„r. KĂ€nslolösa spöken Ă€r vad de Ă€r!                              

Ingen av dem hade sett min son, ingen av dem har sett mig!      :idea:                                                                             Jeanette