FŲrfattare ńmne: Fallet Caroline X  (lšst 2660 gŚnger)

rdos

• Newbie
  • *
  • Antal inlšgg: 15
    • Visa profil
    • http://www.rdos.net
Fallet Caroline X
« skrivet: 09 februari 2005, 21:06:32 PM »
Jag har studerat regeringsr√§ttens LVU domar, och fastnade framf√∂rallt f√∂r fallet "Caroline X". √Ąr det n√•gon som k√§nner till n√•got mer om det fallet?

Segeltorps kommundelsnämnd vill självfallet inte svara på vad deras "vård" lett till.

Det är egentligen skrämmande att det finns en hel radda med prejudicerande regeringsrättsdomar, men inte i ett enda av fallen går det att reda ut resultatet av den beslutade "vården", alternativt hur det gått sedan vården inte beviljats.

Det måste väl betyda att man famlar totalt i blindo ifall regeringsrätten tagit rätt alternativt fel beslut?

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlšgg: 64
    • Visa profil
Fallet Caroline X
« Svar #1 skrivet: 10 februari 2005, 18:00:33 PM »
tyvärr inte så känner ja inte till det fallet kan du berätta mer om det?
mvh lillamy
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlšgg: 91
    • Visa profil
CarolineX
« Svar #2 skrivet: 11 februari 2005, 04:40:50 AM »
Jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg.att veta hur det har gått efter Regeringsrättens dom, jag tror du måste förklara dig bättre.

OM DE D√ĖMER R√ĄTT ELLER FEL, de d√∂mer inte alls.

Jag överklagade min sons LVU först till socialnämnden i Vällingby 1996. De ville bara se mig femton minuter sedan bad de mig att gå ut från rummet. Ingen ställde någon fråga till mig. De avslog min överklagan.

Sedan överklagade jag vidare till Länsrätten. De satt i ett rum och bara tittade på mig i två- tre timmar, sa knappt något, sedan avslag,

så överklagade jag till Kammarrätten, samma procedur, avslag, sedan överklagade jag till Regeringsrätten

Regeringsrätten tog inte emot min överklagan.

så blev jag tvungen att börja om året efter på samma sätt.

Efter det året slutade jag att överklaga insåg då vilken bluff de är.

De ville inte se någonting. De satt och sov, rullade tummarna och tittade på klockan.

Jag fick inte tag på någon advokat som visste hur man skulle gå vidare till EU-domstolen. Jag hade först två advokater sedan en jurist.

Det √§r sjukt att √∂verklaga folk som beg√•r tj√§nstefel och myndighets√∂vergrepp. Man anm√§ler ett brott, man √∂verklagar inte ett brott. Det var det f√∂rsta jag gjorde jag polisanm√§lde dem,men det g√•r inte att polisanm√§la sociala. Polisen och √•klagarna fattar ju ingenting.                                              

Men jag förstår fortfarande inte vad du menar om någon vet något om just CarolineX, jag har förden skull inte orkat att gå till dessa rätter och läst. Det går väl inte att läsa där hur det har gått för oss gör det?