Frfattare mne: Vem Skyddar barnen mot sociala när dom bryter mot lagen?  (lst 2413 gnger)

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 64
    • Visa profil
Vem Skyddar barnen mot sociala när dom bryter mot lagen?
« skrivet: 27 januari 2005, 16:12:04 PM »
VEM SKYDDAR BARNEN??????

När föräldrarna blir förtalade och barnen blir omhändertagna.
och när det i självafallet inte ligger någon risk för liv eller välmående.

VEM UTREDER OCH DUBBELKOLLAR OCH FÖR BARNENSTALAN???
NÄR SOCIALA HAR FÅTT HALUNISATIONER OCH DERAS UPPLEVELSER ÄR FANTASI OCH MAKT OCH MYNDIGHETS MISSBRUK??

När socialas agerande har förstört ett barns liv igenom LVU.
Det framkommer att barnen blir misshandlade psykiskt och fysiskt och försummade och kränkta och inte får sina männskliga och grundläggande behov av familjehemmet och socialamyndigherna.
NÄR sociala blundar och nekar barnen kontakta och träffa deras familj som inte har misskötit barnen eller gjorde nått fel.

VEM HJÄLPER BARNEN?
VEM HJÄLPER FÖRÄLDRARNA?

* Polisen bryr sig inte hänvisar till Sociala och nämden
*Socialnämden håller handläggarna om ryggen trotts vetskap om    
sanningen och nongalerar sanningen och vägrar flytta barnen till annat boende eller hem till föräldrarna.

DU ÄR TOTALT MAKTLÖS ATT SKYDDA BARNEN!!!

Det finns inget föräldern eller privatpersonen kan göra för att skydda dina barn som har blivit lvuade.

Ingen domstol ingen myndighet som kan upphäva LVUt eller se till att LVUT försvinner isådanna fall där barn far illa i myndigheternas vård!!!

MYNDIGHETERNAS GÅNG och tid
om föräldrar anmäler misshandel i famhemmet

Polisanmälan +socialnämden 1dag-3månader
Socialsekreteraren utredning lägger ner det
föräldrarna tar upp det igen och överklagar till Nämden med besvärshänvisning.
Socialnämd beslut
Överklagan
Socialnämdbeslut
Länsrätten
Kammarrätten
Regeringsrätten

Det enda du kan förövrigt
En Jo anmälan
Anmäla till länsstyrelsen
Polisanmäla socialkontoret för tjänstefel...

Under tiden detta pågår och den tid barnen har varit borta från föräldrana och det som dom har fått uppleva så har barnen mått men för livet
och blivit kidnappade från staten och myndigheterna ingen vill se att detta förekommer.

Samhället dömmer föräldrarna som är oskyldiga dom åren som barnen och föräldrarna förlorar kommer aldrig igen och många föräldrar får aldrig upprättelse.

Föräldrar till sina LVU barn blir tystade och omyndigförklarade
dom blir dömda innan myndigheterna ens har träffat föräldrarna,
föräldrarna har inget värde eller chans att bevisa motsattsen.

Socialas utredning säknas i likhet med bibeln sedan att föräldrarna kan bevisa att den är felaktig och sätta fram fakta spelar ingen roll.

SÖKES!!!
Myndighet som granskar LVUärenden innan det blir LVU som bara jobbar med LVUfall och som jobbar för jobbar för föräldrar och barn
Som granskar fallen så vi allafall har en chans å slåss i rätten.

ADVOKATER som vågar sticka ut hakan och slåss i rätten
som inte är betalda och part med socialen.utan som slåss för barnen och föräldrarna och för deras talan.

LVU föräldrar och barn behöver nu skydd mot samhället det har gått prestige i arbetena.

Persoligen tycker jag även att det skulle vara långa fängelse straff
för de som begår mened och skriver utredningar byggt på förtal
och skriver ut förfalskade utredningar.

Vad skall man göra?

Jag har skrivit till regeringen i mitt fall.
vad tycker ni?
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 91
    • Visa profil
Vem skyddar barnen!
« Svar #1 skrivet: 28 januari 2005, 00:40:20 AM »
Ingen skyddar våra barn och oss!
Människor reagerar inte när jag säger att mitt barn är kidnappat.
Redan för nio år sedan skrev jag detsamma som nu, jag satte upp lappar runt omkrin i stockholm,på anslagstavlor, några hörde av sig, inte många. Jag och Helena låg på varsin madrass på Sergels torg, dygnet runt.
Folk skrev på namnlistor, ( Helena fick minst 9000 underskrifter) Jag fick ihop över 1000 något år senare när jag stod några timmar i stan med ett plakat. Vi talade med dem som gick förbi våra madrasser, försökte få dem att förstå. Vi delade ut flygblad där det stod att sociala hade kidnappat våra barn. Helena låg där i tio månader hon var envis, jag min vekling klarade bara av en vecka. Helena lärde mig att stoppa påsar med varmvatten i nere vid fötterna i sovsäckarna, för att inte frysa, det var mitt på vintern.TV reagerade inte, de talade inte om på nyheterna att hon, vi låg där. Helena kom med i något radioprogram,och i någon liten tidning. Det blev ingen reaktion. En sak var rolig, Påven från Rom, skrev till Helena och beklagade det som hade hänt, jag vet att det är sant för jag läste brevet. Sociala tog Helenas fyra barn. Hon kämpade i alla år, hon skrev till JO flera gånger och anmälde socialsekreterarna för olika tjänstefel och JO (Justitieombudsmannen) roade sig med sina små prickar. Att så får de inte göra det måste de ha en prick för, och det och det. Jag anmäler ingenting till JO, slutade med det för många år sedan då de struntade i mina anmälningar, de struntade i att barnen blev misshandlade på utredningshemmet dit de tog min son som då var sju år. Det vi försökte att tala om nådde inte fram. Folk förstod inte vad vi höll på med. Hade de förstått att våra barn just då blev misshandlade hade de väl för guds skull reagerat inte minst för barnen. Nej så länge resten av familjer som har sina barn omhändertagna håller tyst så länge kommer de att nonchalera oss. Jag är bara en tjatkärring i folks ögon. Så fort jag börjar att prata om mitt barn, om sociala ber folk mig att hålla käften, så har de hållt på i alla år sedan min son försvann. De andra som lyssnar och som förstår gör heller inget. De kan inte, de vet inte vad de skall göra. Folket i Sverige låter de sk. myndigheterna få vara kriminella och stjäla våra barn. Det räcker inte med Kalla Fakta, Uppdrag Granskning, Striptease, folk reagerar ändå inte.
RFFR, Riksförbundet För Familjers Rättigheter, har funnits i ca 25 år. De som var med och startade denna förening för 25 år sedan hade råkat ut för detsamma som vi, sociala kidnappade deras barn. Några av dem fick tillbaks barnen. Det underliga är det att RFFR håller tyst. Det är knappt att någon vet om att de existerar. Varför? Jag tog kontakt med dem när soc tog min son. Jag lade märke till rätt snabbt att något inte var rätt. De klarade inte av att hjälpa mig. Det fanns inga människor som kom. Det hålls igång utav en liten grupp människor, hur det är idag vet jag inte, men det är bedrövligt. De har inte gjort någon gruppanmälan mot sociala och resten av p...
Meningen är att jag vill hjälpa till och bygga oss, föreningen skall ju vara för oss familjer i landet. Men jag har inte orkat. Inte kunnat.
Sålänge det betraktas som enskilda ärenden blir ingenting gjort.

Stackars våra barn !                                     Jeanette