Frfattare mne: Hur alla drabbade familjer i landet skall få kontakt!  (lst 2793 gnger)

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 91
    • Visa profil
Hur alla drabbade familjer i landet skall få kontakt!
« skrivet: 23 januari 2005, 13:56:25 PM »
Här är ett förslag !

Någon i varje stad i Sverige tar sig själv i uppdrag att själv skriva flygblad och dela dem till folk, bara dela ut det till alla som går på två ben, sitter eller står. Det skall vara en "kallelse" till alla familjer som är drabbade men det skall delas ut till alla eftersom att man inte vet om vilka det är som är drabbade. Det skall stå adressen till NKMR.org och att de skall läsa Diskussionsforum det skall stå anledningen till kallelsen. Att vi skall samla oss och skriva under en gemensam stämning mot staten. Det som Jan-Olof har skrivit. Vi skall komma på mer än detta och hjälpa varandra allesammans tillsammans. En idé jag har är att vi alla tillsammans skriver till Länsstyrelsen och anmäler var och en och kräver att socialkonsulenterna skall utreda alla dessa ärenden. Jag menar att vi alla skriver till Länstyrelsen och anmäler tex Lenas (påhittat namn)Socialbyrå. Vi anmäler åt varandra om ni förstår vad jag menar? Kommer det anmälningar  från alla håll så blir dessa slöa socialkonsulenter tvugna att göra något. Kan de inte göra något , då skall de ha sparken. Då är det nog slut på deras lek. De borde redan nu få sparken. Både Socialkonsulenterna, Socialstyrelsen och Justitieombudsmännen JO. De har inte åstakommit någonting bra, inte till någon glädje för oss.
Är detta ett bra förslag?                    

Jeanette

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 64
    • Visa profil
hej
« Svar #1 skrivet: 23 januari 2005, 18:03:24 PM »
Jag tycker det är ett mycket bra förslag.
kram Jennie
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

lillan04

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 14
    • Visa profil
Hur alla drabbade familjer i landet skall få kontakt!
« Svar #2 skrivet: 28 januari 2005, 21:49:28 PM »
tycker jag låter som en väldigt bra ide, men hur får man det att funka??  :?:  alla kanske inte orkar......... eller vågar .............

jag gör det gära, kontakta mig på feltisarna@telia.com
vid frågor maila