Du skriver att jag inte mår bra. Hur kan du veta att jag inte mår bra. Nej du, jag mår bra. Du skriver att jag säger att jag inte mår bra! Vart har jag skrivit det?! Hitta inte på saker som inte stämmer, tack.
Det finns barn som vill bort ifrån sina föräldrar och det är snarare så att det är ångestladdat för dig att ta till dig detta eftersom du skriver som du gör. Jag känner många som varit fosterhemsplacerade och ingen av dem har farit illa av det. Snarare tvärtom. Och när jag säger många menar jag inte ett par stycken utan ett 10-tal som jag känner väl.
Båda mina föräldrar hade grava problem med både det ena och det andra. Vill inte gå in i detalj på detta. De var dessutom skilda. De som känner till den här fmiljen inser att räddningen för barnen var när de blev omhändertagna. Mina åsikter är mina och socialen har inte tutat i mig något. Det är inte sjukt att värna om barnen. Det är däremot sjukt att du inte gör det. För mig är LVU en sista utväg, när det inte finns mer man kan göra, när föräldrarna gång på gång visar att de är oförmögna att ta hand om sitt barn eller när barn blir misshandlade.
Du skriver och ställer följande frågor:
Kanske hög tid fundera på för din egen del vad denna information vill skapa och vem som kan vinna på det ?
Vad tycker du om att sociala myndigheter utvecklar barn som mördar sina
föräldra eller hotar dom till livet ?
Vad tycker du när barn avlider i sina fosterhem i allvarliga akuta sjukdommar till följd utav bristfällig omsorg i familjehemmet ?
Kan du förstå att det social idag skapar kan leda till allvarliga konflikter i samhället som får konsekvenser liknande krigstillstånd ?
Vänd på det istället, vad tycker du om föräldrar som förstör sina barn. Som får dem att ta sitt liv, som svälter barnen, som misshandlar sina barn så att de kanpp kan stå upp, som använder sina barn som slavar, som knäcker deras självförtoende, som dör i sitt hem av allvarliga, akuta sjukdomar som följd av bristande omsorg från föräldrarna.