Har själv bott i fosterfamilj och vet hur det är. Är tacksam för att jag blev omhändertagen även om jag självklart önskar att jag hade kunnat bo i min egen familj om mina föräldrar varit normala! Vet flera personer som bor och har bott i fosterfamiljer som ser det som deras räddning. Det finns även många ungdomar idag som inte vill bo hos sina föräldrar och önskar att de kunde komma till en fosterfamilj istället. De vill inte bo hos sina föräldrar eftersom det inte funkar! Har även under en längre period följt upp ett flertal fosterbarn under några år, som visar att de flesta inte farit illa av att bli omhändertagna!
Att sparka en som ligger, är inget bra uttryck i detta sammanhang. Det handlar om barnets framtid. Ett barn väljer inte att bli till men föräldrarna väljer att skaffa ett barn. Har man valt att bli förälder så har man ett stort ansvar gentemot sitt barn. Väljer man att lägga sig ner för sitt missbruk så får man faktiskt skylla sig själv om man blir sparkad på, om jag nu ska uttrycka mig i dina ord. Man har valt det själv. Det är bara att ta makten över sitt eget liv för inget kommer serverat på silverfat!