Frfattare mne: Konkret hjälp?  (lst 2739 gnger)

Bensmamma

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 26
    • Visa profil
Konkret hjälp?
« skrivet: 21 januari 2005, 21:22:54 PM »
Vet att det finns många här som på ett eller annat sätt blivit av med sina barn med hjälp av sociala myndigheterna. Har funderat över hur många av er som får konkret hjälp med att veta hur ni ska göra för att åter få vårdnaden om era barn?

I varje placering av ett barn ska det ju finnas en behandlingsplan där det klart och tydligt ska stå vad föräldern brister i och hur länge placeringen beräknas ta , är nyfiken på hur mycket ni fått ta del av dem och vad som står i.

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 91
    • Visa profil
konkret svar
« Svar #1 skrivet: 22 januari 2005, 01:17:36 AM »
Du undrar om vi fick någon behandlingsplanering när de tog våra barn. I mitt fall var det ju så att de ljög om mig. De kunde ju inte skriva vad mina brister var  i min omvårdnat om min son. De hade aldrig sett oss under alla sju år som jag själv tog hand om honom. Det går inte att göra en behandlingsplanering om något som inte finns. De gjorde sin planering, jag kunde inte gå  med på den. Jag kunde väl inte låta dem behandla mig för något som de själva inte visste vad det var och inte jag heller.Ingen av dem vet varför de har tagit mitt barn. Det står inte i deras journaler, anledningen till att de tog mitt barn, vad jag har gjort. Ingen av dem har talat om det för mig. Jag vet inte varför de tog mitt barn. Det jag vet är att de ljuger om det mesta. Skulle de läsa detta idag och få för sig att hitta på något nu, efter nio år så önskar jag dem lycka till. Sektionschefen kom på detta efter att ha sett mig i några minuter i ett rum att jag skulle vara paranoid och psykotisk och farlig för min sons utveckling. Jag känner mig kränkt, jag hade lockat upp håret och satt mig en fin klänning till det där mötet, jag trodde att jag såg fin ut. Det konstiga var att han frågade mig om jag gick med på att flytta till ett utredningshem med min son, jag hade då blivit nervös och sagt nej rätt så högt för jag förstod ingenting, jag tänkte bara på vilka gardiner jag skulle hänga upp i min nya lägenhet. Jag hade ju nyss flyttat dit. Han slutade då mötet. Denna sektionschef har aldrig talat med mig efter detta. Jag träffade honom tre gånger det året, men han bara glodde på mig. Han och en ny socialsekreterare. Utredarna försvann. Deras behandlingsplan var att jag skulle få se min son var sjätte vecka en timme med bevakning, på obestämd tid. Jag fick ringa till min son, men de avlyssnade samtalen. jag ringde endast två samtal till honom på sensommaren 1996, under det andra samtalet sa jag till honom att jag var frisk och att de inte hade rätt att göra så här att de måste låta honom komma hem, då bröt de samtalet. Det var vårat sista samtal. Jag gick alltså inte med på någon planering. Det fanns inte en chans för mig att kunna samarbeta med dem. Jag har sett min son sex timmar på nio år.
Senast var för fem år sedan. Eftersom att jag inte gjorde som de ville, sa de på sociala upp kontakten med mig. Ingen från dessa olika instanser har ringt mig någonsin. Min åsikt är att de inte skall bestämma över våra barn. Människor som inte ens kan hälsa på oss, som är främmande för mig fortfarande efter nio år. De har aldrig sett mitt barn. Mitt barn som snart är vuxen. Vad har han att tacka dem för?                  Jeanette

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 64
    • Visa profil
behandlings plan och vad man skall göra?
« Svar #2 skrivet: 22 januari 2005, 12:24:21 PM »
Jag har inte fått reda på vad jag skall göra för att få mina barn tillbaka jag har frågat dom i 2½ år utan svar.

iofs så kom svaret nu från soc det finns inget som jag kan göra för att få min dotter & min son tillbaka!!

Har varkensig fått behandlingsplan eller vårdplan.
detta är sjukt!
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Bensmamma

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 26
    • Visa profil
Konkret hjälp?
« Svar #3 skrivet: 22 januari 2005, 22:32:36 PM »
Till er båda: Hjälper de om jag säger att detta är olagligt? Nej troligtvis inte för socialen kan tyvär komma undan med det mesta.

//"Maria"