Frfattare mne: Fosterhem familjehem inte alltid det bästa!!!  (lst 5811 gnger)

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 64
    • Visa profil
Fosterhem familjehem inte alltid det bästa!!!
« skrivet: 21 januari 2005, 16:19:51 PM »
Barns bästa står det i lagtexten!!!

Är det barns bästa att få höra av familjehemmet eller fosterfamiljen att deras mamma eller pappa är pösykiskt sjuk.
Att barnet är barn till en hora,knarkare,????

Är det barnets bästa att familjehem förtalar och förhindrar biofamiljen och att barnet skall ha någon kontakt med sina biosläktingar där inget är hot mot barnets bästa?

Har kontakt med några och även själv blivit förtalad fast jag inte är varkensig sinnessjuk eller förståndshandikappad inte kriminell inte hora inte knarkare rökare eller dålig mamma!!

Endel kan inte skilja på att dom är fosterföräldrar och familjehem och att barnet kan en dag flytta hem!
Det förekommer!!!
Men när dom sjuger för familjen för att få ut mer pengar och för att behålla barnen som dom har blivit fäst vid och sociala inte ser detta så är det allvarligt men det är sanningen detta förekommer!!!

Hur får man regering och myndigheter att vakna???

ledsen förtalad mamma!
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 91
    • Visa profil
Fosterh.....
« Svar #1 skrivet: 14 februari 2005, 00:24:20 AM »
Det gäller att få tag på en journalist!

Det gäller att få tag på alla familjer. De som är drabbade, de som har varit drabbade, de som är på gång att bli det.

Vilken tidning?

Hur skall vi samlas?

Säg tid och plats jag kommer!

Helena Lufuma låg på Sergels Torg i nio månader på en madrass under bar himmel dygnet runt, 1998-1999. Sociala hade tagit hennes fyra barn.
Folk skrev bara på namnlistor ingenting mer än så gjorde de.
De trodde att hon hade semester på Sergels torg.
Jag låg där i en vecka brevid henne på en madrass som jag själv släpade dit. Jag stod bara ut en vecka.

Skall man säga att man gillar kvinnomisshandel?

Hur skall vi göra för att få folk att förstå? När tv och tidningar nonchalerar oss?
                                                           Jeanette

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 64
    • Visa profil
Re: Fosterh.....
« Svar #2 skrivet: 14 februari 2005, 11:22:57 AM »
Citat frn: "Jeanette"

Hur skall vi göra för att få folk att förstå? När tv och tidningar nonchalerar oss?

Svar:
Vi skall inte låta oss tystas jag håller på förfullt att söka efter en journalist som vågar skriva om oss.
En så länge så har ingen vågat skriva om oss för vi är tabubelagda enligt regeringen och myndigheter blir vi utmålade som vi skulle vara kriminella massmördare  knarkare och barnmisshandlare som är livsfara mot våra barn den synen har dom på oss... Jag ser sverige nu som en stat som har tagit över där hitler slutade.Här bryter man mot fn,barnkonventionen ,Europadomstolen och mot tom männskliga rättigheterna!!!

Ni som vill förändra och komma till tals hör av er till mig maila så samhället vaknar ju fler vi är som kämpar tillsist måste dom lyssna vi har blivit en hackkyckling som dom kan hoppa på tills vi säger stopp!!!

JAG VÄGRAR att bli UTMÅLAD som massmördare kriminell misshandlare eller missbrukare för det är ja inte...Föddes med dyselexi samt spring i benen å jag har friskintyg men är endå inget värt enl myndigheterna.

Vem i detta land sätter lagar som mobbar sätter stämplar och kör över brottsoffren.... detta är sjukt!!!....

Jag tänker inte ta detta iallafall...
Jag tänker protistera om det så blir själv!!!
Är så trött på detta nu!!

Sedan att familjehem står och ljuger ner föräldrarna detta är vansinne...
tycker synd om mina barn....
Dom kämpar och vill hem en så har dom inte hjärntvättat barnen...
Men att dom försöker med allt ,
har ja köpt nått så har dom köpt samma sak fast dyrare och slängt det  ja har köpt .Slängt fotton på mig...mmmm..Allt är skit vad ja än säger eller gör eller köper...Så funkar dom!!...

Detta gör mig väldigt arg....
har mer info för den som vill angagera sig...

hör av er om ni vill resa er från mängden...
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Bensmamma

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 26
    • Visa profil
Jag kan
« Svar #3 skrivet: 14 februari 2005, 12:47:02 PM »
skriva om er! Har pratat med olika tidningar och frågat om de skulle vara intresserade av ett repotage där jag vill ha fokus på eftervården av föräldrarna undertiden barnet är placerat, och de har visat sig finnas ett visst intresse.  Med fokus på eftervården menar jag alltså den vård och det stöd föräldrarna får efter att barnet blivit omhändertagen. Jag menar att det är av stor vikt att man belyser detta eftersom det är de som avgör hur och när man ska få tillbaka sitt barn.

bensmamma

Jeanette

• Newbie
  • *
    • Visa profil
hitta en journalist? Vaddå eftervård?
« Svar #4 skrivet: 14 februari 2005, 23:47:24 PM »
De kunde inte ge mig någon vård för någonting efter det att de tog min son. De ljög och hittade på att jag skulle ha varit paranoid och psykotisk. De hade inga läkarintyg. De såg mig bara några minuter. Jag går ju inte med på att bli vårdad för något jag inte har behov av att bli vårdad för. Så eftersom att de själva inte vet varför de har tagit mitt barn vet de ju inte heller hur de skulle ha lämnat tillbaks honom. Nu är det försent. De har bra metoder. Ta barnet, gömma det och tiga, i nio år. Det blev min vård. Hade jag haft något av dessa skador så skulle jag inte ha blivit botad av sociala. Jag vill få tag på en journalist som skriver sanningen, rakt av.
Sektionschefen och utredarna kanske behöver vård efter det att de har fått sparken. Men det spelar ingen roll för dem. De har fått så bra lön i så många år. Kanske får de lite dåligt samvete när de själva inser vad de har gjort mot mig och mitt barn, och mot andra. Kommer de någonsin att inse det. Borde de inte ha något för att de hittar på att vi är psykisk sjuka och förstör våra liv totalt?                                                              

Jeanette

Jeanette

• Newbie
  • *
    • Visa profil
De ljuger och kallar oss för vad som helst!
« Svar #5 skrivet: 17 februari 2005, 18:45:20 PM »
Låt dem få fortsätta att sova Regering och myndighet. De har stulit tillräckligt många barn så de kan gå hem och drömma sött.

Myndighet= En samling dumma helkorkade kärringar. Vilka tror sig vara barnens beskyddare. De kallar normala människor det som de själva är.
Kan inte förstå hur de blir godkända efter socialhögskolan som socionomer. Socialutredare, vilket skämt!

Rektorn på socialhögskolan borde fundera på att byta yrke.
Stäng socialhögskolan, så har vi inga socionomer och då har vi ingen socialbyrå och då slipper vi dom.

Barn som verkligen har sjuka föräldrar att det är problem hemma så att de inte kan bo där, kan få hjälp utav andra kompetenta, kloka, visa, intelligenta människor. Personer som har sådan erfarenhet och kunskap, att de kan ta familjen på rätt sätt. Som inte har den inställningen att ta barnen ifrån föräldrarna utan att satsa 100% på att se till så att problemen blir lösta på bästa sätt. Där man inte utgår efter vilken förälder som har högst inkomst. Ser till att barnen har bägge föräldrarna kvar.

Som det är idag gör de inte några seriösa utredningar.

Utredarna dömer föräldern efter dennes bemötande gentemot dem.
Är man inte som de anser att man skall vara, eller att de inte tycker om ens utseende då kan de göra som de vill och ljuga. Det är löjligt vi får inte se våra barn och barnen får inte se oss på flera år på  grund av att det är tokiga kärringar som är anställda på sociala.

Stadsdelsnämnd, Länsrätt, Kammarrätt.... är enbart ett stort tråkigt skämt!

Det är gulligt att ljuga och ge bort våra barn till främmande människor. Vilka sedan tror att de gör en viktig insats för detta samhälle, att de räddar våra barn från oss. I själva verket tar de hand om kidnappade barn i flera år.

I nio år har de hållt min son borta. De gjorde ingen utredning, bara tog honom när han var sju år. De har aldrig ringt mig eller sett min son. Jag fick se honom 1 timme för 5 år sedan, 3 timmar 1997, det är allt.
Ingen brev eller telefonkontakt. Jag överklagade och gjorde allt. När jag märkte att de dömde mig utan att det fanns läkarintyg eller bevis slutade jag att överklaga. Det står ingenstans varför de tog min son. Vad jag skulle ha gjort. Ingen av dem vet varför de tog min son.

Jeanette