Författare Ämne: Efterlysning!  (läst 2859 gćnger)

Bensmamma

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Efterlysning!
« skrivet: 20 januari 2005, 20:15:55 PM »
Söker kontakt med förÀldrar som bott pÄ familjehem, eller som haft sina barn pÄ familjehem.

zuttlaanna@hotmail.com

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
efterlysning
« Svar #1 skrivet: 22 januari 2005, 02:49:09 AM »
Jag lÀste ett av dina Àldre inlÀgg. Jag har varit med om nÄgot liknande. Sociala i RÄgsved lurade ut mig till ett FamiljevÄrdshem. De sa inte vad det var för nÄgot. De sa att det var en semesterresa över sommaren. Sociala i RÄgsved gick bakom min rygg. Kan det vara sÄ att de samarbetade med HÀsselby? men att HÀsselby tog Ät sig all Àra?
Jag var över sommaren pÄ det dÀr hemmet sedan fick jag nog, packade mina saker och tog bussen hem med min son. Kanske blev de olyckliga dÄ?
Ett gift par drev detta familjevĂ„rdshem. De tjĂ€nade pengar, det syntes. Jag blev faktiskt lite osams med dem. Jag har senare hört att de har tagit barn. De anvĂ€nde sig utav utpressning. De försökte skilja pĂ„ ett par men misslyckades dĂ„ tog de barnet. Sociala gick över mitt huvud i RĂ„gsved. De var ocksĂ„ omtĂ€nksamma om mitt barn, de flyttade min son till ett annat daghem för att förestĂ„ndaren pĂ„ min sons daghem hade ringt dem, de gjorde det mot min vilja. De anlitade PBU i Högdalen för att fĂ„ en pĂ„hittat anledning att kunna flytta honom. Det verkar ha nĂ„got gemensamt att om man blir misshandlad dĂ„ blir man omyndighetsförklarad utav socialutredare och de tar ens barn. Efter nio Ă„r gissar jag fortfarande.                         Jeanette

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
svar
« Svar #2 skrivet: 22 januari 2005, 12:30:10 PM »
Jag blev LVuad som barn & Àr ett levande bevis mot soc hur dom beter sig! Samma personer som lvuade mig Lvuade mina barn.

DĂ„ tĂ€nker ni kanske bara att ja hon har vĂ€l gjort barnen illa eller missskött dom eller har nĂ„n psykiskt sjukdom eller nĂ„tt dom tar inga barn men DET GÖR DOM VISST!!

VI finns dom tog mina barn pga jag har dyselexi och adhd.
och för att sociala förstörde mitt liv som barn jag Àr för skadad. enl dom.
Dom skadade mig!

Jag har friskhetsintyg!
JAG ÄR FRISK!!! JAG kan behandlas!!
INTE kriminell
INTE psykiskt sjuk
INTE nÄn knarkare har aldrig tagit nÄgra droger!!!

Enligt samhÀllet finns inte jag!
Mamma med lvuade barn 02.Hon slÄss för dom mÀnskliga rÀttigheterna & förÀldrarnas barnens till att leva som en familj.SkÀnker speciellt tankar till dom barn/förÀldrar som Àr bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.MÄ ni vila i frid.

Bensmamma

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Efterlysning!
« Svar #3 skrivet: 22 januari 2005, 22:20:50 PM »
Hej pÄ er!
Vet ni varför jag tycker sÄ mycket om den hÀr sidan , och varför jag önskar att det fanns fler av liknande slag? Jo för att man slipper kÀnna sig ensam och för att man hittar mÀnniskor som förstÄr en- de som varit dÀr eller Àr dÀr man en gÄng varit. MÀnniskor som kan vittna om samma upplevelser och som kan intyga Àn att man inte inte Àr tokig- man har inte inbillat sig allt.

Jag vet att det finns de som tvivlar pĂ„ mĂ„nga som skriver hĂ€r inne och berĂ€ttar om sina upplevelser frĂ„n sociala myndigheter och familjehem. Jag möter sjĂ€lv oftast  misstro nĂ€r jag berĂ€ttar om mina upplevelser i familjehemmet jag bodde pĂ„. FrĂ„n början blev jag ledsen och kĂ€nde liksom mĂ„nga andra ( har jag förstĂ„tt nu) att det var mig de var fel pĂ„ och att jag var en misslyckad mamma. I dag vet jag att det inte Ă€r sant- jag vet att fruktansvĂ€rda saker hĂ€nder i Sverige med myndigheters tillĂ„tande. Med allas vĂ„r tillĂ„telse egentligen- för sĂ„ lĂ€nge vi inte protesterar kommer det hĂ€r att fortsĂ€tta.

Lillamy: Jag har lÀst dina inlÀgg hÀr till NKMR och har sett att du flera gÄnger skrivit att du Àr frisk och vaken Àr psykiskt sjuk eller narkoman och jag tror dig. Men jag vill pÄpeka att vem som helst kan bli "psykiskt sjuk" efter en utredning av socialen. Och varken knarkare eller kriminela behöver vara dÄliga förÀldrar om de fÄr hjÀlp att sluta med sin livsstil eller sina droger. Det gynnar oss alla, inte bara barn och förÀldrar utan Àven hela samhÀllet att vi inte splittrar barn frÄn deras förÀldrar.

// "Maria"   ( som idag har tvĂ„ barn)

Ps. Kungen har ochsÄ dyslexi :)