Författare Ämne: boktips  (läst 2795 gånger)

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
boktips
« skrivet: 28 oktober 2004, 17:20:24 PM »
Jag saknar en tråd med boktips. Både faktaböcker och romaner som handlar om frågor knutna till mänskligarättigheter, familjerätt och dyl.
Jag vill härmed ge det första tipset. Jag håller på med en jättespännade deckare som handlar om en psykiskt sjuk mor som misstänks för mord på sina barn. Jag är inte klar än men den är mycket intressant inte minst i skildringen av socialtjänstens arbete
Läs påtaglig risk att skada av Tove Klangberg

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Bokdiskussion
« Svar #1 skrivet: 28 oktober 2004, 17:48:33 PM »
Bra förslag Susanna!

Själv håller jag på att läsa Siv Westerbergs bok "Straff utan brott" och där behandlar hon LVU och socialbyråkratin, samt sjukhuspersonalens maktfullkomlighet.

Jag ska be vår sysop att ordna en boksektion.

Hälsningar

Ruby H-C

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
boktips
« Svar #2 skrivet: 29 oktober 2004, 05:30:15 AM »
Nu har jag läst klart boken och den var bättre än vad jag vågade hoppas på. Deffenetivt en bok i socialtjänst kritikers smak. Författaren är åklagare undrar om hon egentligen skriver om något verkigt fall där hon tvingats åtala fel person för att inte hota systemet.

Sysadmin

• Gäst
Re: boktips
« Svar #3 skrivet: 16 december 2004, 15:16:42 PM »
Citat från: "susanna svensson"
Jag saknar en tråd med boktips. Både faktaböcker och romaner som handlar om frågor knutna till mänskligarättigheter, familjerätt och dyl.
Jag vill härmed ge det första tipset. Jag håller på med en jättespännade deckare som handlar om en psykiskt sjuk mor som misstänks för mord på sina barn. Jag är inte klar än men den är mycket intressant inte minst i skildringen av socialtjänstens arbete
Läs påtaglig risk att skada av Tove Klangberg

Hej Susanne.

Jag har fått meddelande ifrån Ruby ang. ditt förslag och skall titta på detta efter jul/nyår

MVH Bengt/Sysop