Frfattare mne: KOLUMN OCH DISKUSSION PÅ METROS HEMSIDAN  (lst 5501 gnger)

anja

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 33
    • Visa profil
KOLUMN OCH DISKUSSION PÅ METROS HEMSIDAN
« skrivet: 06 oktober 2004, 12:16:59 PM »
http://www.kraftkultur.p2p.nu/index.asp?iSpecial=13

I gårdagens Metro var jätte bra kolumn om tvångsomhändertagande av invandrarbarn-
Svenskt monopol på "bra normer" (den 5-de oktober 2004) skriven av  Nabila Abdoul.

Läs och dickutera !!

http://www.metro.se/site/metro/discuss/?entry_type=kolumn&entry_id=18006
anja

Nawal

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 10
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 19 juli 2007, 23:44:34 PM »
Hej Anja
Tack för artiklen , tyvärr jag läste vad står i den har artikl och varje gång jag bli besviken, orolig och lesden på grund av den. Jag kan inte fatta varför soc. gör så?? att ta barnen från sina föräldrar, tror de vet bäst för barnen??
kanske i det hara fallet det beror på barnets natur. kanske han är rorligt så när han äter, han växer inte upp!!!
jag känner en kvinna som har en dotter, när var den hara dotter 3 års, gick mamman med dottren till läkare eftersom hennes dotter växte inte så bra. Läkern sad att det var allting helt normalt . Efter 2 års fick dottren ( kidnysfailure) så hennes njurorana fungerer inte så bra och hon behöver en operation.
i den hara fallet vem är ansvar för det?? tror soc. att läkaren alltid kan fata rätt beslut?? de är frilfel??
MVH

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 86
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 31 juli 2007, 20:38:11 PM »
Det är den gamla myten om den klassiska svenska modellen med kärnfamiljen som ligger bakom dessa bedömningar. Bland de som får sina barn omhändertagna är invandrare och ensamstående föräldrar klart överrepresenterade. Man kan undra om det är en garanti för att ett barn får en kärleksfull uppväxt bara för att det finns en mamma och en pappa som är gifta med varandra i bilden. Sen är det dessutom så att det är oftast så att familjerna lever i de lägre socialgrupperna, det är tydligen så att om du är fattig så kan du inte älska dina barn......sanslöst.....