Författare Ämne: 13 Ã¥r är borta  (läst 5134 gånger)

zzzuck

• Gäst
13 år är borta
« skrivet: 03 februari 2004, 00:04:38 AM »
Min nu 17 åring som bor hemma. Blev omhändertagen av soc som 4 åring. Visserligen släkthemsplacering men ett stort trauma för honom. Vi fick träffa honom ofta han har verkligen varit hos en bra fam. (SLÄKT) Men ändå -varje gång vi sågs sträckte han ut händerna och skrek efter mamma och pappa. Nu är han vilsen, självmordstankar och livet verkar ganska ointressant för honom. Har tänkt mycket på hur vi har blivit bemötta , och på barnets bästa-som alltid prioriteras. Frågar man en tonåring var han helst skulle ha viljat bo någonstans. svaret är hemma...

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Skadliga omhändertaganden
« Svar #1 skrivet: 19 februari 2004, 19:06:32 PM »
Din son som blev släktingplacerad vid 4 års ålder hos vad du betecknar som en bra familj känner sig vilsen, har självmordstankar och livet verkar ganska ointressant för honom. Din son tillhör ändå de lyckligt lottade som fick komma till sin egen släkt. Huvudparten av barnen som placeras i fosterhem hamnar hos fosterföräldrar som tar hand om andras barn för sin egen försörjnings skull.

Märk väl att jag inte alls vill förringa lidandet som ni alla fick utstå under hans uppväxttid. Vad vi endast kan konstatera - och detta får vi belägg för i ert fall - är att det är skadligt att skilja barn och föräldrar åt. Eftersom Sverige kallar sig för ett civiliserat, demokratiskt, välfärdssamhälle måste det till andra lösningar än att separera barn och deras föräldrar under uppväxttiden. Fördelarna skulle bli följande:

1 - Det skulle bli betydligt skonsammare för barnen om resurserna lades i den egna familjen i stället för fosterhemmet. Det tyckte t o m socialministern Lars Enqvist i en Studio Ett-intervju  den 17 november 2001. Han sa: "Även om 20 % av de barnen som placeras saknar föräldrar (...) sÃ¥ vet jag att mÃ¥nga placeras trots att det faktiskt skulle kunna finnas ett alternativ att stanna hemma i fall man kunde ge det stöd till familjen till mamma eller pappa och till barnen, som socialtjänstlagen tänker sig. Detta är sÃ¥ enkelt att man faktiskt mÃ¥ste slÃ¥s för att kommunen satsar pengar pÃ¥ detta."

2 - Det skulle bli betydligt billigare för samhället. Läs gärna artikeln Omhändertaganden av barn är en stor kostnad för samhället.

3 - Sverige skulle slippa toppa världsstatistiken vad gäller självmord bland ungdomar.

Men, så länge det finns folk som tjänar på tvångsomhändertagandegeschäftet kommer detta barnslaveriet att pågå. Tyvärr.

Ruby H-C

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
13 år är borta,9 år är borta för mig och min son
« Svar #2 skrivet: 01 mars 2005, 00:40:35 AM »
Denna barnhandel! barnkidnappning! kriminella hantering! barnarov!

misshandel mot föräldrar!

Som begås utav Sociala myndigheten! Socialnämnd! Stadsdelsnämnd! Länsstyrelse! Länsrätt! Kammarrätt! Regeringsrätt! i Stockholm och i övriga landet! En Eu-Domstol!

Skall inte få fortsätta i Sverige!

Det skall Svenska folket sätta stopp för!

Min son har sociala myndigheten hållt borta i nio år. Helt i onödan!

Min son och jag har knappt sett varandra under dessa år! 1996-2005

En timme för fem år sedan!

Tre timmar för åtta år sedan!

Sociala och ingen annan av dem har ringt mig pÃ¥ alla nio  Ã¥r.

Jag är född i detta land, här i Stockholm.

Har gått skola och gymnasium och arbetat!

Sedan jag flyttade till Hässelby 1995  och blev överfallen av dessa tre personer frÃ¥n Vällingby socialbyrÃ¥!

Blir jag nu bemött som de svarta blev! som Judar blev ! som Indianer blev!

Jag blir förtryckt! förnedrad! Vanärad!

Det här landet är inget fritt land!

Det styrs utav en tyrann! det är sociala!

Tack mitt liv är förstört!

Det blev slutet av mitt liv, att fått erfara detta!

Av att ha bott här i hela mitt liv!

Att bli bestulen mitt mitt barn!

Dessa myndigheter är inga myndigheter!

De är inte mina vänner!

Jag trodde att jag mÃ¥dde dÃ¥ligt fram till 1996- MEN!  DÃ…!

DÅ! råkade jag ut för Vällingby socialbyrå!

Det kom att bli det värsta i mitt liv!

Sektionschefen och Utredarna raserade hela mitt liv på några minuter!

EN bön!

Gode Gud!

Jag ber till dig och alla änglar i himlen. Kom ned på jorden och hjälp oss!
Det arbetar fula människor på sociala, och på de andra ställena!
Sådana som inte passar där! De gör illa våra barn Gud!
De gör illa och förtrycker oss föräldrar!
Hjälp oss att se till så att de får sparken och att de ställs inför en riktig Domstol, som följer den riktiga lagen!

De har ljugit! De har kränkt familjer!
Det måste bli ett slut på detta!
Hjälp oss att få folket i Sverige att se och förstå det som vi
är utsatta för!
Få folket att förstå att så här får de inte göra!

Gud! Varför håller TV och tidningar tyst! Vad tjänar de på det?
I så många år! Jag ber för dem att de skall skriva stora rubriker!
Så att det når ut till mitt land!
Så att folket får veta och det blir ett slut på detta!
Ock alla familjer blir räddade!

Jeanette ÖsterstÃ¥l