Författare Ämne: Hvilket er bedst for Danmark - och Sverige -  (läst 2194 gånger)

Bo Nessling

• Gäst
Hvilket er bedst for Danmark - och Sverige -
« skrivet: 01 augusti 2004, 17:03:57 PM »
en modig og ærlig ”whisleblower” som fx nu fhv major ved Forsvarets Efterretningstjæneste eller politikere som maskerer og skjuler deres manglende omdømme ved at hemmeligstemple hvad de (ikke) har sagt eller gjort?
- Jeg synes at det er forkert at reglerne for hemmeligstempling er sådanne som de er idag, som tillader politikersjusk og forhindrer saglig kritik. Dette gælder ikke kun Danmark men også Sverige.
- Jeg har forstået det sådan, at Frank Grevil i lang tid gentagne gange har prøvet på at få sine chefer til at forstå og agere pligtopfyldende. Dette har de ikke gjort - af forskellige hensyn, som jeg nu ikke tror har noget som helst med landets sikkerhed og forhold til andre stater at gøre, men mere til egne personlige.
- Hvorfor vover chefer og statsministeren ikke stå for det som de har lavet forkert. Hvis de, som nu har sket, aktivt har vildledt befolkningen ved at sløjfe store deler av de ”hemmelige tekster” har de faktisk bevist at de har noget skummelt at skjule. At da gå ud offentlig som Frank Grevil har gjort er faktisk den eneste måde at få en ændring til stand. Håber jeg...
- At true ham med to års fængsel er forkastelig! Statsministeren kan ikke nægte til at han på forkerte grundlag trak Danmark ind i Bush’s krig for mere irakisk olie til ham og hans USA. Og vi danskere var uvidende om dette da det skete. Detsamme er forholdet i England, Spanien, Italien,... så hvad kan man da sige om demokrati & åbenhed andet end at det er en by i Rusland.