Hej Mymlan,
Jag förstÄr din stora sorg att bli frÄntagen dina barn. Den amerikanska psykologen Carol Schaefer, som tvingades adoptera bort sin nyfödde son under 1960-talet för att bespara sina förÀldrar skammen att deras tonÄrsdotter hade fött ett utomÀktenskapligt barn, skrev i sin bok "The Other Mother" att en kvinna var inte skapt att bli skild frÄn sitt barn.
Jag föreslÄr att du berÀttar om NKMR:s hemsida och Diskussionsforum för din handlÀggare pÄ socialen. Be henne lÀsa nÄgra av de hjÀrtskÀrande inlÀggen som finns dÀr. Jag Àr fullt medveten om att de flesta socionomerna Àr ocksÄ sociopater, du kanske fÄr dem att tappa kaffekoppen i knÀet eller att sÀtta kaffet i halsen. SjÀlv lyckades jag fÄ nÄgra socialsekreterare att sjukskriva sig och stanna hemma. Jag hade kritiserat dem i en TV-debatt!
Ruby H-C
De tvÄ sociala (2 olika kommuner) skulle inte bry sig. Den ena kommun de har enligt lokaltidningen placerat en tre Äring i ett familjehem dÀr familjehemspappan var alkolist och misshandlade frun, socialnÀmnd tog barnet dÀrifrÄn de hade fler familjehemsbarn.
Min son (samma kommun) Ă€r snart 15 Ă„r har bott nu ca 1-1œ Ă„r dĂ€r han nu bor innan dess 4 olika hem pĂ„ knappt 2 Ă„r, en pojk med dĂ„lig sjĂ€lvförtroende, inte tror han fĂ„r stanna kvar, törs inte Ă€ga ngt för det tas ifrĂ„n han. Innesluten, svarar ej pĂ„ frĂ„gor, svarar det den personen vill höra sanning eller lögn, ljuger oerhört mkt.
Jag gav han en pÄse godis dÄ vi stötte pÄ varandra i affÀren 1 Maj sedan fick jag veta av pappan att pojken fÄr ej ta emot godis dÄ det kan vara en fulgubbe, sa TACK för du kallar mig fulgubbe jag Àr hans biologiska mamma. Har ni regler tala dÄ om vad som gÀller dÄ man inte kan gissa sig till vad för regler de har. Pojken ser inte mig som mamma, hör aldrig av sig varken per brev eller telefon. Kan knappt lÀsa, kan inte engelska eller matte men jag fÄr knappt veta hur det gÄr i skolan. Han fÄr ingen hjÀlp. NÀr han var 9 Är sÄ blev han utsatt för sexuellt brott av fosterbror men jag misstÀnker det var familjehems fadern (1:a hemmet detta) soc sket i det, gav han ingen samtals terapi eller ngn hjÀlp alls.
Ny kommun gick pÄ 6 Är gammal utredning man kunde enligt dem inte skapa nytt liv med ny man. Flickan (nu snart 9 Är) togs ifrÄn mig vid 18 mÄn Älder.
Tror inte sociala ens bryr sig om att gÄ in hÀr och lÀsa. De skiter fullstÀndigt i vilka de kör över dessa PARAGRAFRYTTARE.