Författare Ämne: MYGELSVERIGE  (läst 5115 gånger)

Ã…ke Dejemo

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
    • http://dejemo.com
MYGELSVERIGE
« skrivet: 29 januari 2003, 14:17:30 PM »
1994 köpte jag tillsammans med X en Isländsk avelshingst att enbart användas i avel. X är politiker och folkvald i domstolsväsendet.
X har med sitt agerande, bl.a omfattande smugglingsverksamhet och dåligt uppvisande/uppträdande skadat/omintetgjort förutsättningarna för en seriös affärsverksamhet.

X dotter tävlingsrider islandshäst och har bl.a gjort sig känd för fusk i tidningen Ridsport

X har enligt utsago gjort avdrag (70.000Skr) i sin jordbruksrörelse, för Islandsvalacker. Dvs leksak till sin dotter. Säkerk också flera

Den till avel inköpta hingsten har också ridits av henne.

Jag har anmält X och hans familj för smugglingsverksamheten. Tullkrim i Sundsvall har utrett och konstaterat att det inte finns några tullhandlingar på de hästar som tidigare varit registrerade i Norge och senare registrerats av honom i Sverige. Jag och en vän till mig kan dessutom genon att vittna styrka ánnan smugglingsverksamhet.
Moms, tull, införselsavgifter har undanhållits både Norska och Svenska staten. Plus att hästarna inte genomgått självskriven och laglig könssjukdoms och veterinärbesiktning.

Om ovanstående har följande myndigheter informerats:
Polis
Tull
Skattemyndighet
Domstolsväsendet
Politiska organisationer

Samt all tänkbar press

Men ingen bryr sig om denna politiska miljonsvindel. Det verkar mera intressant att skriva om Mona Sahlins Toblerone och Schymans alkohol problem. Skitsaker i sammanhanget.

Nu har X via advokat och fogde krävs mig att betala någon form av självåsamkad "skötsel" av nämda hingst. Jag kommer att träffa ett eget ombud i denna fråga.

MEN ÄR DENNA PERSON LÄMPLIG ATT HA NÅGRA SOM HELST FÖRTROENDEUPPDRAG OCH SKALL VI TOLERERA ATT DYLIKA TYPER HAR NÅN SORTS JÄVLA IMMUNITET OCH GRÄDDFIL I RÄTTSAPPARATEN?
maila mig på rattsoffer@dejemo.com

Ã…ke

svenab

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
MYGELSVERIGE
« Svar #1 skrivet: 29 januari 2003, 15:55:32 PM »
Svaret på din sista fråga är ett tveklöst nej.

I övrigt så är det lite svårt att ha åsikter men om du har lämnat någon form utav bevis till dessa myndigheter så är det konstigt om de inte utreder saken. Har du däremot endast skickat en angivelse så tycker jag inte att det skall utredas.

Angivelser är så enkla att göra att det vore fel att ta dem på allvar. nu gör vissa myndigheter det i alla fall t ex skattemyndigheten och socialen.

Jag kan mycket väl tänka mig att om er konflikt är välkänd i trakten så har han fördel av att vara offentlig person i sin trovärdighet gentemot dig. Vilket han alltså inte borde ha.

Ã…ke Dejemo

• Newbie
  • *
    • Visa profil
MYGELSVERIGE
« Svar #2 skrivet: 29 januari 2003, 16:05:08 PM »
Jag har vittnat hos Tullkrim i Sundsvall om X
De har verifierat mina uppgifter

Jag har "vittnat" hos Skattemyndigheten.

Polisanmälan har gjorts.

allt läggs ner utan vidare åtgärd

trots att det finns både vittnen och bevis

//Ã…ke

Ã…ke

Peter Salomonsson

• Gäst
Mygelsverige
« Svar #3 skrivet: 30 januari 2003, 10:43:43 AM »
Jo,du Åke, vore inte det här ett fall för Janne Josefsson på TV-programmet
Uppdrag Granskning.

Alla sådana här fall av myndighetsmissbruk brukar vara intresseanta
teaman för dom.

Bara vetskapen om att man haft kontakt med Josefsson kan ju göra att
t.o.m de olika myndigheterna känner sig tvugna att aggera, för att inte
offentligt i efterhand hamna i dålig dager.

STÃ… PÃ… DIG Ã…KE !  Du har allt att vinna, det skulle finnas fler som Du, som
oförtrutet orkar fortsätta jaga dessa samhällsparasiter.

Peter//

Ã…ke Dejemo

• Newbie
  • *
    • Visa profil
MYGELSVERIGE
« Svar #4 skrivet: 31 januari 2003, 06:04:11 AM »
OK, Peter men vart får jag tag på dessa herrar. Typ Leif GW Persson, Jan Guillo etc...? Rakryggat folk som inte fjäskar och slickar det korrumperade etablissemanget.

Om någon av er so läser detta; vet om t.ex en olobotomerad journalist, eller rättskämpe: Så skicka mig ett personligt meddelande eller ett email till rattsoffer@hotmail.com

Ã…ke