Författare Ämne: HEMsk  (läst 3135 gćnger)

felixgeorg

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
HEMsk
« skrivet: 26 maj 2004, 16:42:49 PM »
Hej! Jag hoppas hitta andra som kÀnner igen sig. Vi kan stötta varandra och hjÀlpas Ät i kampen för att fÄ hem vÄra barn. Det finns inte ord för att beskriva hur man kÀnner sig. Sociala förstör hela ens liv och bryter ner en fullstÀndigt psykiskt.( DÄ Àr ju det förstÄs ett bevis pÄ att man Àr olÀmplig som förÀlder. Att man Àr nedstÀmd.) De flesta förstÄr inte hur illa man blir behandlad. Vi bor tyvÀrr pÄ ett s.k behandlingshem. Jag, barnen, 1 och 3 Är. Jag missbrukar inte, Àr inte misstÀnkt för misshandel, har eg inte gjort nÄgot utan mest Àr det en massa psykologiska förklaringar och krav som ingen mÀnniska kan klara. Jag hÄller pÄ att jobba ihjÀl mig för att klara alla deras krav, men fÄr bara höra om mina allvarliga brister.

mariajelena

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
hemskt!
« Svar #1 skrivet: 26 maj 2004, 21:49:18 PM »
Ja, jag befinner mig i samma situation, min stackars tvÄÄring har de kidnappat. Man anser att jag brister i omsorgen i och med att min man tog Äterfall för ett Är sedan.

Du skall vara lycklig över att du fÄr vara nÀra dina barn varje dag och pÄ behandlingshem. Jag bad och bönade, lÄt oss fÄ familjevÄrd, behandling, separera inte familjen.

De Ă€r sĂ„ j---a sjuka sĂ„ det Ă€r synd om dem, tĂ€nker jag. De kommer dö i cancer eller nĂ„got liknande. En stor j---a maktspel. Falska lögnare. SĂ€ger att brev inte kommit fram. Skickar inte ivĂ€g remisser för provtagning. Önskar minska pĂ„ umgĂ€nget (barnet tolkar de som reserverat och dĂ„ Ă€r logiken att man skall minska pĂ„ umgĂ€nget. Otroligt smarta.

Skulle man sÀga att man har rÀtt till sina egna barn eller till att sÀga att barnet har rÀtt till sina förÀldrar. Det verkar som att vissa svenskar inte förstÄr sÄdana kÀnloförhÄllanden. Eller vad Àr det för fel pÄ idioterna.

Jag har aldrig hatat, men om det gick att döda dem som skadat oss som de gjort utan repressalier, jag lovar. I ett Ärs tid har de trakasserat, förföljt oss. Till och med pÄ helgerna kollar de vilken fÀrg pÄ bilen som stÄr vid garaget. Helt otroligt!!

Svin. Cancer Ät socialsekreterar pack som fÄr komma igenom med sina lögner och piss Äsikter.
StÀng socialkontoren! Ta mig f--. LÄt de falska svinen förlora sina jobb!
Om jag berÀttade hela j---a historien skulle ni förstÄ vilka krÀk, svin. Men vem orkar Àlta? Till vilken nytta. Just svinerierna, jag kan ta nÀr det Àr ett Àrligt, rÀttvist kritiserande. Men falskheter. Det gör mig rabiat, fullkomligt.
Vad spelar det för roll att LÀnsstyrelsen anser att de ej haft tillrÀcklig fokus pÄ barnet? Att de ej skall lÀmna sÄdana besked pÄ mobiltelefon nÀr man Àr ute och kör. Hade (---) sagt de inne pÄ kontoret dÄ hade hon fÄtt den fetaste smÀllen. Trots sina civilklÀdda vakter.

Nej, precis barnet Àr ju omedelbart omhÀndertaget. Jag skiter i om det dör barn pga att soc inte inbegriper i alla j---a hem. Men nÀr de ingriper i fel hem, dÄ tycker jag att man kan lÀgga ned deras j---a löner och baka bröd istÀllet.
Svenskar verkar tro att de skall rÀdda andra mÀnniskor,
Prestige och makt. SjÀlva kunde de ha tre barn med tre olika karlar. Vilka barn orkar med sÄdant?

Socionomen.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Till Mariajelena
« Svar #2 skrivet: 28 maj 2004, 22:24:57 PM »
KĂ€ra Mariajelena,

Vi i NKMR förstÄr mycket vÀl den ilska och det hat som du kÀnner mot socialarbetarna som har tvÄngsomhÀndertagit ditt Àlskade barn. Men tyvÀrr kan vi inte tillÄta bruket av svÀrord och könsord i vÄrt Diskussionsforum. Jag kommer dÀrför att redigera ditt inlÀgg.

Du Àr sjÀlv socionom men du kÀnner dig maktlös inför dina kolleger. TÀnk dÄ hur det mÄste kÀnnas för en stackars förÀlder som inte Àr invigd i socialfolkets tÀnkesÀtt! Det Àr dÀrför inte sÄ konstigt att en Arg mamma attackerade tjÀnsteman.

Det hÀr citatet frÄn Elin Brodins artikel Barnevernet og menneskerettighetene. vill jag tillÀgna dig och ditt lilla barn:
"Den sveitsiske professor Freybergh, internasjonalt anerkjent spesialist pÄ mor/barn-forhold, avviste norske barnevernsmyndigheters argumentasjon som
fullstendig forfeilet da han uttalte seg i forbindelse med den mye omtalte Hilde-saken for mer enn ti Är siden. Professor van Wormer fra USA ble sÄ opprÞrt etter et besÞk i Norge at hun utga A Journey Back in Time, hvor hun skarpt kritiserer barnevernet for Ä utÞve systemvold under dekke av omsorgsarbeid. Dette er bare et par eksempler pÄ den massive kritikk som rÞster utenfra har rettet mot norsk helse- og sosialvesen i lengre tid, og som knapt blir omtalt i vÄre massemedia."

Citatet gÀller ocksÄ i allra högsta grad förhÄllandena i socialstaten Sverige.

Barn har rÀtt till sin familj, familjen har rÀtt till sina barn.

Ruby H-C

lp73

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
förstÄr er mer Àn vÀl
« Svar #3 skrivet: 01 juni 2004, 22:30:40 PM »
kĂ€nner me dej i inlĂ€gg 2 .. e sjĂ€lv lika förbanand sen flera Ă„r tebax .. har en  10 Ă„ring som eplacerad "kidnappad enl mej" o  en 16 snart 17 mĂ„n bebis som de
"kidnappa" dĂ„ hon knappt var 1 dygn  den yngsta bor hemma  sedan hon var 3,5 vecka Ă€ldsta hĂ„lelr de fort pĂ„ med trots  utred  m den lilal som inte visangt somhelst  fel el brister sĂ„ kör de Ă€ndĂ„ me   idiot brister pĂ„ den stora o förklarar mej inkomepntens om förĂ€lder bla ..  sitter nu o vĂ€ntar pĂ„ lĂ€nsrĂ€ttens dom  i detta fallet . vilket skall komam senast 10 juni ..
 har skrivit lite om mitt fall hĂ€r ossĂ„" min förkortade  berĂ€ttelse" jag förstĂ„r dej i din ilska ..den ilksan kĂ€nenr jag med  men har behĂ€rskat den  mkt (Ă€ldsta placeradsedan 98) .   ingen ide o visa för soc  dina aggersioner mot dem el besvikelse  för det gĂ„r bara dej emot . sĂ€ger det i  vĂ€l mening bara sĂ„ du inte visar soc hur arg du e  det gĂ„r bara pĂ„ "fel hĂ„ll" o de tar  det i berĂ€ningen alltid om man kĂ€ftar emot..
 har Ă€nnu inte slutat kĂ€fta emot soc hĂ€r men  föröker hĂ„lla mej lugn ( vilket i  nulĂ€get e svĂ„rt dĂ„ familjhememt o soc inte hört avs ej  pĂ„ 3 veckor sedan lĂ€nsrĂ€ttens förhandling  o jag inte kunant nĂ„ dottern pĂ„ 3 veckor) e vĂ€ldigt svĂ„rt o hĂ„lla sej lugn osv .. men i förhandlingar, möte mm  e det bĂ€st o göra det ..  
o ta ilskan efter man gÄtt ut ..
vilket jag gjort mÄÄÄÄÄÄÄÄngga ggr .
lyck  till   bĂ„da tvĂ„ hĂ€r .

en som hopaps pÄ snabbt svar snart ..
hbgtjejen73