Frfattare mne: min förkortade berättelse  (lst 2458 gnger)

lp73

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 5
    • Visa profil
min förkortade berättelse
« skrivet: 17 maj 2004, 10:39:08 AM »
hej e enhörselskadad  mamma på 31 år fick min äldsta 94 . , 98  då hon var 4,5 år placerades hon lvu  av ngn anledning  som jag helt inte begriper än idag efetr 6 år .  mkt konstigheter har  varit på vägen hit . nu väntar jag på ytterligare ett svar fr länsrätten   vilket kan ta  flera veckor till ...  (var på länsrätteni torsd)
 haft mkt turer i både tingsrätt o  länsrätt o til omed hovrätt ..  inet fått rätt på detta än men förhoppningsvis får man rätt på det denna gången ..  
2003 jan  fick jag ytterligaer ett barn med nuvarande maken(var o är ensamstående me äldsta ) .  somd e även tog fr mej  dagen efetr förlossning
 jag visste inte ens att jag väntade barn förren   då förlossningsarbetet var igång .. läkarna har förklarat den orsaken .
 det har visat sej senare  att  den soc skrt  som  har hand om min äldstas placering ringt   norr(hon jobbar på syd) o  sagt att jag e helt inkompentens att ta hand ome tt spädbarn  o oroad bal bla bla ( vilket ej stämmer) ..  vilket gjorde att soc norr kom upp på bb dagen efetr o förökte övertala mej att  bli kvar på barnavd me dotetrn vilket jag totalvägrade o det slutade me att min make som då var min sambo   saåt dem o gå ut(vilket ledde senare ngr månader efetr t att han blev dömd t böter för han hade sagt 10 sek utdärifr) .  vi fick då träffa  dotetrn  2 dgagar efetr placeringen   knappt se ngr papper osv . men dsedan gjordes en utredning o denna utredningen e korrekt gjord  lillan kom hem  efetr 3,5 vecka ..
 o inga brister  kunde hittas i denna utredningen som även gjordes på 2 andra stäleln    bla ett utredningshem  som avslutade  utred efetr 2 veckor ..

MEN  dens tora  e fortf familjehems placerad 52 mil fr mej .  o de ger sej inte på soc . syd i det fallet . kosntigt nog ..  t saken hör at de hittar på en massa konstigheter i sina papper osv bla påstår de att   jag e helt inkompentens på at ta hand om min äldsta ( hur kan man då vara  kompentens nog o ta hand om en 16 mån o styvsonen på 6.5 år ?)  men inte 10 åringen . hmm .
 som sagt mkt konstigheter har det varit o är . umgänge osv spolieras ofta ..  
ser henen knappt .. förrut vard et en gång i mån . nu har detvarit 2 grg på ettår .. o innandess  1 gång på ett år  
 vilket retar gallfeber på mej ..
 plus de o familjehemmet ser inte  t min dotters speciella  behov   när de gälelr henenshörsel handikapp( både hon jag o yngsta har samma )  handikapp vilket de skylller mej för .att inte göra . .   ja som sagt massor av saker som hänt ..   blev långt här men   det e bara pyttelite av dessa 6 åren ..

vill slutligen säga  att  det verkar i mina ögon o säkert många andra  att so älskar utöva maktmissbruk (polisnamäler man en soc sktr  blri det ara  inget brott e bågåtts tex)    o  jo anm hjälper inte det helelr ..  tidingar o tv har inte ens   svarat el uppmärksammat mitt fakll hur många ggr man än förökt nå ut me detta ..
 vilket jag tycker e väldigt märkvärdigt för man har jus ett att vissa fall tas upp o då e det bagateller jämfört me mitt .. där det bara e  beskyllningar o intriger hela tiden fr soc sida .. o där det e bevisat redn att jag kan ta hand om mina barn .. men de släpper inet dotetrn alalfall ..
yngsta blevs läppt efetr 3 veckor  o bor hemma   . äldsta har bott borta i 6 år snart o henne släpper de ej .
 ja som ni ser väldigt mkt  fast ändå bara en mm av allt  :(
 vil gärna komma i kontakt med fler  som sitter  i liknande sits

jag o mina 2 barn e hsk . pratar flytande o anv tsp som stöd ..  maken o   styvsonen e  hörande ..

kom gärna me kommentarer här :lol:
 ps  blir lite stavfel pga jag blir  lätt upprörd under tiden jag skriver ner om detta ..
hbgtjejen73

lp73

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 5
    • Visa profil
fått dommen
« Svar #1 skrivet: 11 juni 2004, 22:18:08 PM »
skriver ytterligare saker här nu efetr ett litet tag har gått nu  4 veckor efetr(2 dagar efetr  sista dan gått ut o dommen e beslutad dagen innan det gick ut  efetr 4 veckro)
 fick jag så ett nej igen  på länsrätten. både på umgängesbegränsings domen o lvu dommen,
 lvu nu  grundas på att  "fostermamman säger attjag inte kan tolka  barnets behov"  o soc hålelr med  att det finsnbrister .hmm vilka brister kande i stort settinte uttala sej om men det finns . o ingen utredning e gjord omd et me äldsta tösen somd et e frågan om . däremot yngsta  fr den andra delen av  kommunen o där fins INGAbrister på mej som förälder .
men enl de som har med min äldstas dotetr ärende o göra finns det det .
(antas finnas)  ingen utred e gjord  sen 97 o omhändertagandet skedde 98 .  nejmånga grg  yterlgereen gång nu med motivet"umgänget har inte funkat o brister finsn hos modern" umgänget har för det första soc  strulat med  för mind el allstå inte jag .  
brister finns ej . e helt bevisat sedan yngsta dotetrns utrd . har 2 barn hemma  yngsta på 17 mån snart o styvsonen på 7 år .DE kan kan  ta hand om men inte min 10 åring . märkvärdigt !!!
 ger ej upp .
kommer aldrig o göra det heller .
 stå på er  ni andra som sitter i ungf samma båt somjag  -

ge aldrig upp .!
 barnet i fråga"vanvårdas hos fosterhememt  men har aldrig vanvårdas hemma " .

helt otroligt att soc har den maktmissbruk de har så domstolar osv  lyssnar hellre på dem än på föräldern som gör allt  för sin dotter  fast soc föröker  göra mej t en dålig mor i hennes ögon o desutom förklara mej avliden vid ett tillfäle i 1 år .
 såntfår soc tydligen hålla påmed fullt laglig verkar det som .

stå på er alla föräldrar som har hamnat i såna här situationer där soc tagit makten över föräldraskapet !!
hbgtjejen73