Författare Ämne: Vem försvara barnens rätt till sina biologiska föräldrar?  (läst 87513 gånger)

paraphilia

• Gäst
Vem försvara barnens rätt till sina biologiska föräldrar?
« Svar #60 skrivet: 28 april 2006, 13:25:58 PM »
Citera
Jag har aldrig sagt att jag inte förespråkar rättssäkerhet - man kan nästan av rent förnuft utläsa att jag gör det. Jag påpekade bara för Ola att polisväsendet och rättsväsendet inte är perfekt heller.

Så du tror det är medias fel att våldtäktsoffer slutar anmäla? Jag ser inte kopplingen men vidarutveckla gärna.. sen tröstar det mig inte direkt att oddsen att klara upp ett sexbrott är högre än en stöld eller inbrott. Med tanke på att jag säkert kan komma över förlusten av en cykel eller diverse materiella saker mycket fortare jämfört med ett övergrepp mot min kropp o person, som vissa aldrig kommer över och t.o.m. begår självmord för. Sen begås det antagligen mycket mer inbrott och stölder så naturligt sett borde ju oddsen vara högre att klara upp våldtäkter. Som tur var har folk lättare att stjäla än att våldta någon...

Apropå åldersgräns, frågan kan oxå ställas vad 14 gör för skillnad mot 15? Jag antar att 15 år är en ålder som samhället ser att man är ansvarig nog att ta ansvar för brott man begår och kanske därför även val om man vill ha sex eller ej.

Media är definitivt skyldiga till att vinkla våldtäktsproblematiken år orealistiska håll, tyvärr. Saken med sexbrott är att de är av naturen ofta svåra att utreda och bevisa, det är ett problem, men lösningen är inte att sänka beviskraven. Speciellt inte med tanke på alla falska anmälningar som finns. Du får skylla på alla som falskanmält och gjort att rättsystemet har en sund skepticism i dessa fall. Samma sak skall också gälla vid omhändertagande av barn.

15 är dåligt, 14 är lite bättre, varje fall där samtyckande 14 åringar slipper bli indragna i rättsliga sammanhang är guld värt. Trenderna går åt fel håll, det är dags att säga stopp och försöka rädda situationen.

reine

• Gäst
Överenskommelser med barn?!
« Svar #61 skrivet: 28 april 2006, 15:35:27 PM »
Men hallå Paraphilia... du som vet hur det är och som precis som alla vi andra vet hur mycket barn kan hitta på och vilka saker de kan dikta upp, du som vet hur lättpåverkade de är av socialkärringar och psykologer och kan fås att rapa upp minnen om sådant som aldrig hänt. Hur kan du veta att de samtycker till sex? De kanske bara luras och påstår att de är med på det hela och så tycker de kanske att det är helt vidrigt? Luriga små krabater det där och en del är nog lika lurifaxiga hela livet är jag rädd.

paraphilia

• Gäst
Re: Överenskommelser med barn?!
« Svar #62 skrivet: 28 april 2006, 15:42:02 PM »
Citat från: "reine"
Men hallå Paraphilia... du som vet hur det är och som precis som alla vi andra vet hur mycket barn kan hitta på och vilka saker de kan dikta upp, du som vet hur lättpåverkade de är av socialkärringar och psykologer och kan fås att rapa upp minnen om sådant som aldrig hänt. Hur kan du veta att de samtycker till sex? De kanske bara luras och påstår att de är med på det hela och så tycker de kanske att det är helt vidrigt? Luriga små krabater det där och en del är nog lika lurifaxiga hela livet är jag rädd.

Ja, fast det gäller fråmst förskoleåldern, vid 14 så är det inget större problem. Kan barn samtycka till någonting? Vi tvingar dom t.ex. att gå i skolan, vilket verkar helt ok. Är det så mycket värre och >fråga< om de vill ha sex (tillskillnad från allt annat tvång vi utsätter dem för?)

reine

• Gäst
Nämen
« Svar #63 skrivet: 28 april 2006, 15:48:36 PM »
Men hallå, där är du väl ute och cyklar, just tonåringar har väl fått män i sin omgivning dömda i många fall? Ju äldre de blir desto smartare blir de väl när det gäller att manipulera? Jag skulle inte lita på dem ett ögonblick!
Tänk på vad hela katolska kyrkan har fått utstå p.g. en massa illvilliga korgossar!

paraphilia

• Gäst
Re: Nämen
« Svar #64 skrivet: 28 april 2006, 16:02:14 PM »
Men hallå, där är du väl ute och cyklar, just tonåringar har väl fått män i sin omgivning dömda i många fall? Ju äldre de blir desto smartare blir de väl när det gäller att manipulera? Jag skulle inte lita på dem ett ögonblick!
Tänk på vad hela katolska kyrkan har fått utstå p.g. en massa illvilliga korgossar!

Ännu mer anledning att legalisera samtyckande sex. Som det är nu så räcker det att de ångrar sig eller att de behöver en ursäkt för sina polare. Angående falska anklagelser så finns bara ett botemedel, mer kompetens och högre beviskrav.

reine

• Gäst
« Svar #65 skrivet: 28 april 2006, 16:13:05 PM »
Fast om de ångrar sig, så kan det ju vara ett bevis på att de inte var riktigt klara på vad de gav sig in på och då kan man ju undra över om man verkligen kan lita på deras omdöme. Barn och ungdomar är ju lättlurade. Tänk om de blir manipulerade till att ha sex och sedan kommer på att det inte var vad de egnetligen ville?
Precis som du skrev innan angående tvånget att gå  i skolan. En massa barn längtar ju till första skoldagen, men när de gått där ett tag, så kommer de på att det inte var så roligt. Då känner de sig blåsta på konfekten, men de tvingas ju att gå dit ändå, som det ser ut idag. Tycker du att man kan tvinga barn till sex också? Eftersom man nu tvingar dem till en massa annat som du tidigare påpekade?

paraphilia

• Gäst
« Svar #66 skrivet: 28 april 2006, 16:21:43 PM »
Fast om de ångrar sig, så kan det ju vara ett bevis på att de inte var riktigt klara på vad de gav sig in på och då kan man ju undra över om man verkligen kan lita på deras omdöme. Barn och ungdomar är ju lättlurade. Tänk om de blir manipulerade till att ha sex och sedan kommer på att det inte var vad de egnetligen ville?
Precis som du skrev innan angående tvånget att gå  i skolan. En massa barn längtar ju till första skoldagen, men när de gått där ett tag, så kommer de på att det inte var så roligt. Då känner de sig blåsta på konfekten, men de tvingas ju att gå dit ändå, som det ser ut idag. Tycker du att man kan tvinga barn till sex också? Eftersom man nu tvingar dem till en massa annat som du tidigare påpekade?

Alla gör vi misstag, det är en del av livet. Saken är att man inte skall blåsa upp detta ur sina proportioner. Om dom ångrar sig så kanske de inte gör samma "misstag" nästa gång. Som det är nu så överskyddar vi våra barn och ungdomar mot till stor del inbillade problem.

Jag tycker inte man skall tvinga barn till saker om man kan undvika det. Skoltvånget är svårt att helt avskaffa, men om man fick bättre konkurrence och fler valmöjligheter så skulle man med lite tur kunna göra livet mer drägligt för eleverna. Som det är idag är som en resa tillbaka till medeltiden.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: 28 april 2006, 16:26:59 PM »
quote="Ola Eriksson"]
Igår bytte jag framvagn och bakaxel på bussen, trots att sos utredare i sin egen diagnos säger att jag lider av minst fem mentalsjukdomar. De får väl skicka någon vårdare då till mig, jag behöver fälla ca 100 m3 ved till vintern..

Nu tar du väl i ändå - fem mentalsjukdomar, jag tror du lider av storhetsvansinne! :D  :D[/quote]

Citat från: Papperstusskastaren
Utredaren tog till allt vad hon visste om psykologi;det gick ganska fort kan man säga.. Jag ääÄr seriös Reine...Jag talar ju flera språk också,Hemspråket vi talar hemma är ryska med min sambo, och min fd fru och barnen som har växt upp i rysk miljö. Jag kan några andra språk också, men det är sällan jag praktiserar dem, bara någon gång ibland sådär när jag går på pingstkyrkans möten. Där kan man tala med läkare och ingenjörer från hela världen på samma språk..

reine

• Gäst
till Paraphilia
« Svar #68 skrivet: 28 april 2006, 16:27:59 PM »
En sak jag undrar över är om pedofiler kan ha ett vanligt sexualliv (Alltså med vuxna människor) parallellt med att de har sin dragning till barn. jag tänker på alla de här thailandsresenärerna som det skrevs så mycket om ett tag. Det var ju som jag förstod det "vanliga" affärsmän, en del med familj, alltså var det deras "naturliga läggning" som fick utlopp där eller var det en test, vad tror du Paraphilia?

paraphilia

• Gäst
Re: till Paraphilia
« Svar #69 skrivet: 28 april 2006, 16:31:24 PM »
En sak jag undrar över är om pedofiler kan ha ett vanligt sexualliv (Alltså med vuxna människor) parallellt med att de har sin dragning till barn. jag tänker på alla de här thailandsresenärerna som det skrevs så mycket om ett tag. Det var ju som jag förstod det "vanliga" affärsmän, en del med familj, alltså var det deras "naturliga läggning" som fick utlopp där eller var det en test, vad tror du Paraphilia?

Det går, men det ger ingenting positivt i sig själv. Men alla pedofiler är ej exklusiva, så det finns de som kan ha fullt utbyte av det.

Jag tror att de inte är pedofiler utan ganska vanliga människor. De allra flesta normala vuxna män kan njuta av att ha sex med barn om tillfälle ges, det är en naturlig drift i heterosexualiteten, även om lite äldra åldersgrupper föredras generellt sett.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
« Svar #70 skrivet: 28 april 2006, 16:35:18 PM »

Jag bara undrar hur man ska kunna se en kvinna i ögonen sedan? Hur ska man kunna ha en relation till sitt barn, om man har haft en intim relation med sitt barns jämnårig ?Vad får man för känslor till sitt eget barn sedan ? I den slutliga röran kryper alla omkring under täcket; finnspetsen, farmor, och hela släkten.Alla sover under samma täcke. Men personliga reflektion över detta är att man i princip ska vänja barn tidigt att sova i egen säng, och att en intim relation verkligen ÄR INTIM, inte något som man byter ut som en smutsig sjkorta.

reine

• Gäst
« Svar #71 skrivet: 28 april 2006, 16:50:04 PM »
Ja Ola, det är precis detta jag undrar över, det handlar ju inte bara om juridiska lagar utan även moraliska och då menar jag inte de mer lösa moralställningstaganden man kan göra som enskild person utan de som ligger i vår kultur, de som känns självklara för de flesta av oss. Jag vill verkligen veta, fatta hur en pedofil tänker, känner och inte bara hur man rent tekniskt får till det.

paraphilia

• Gäst
« Svar #72 skrivet: 28 april 2006, 16:58:10 PM »
Citat från: "Ola Eriksson"
Jag bara undrar hur man ska kunna se en kvinna i ögonen sedan? Hur ska man kunna ha en relation till sitt barn, om man har haft en intim relation med sitt barns jämnårig ?Vad får man för känslor till sitt eget barn sedan ? I den slutliga röran kryper alla omkring under täcket; finnspetsen, farmor, och hela släkten.Alla sover under samma täcke. Men personliga reflektion över detta är att man i princip ska vänja barn tidigt att sova i egen säng, och att en intim relation verkligen ÄR INTIM, inte något som man byter ut som en smutsig sjkorta.

Det fungerar inte så dock, du kommer inte kunna gå direkt långt utanför din heterosexuella attraktion så om du håller dig inom den och har sex med ett barn så kommer du fortfarande inte "degenerera" och börja tända på saker utanför din preferens. Om du inte har tänt på ditt barn innan så kommer du inte börja göra det efter detta, precis lika lite som du skulle börja tända på din syster för att du har sex med en kvinna i hennes ålder.

paraphilia

• Gäst
« Svar #73 skrivet: 28 april 2006, 17:01:57 PM »
Ja Ola, det är precis detta jag undrar över, det handlar ju inte bara om juridiska lagar utan även moraliska och då menar jag inte de mer lösa moralställningstaganden man kan göra som enskild person utan de som ligger i vår kultur, de som känns självklara för de flesta av oss. Jag vill verkligen veta, fatta hur en pedofil tänker, känner och inte bara hur man rent tekniskt får till det.

Jag tror att om man sätter sig och resonerar i mer än 1 timma i sträck så lyckas man genomskåda de svaga moraliska grunder som samhället bygger på. Efter det så är man fri att handla efter eget tycke i den mån det går. Man skall ju givetvis hålla sig inom lagarna  :?

Tekniskt sett så beror det ju på ålder, släpp penetrationsfixering så är du en god bit på väg.

reine

• Gäst
« Svar #74 skrivet: 28 april 2006, 17:13:29 PM »
Pedofili har ju förekommit bland fria män i grekland under antiken som en slags initieringsrit mellan en mentor och hans lärjunge. Liknande förekommer i t.ex. Indien - Gurun Sai Babas skolor runt om i världen stängdes, då man fick veta att han hade sex med unga pojkar och en religionshistoriker beskrev detta som en del av den kulturen. Det finns ju också kulturella skillnader när det gäller var gränsen går mellan barn och vuxen. man skulle kunna tänka sig att våra barn är mer barn p.g.a att det krävs mindre av dem än av t.ex. en barnarbetare i Asien - själva "barndomen" är ju tämligen ny och hänger ju ihop med Västvärldens möjlighet att hålla sig med en grupp människor, som inte behöver arbeta för familjens uppehälle. Alltså är jag säker på att det finns kulturella skillnader och att detta påverkar barn så att det är möjligt, som man också hört om att en del flickor i u-länderna kan bli gravida redan i sex-sju-årsåldern. jag tror alltså inte att kulturens påverkan bara är ngt vi kan bortse ifrån eller ändra på utan att den påverkar oss på alla vis även fysiologiskt på en rad olika områden och att det inte bara är att säga att fr.o.m i morgon så ändrar vi lagarna...
Jag vet inte om du förstår vad jag menar Paraphilia men jag ser fram emot ditt genmäle