Författare Ämne: Vem försvara barnens rätt till sina biologiska föräldrar?  (läst 65453 gånger)

crookies

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Vem försvara barnens rätt till sina biologiska föräldrar?
« skrivet: 01 maj 2004, 14:11:51 PM »
Ett barn är man enligt min mening genom hela livet och därmed har man även behov av sina föräldrar så långt som möjligt.

Hur kan det då komma sig att trots biologiska, och psykologiska inbyggda mönster så slits vi ifrån varandra i dagens samhälle. Allt förnuft säger att när så starka band som biologisk barn - förälder relation slits itu så måste det vara ännu starkare motkrafter, men vilka är då dessa?

Felicity

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
barnets bästa?
« Svar #1 skrivet: 20 maj 2004, 16:12:20 PM »
En viktig motkraft skulle väl vara barnets bästa?

- Felicia
Socialsekretare, Nya Socionomprogrammet - Göteborgs Universitet

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Vem avgör vad som är "Barnets bästa"?
« Svar #2 skrivet: 27 maj 2004, 17:22:31 PM »
Hej Felicia,

Du skrev "En viktig motkraft skulle väl vara barnets bästa?”

Visst låter det vackert "barnets bästa". Men vem är det som avgör vad som är barnets bästa? En socialsekreterare som kanske har träffat barnet ett par gånger, barnets offentliga biträde* som i huvudparten av LVU-mål aldrig har träffat barnet, eller domarna i förvaltningsdomstolarna som bevisligen aldrig har träffat barnet? Själv har jag haft många duster med offentliga biträden som enligt uppdraget skall representera barn som skall omhändertas men inte vet hur barnet ser ut och inte ens har talat med barnet / barnen i telefon.

I domen Olsson v. Sverige framhöll Europadomstolen att staten ingalunda kan göra anspråk på att veta vad som är bäst för ett barn i alla lägen.

Barnets bästa kan man fastställa kanske när halva livet har flytt. Och, personligen anser jag att den eller de som är bäst lämpad (e) att värna om barnets bästa är barnets egna föräldrar och i brist på dessa, någon närstående.

Ruby H-C

* Läs gärna Titti Mattssons doktorsahandling (2002) Barnet och  rättsprocessen.

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
Re: barnets bästa?
« Svar #3 skrivet: 28 februari 2005, 18:56:28 PM »
Citat från: "Felicity"
En viktig motkraft skulle väl vara barnets bästa?

- Felicia

Har du överhuvudtaget tänkt på att det ni anser är barnets bästa
inte är barnets bästa utan barnets sämsta :BARNETS UNDERGÅNG!!.

Dom tog mig som barn för barnets bästa vet du vad jag fick ut av det?
Jo det skall jag tala om för dej,Jag blev misshandlad båda psykiskt och fysiskt, utsatt för sexuella övergrepp och dom värsta tänkbara kränkande tortyr behandling socialkontoret visste om det hela och gjorde inget.

Min mamma hadde inte gjort nått fel eller miss skötit mig på nått vis.
Hon försökte skydda mig och blev ifråntagen mig...

Vi har bra kontakt i dag tack gode gud för det.
Ni socionomer skulle behöva UTBILDNING hur man bemöter människor
för ni saknar den förmågan ni lever i en dröm värld där lögner är eran sanning läs Bo Edvardssons bok om Kritisk utrednings metodik och lär dej nått vettigt...BARNETS BÄSTA ÄR INTE DET NI FÖRESPRÅKAR"

Det ni gör är att kidnappa och ta barn ifrån föräldrar som ni anser är olämpliga bara för att man har ett funktionshinder eller inte platsar in i erat lilla fack ni fattar inte hur illa ni kan göra ett barn och att det är ni som är orsaken för era personliga åsikter och inbilningar som ni gör till sanning och ofta så vet ni inte vad ni snackar om för ni bara spekulerar.

Har du hört talas om snillen spekulerar?

Jag läser juridik och jag hoppas att du inte kommer i min väg för jag kan lagar och paragrafer lika bra som ni socionomer:Ni slåss utanför lagen men får lagen på eran sida men jag slåss med lagen och är på lagens sida..
så i rätten kommer jag slåss jag kommer inte vara lika fega som ni som går till personlig handling utanför rättssalen som ni gör...

Detta jag har skrivit är INTE ett hot utan ett löfte!"

Jag kommer ALDRIG sjunka så långt ner som ni gör ALDRIG!
Jag finns och jag kommer slåss för rättvisan för lvu föräldrar för lvu barnen.
För dom som en gång har varit svaga i samhället kommer jag lyfta upp och göra dom starka alla har ett värde.

Barnens bästa det vet ni socionomer inte vad det är!

LVU skall tas när det är fara för ens barns liv och inte på grund av att ni tror eller inbillar er saker och det är SKRÄMMANDE att ni använder er av osanning falska vittnen och skriver falska utredningar och kommer vidare med det men det är slut med det nu en dag kommer det fram å då tycker jag synd om er alla som håller på med den kriminella handling.,,,

Jag är trött på detta att ni tror att niSOCIONOMER  är GUD men det är ni inte.
Jag är inte rädd för er socionomer.
Vi föräldrar kommer resa oss och berätta för alla hur ni fungerar...

SUG PÅ DEN INFON FÖR ÄN ÄR INTE SISTA ORDET SAKT"

Till er andra som har hamnat i Socialens klor GE INTE UPP!!

ALLA har ett värde VEM skall RÄDDA våra BARN från SOCIALEN???
JO DET ÄR VI KOM UT VI SKALL KÄMPA FÖR BARNEN VI SKALL SYNAS.

Lugn alla vi kommer få upprättelse....

STYRKEKRAMAR
MY
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Felicity

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Helt hysterisk...
« Svar #4 skrivet: 05 mars 2005, 15:24:23 PM »
Ett svar på mitt inlägg som först började rätt sansat men sen helt hysteriskt. Förståeligt med tanke på den paranoia och avsky som du känner för socionomkåren. Den verkar ha övertagit ditt förnuft - HAT gör ofta det.

Ska svara på ditt inlägg, även fast jag är säker på att du är för trångsynt och hysterisk för att ens ta in något av det till övervägande.

Först och främst, jag har läst Bo Edvardsssons bok så ja, jag har lärt mig nåt vettigt.. gör det varje dag.. även för övrigt under vår utbildning, vi hade boken på en av våra kurser! Jag har absolut inget emot den och håller med att utredningar borde vara sakliga. Det är även vad våra riktlinjer säger, att utredningar ska vara objektiva och relevanta.

Det är tråkigt att höra att du har negativa erfarenheter av socionomer. Jag vet att det finns missnöjda klienter/patienter etc för ALLA yrkeskategorier. Såväl expediter - jurister - läkare - poliser och även socionomer. Det är inget jag förnekar. Men att dra en hel profession under en kam, det är oerhört trångsynt och det skrämmer mig att en sådan hysterisk människa som så uppenbart har problem att lösa inom sig själv ska bli jurist med något slags personligt vendetta! Att du blivit omhändertagen, misshandlad och torterad hos fosterfamilj och sen själv fått omhändertagna barn - det tyder på en hel del problem! Kanske nåt du behöver lösa - med döma av ditt inlägg så framgår det rätt tydligt.

Jag kan inte tala för alla socionomer i detta land, jag kan bara tala för mig själv och min uppfattning av att socionomutbildningen. Socionomerna försöker ha ett barnperspektiv och även försöker att se enskildes integritet, som så många andra riktlinjer vi fått. sen är det sant, vad som är barnets bästa kan man inte alltid veta - men i vissa fall är det rätt solklart att det behövs en åtgärd... att det förekommit beslut som varit felaktiga kan inte överskugga de fall som faktiskt gått bra och varit nödvändiga. Jag kan inse och kritisera då det gått snett, frågan är om NI kan inse och acceptera fall då det gått bra?!

Jag tror inte jag är Gud! Tror du, MY, att du är Guds ängel som ska rädda alla? Vem är det som har hallucinationer?! Du läser sociologi och rättskunskap, lycka till - jag tar till mig ditt löfte - o vi får väl se om vi möts. Jag är mer rädd för dina obearbetade erfarenheter än din kunskap, för jag litar på att jag blir en bra socionom lika väl som att jag litar på att socionomer behövs i samhället, du säger dig vilja värna om de svaga - vad tror du socionomer jobbar med?! Vilka klientgrupper tror du vi har?!

//Felicia

Lillamy

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Helt hysterisk...
« Svar #5 skrivet: 05 mars 2005, 19:16:31 PM »
Felicity.

Bra att du hävde ur dej all dess smörja för då "ser" alla vilket helvete vi föräldrar med omhändertagna barn har med bemötande av just fel och mycket olämpliga myndighetspersoner som jobbar och söker dom utbildningar innom myndigheter och den offentliga sektorn som både saknar hjärna,hjärta,verklighetsuppfattning och inte minst sunt förnuft :!:

Ang paranoia och trångtsyntet vill jag bara säga att du har ingen aning om vad jag känner!Jag har träffat "bra" socionomer åxå INTE bara dåliga men dom bra är få mycket få och det är beklagande.

Men faktum kvarstår att det finns en massa rötägg som tex du som spyr ut en massa skitsnack och ren smörja och inte har en aning hur det verkligen ligger till med saker och ting.
Du tror dig sitta där på en pedistral och tycker och tänker att du är störst bäst och vackrast men det är dax för dig att komma ner på jorden och komma in i verkligheten.

Tror inte du har läst Bo Edvardssons bok och om du nu har gjort det så har du verkligen inte tagit till dig eller lärt dej ett dugg av den .
Jag hoppas att dom som anställer ser igenom dig och att du inte får en anställning  för det vore KATASTROF för dom föräldrar och barn som iså fall kommer och få kontakt med dig.

Du Felicity en sak jag kan gärna ta på mig och vara en skyddsängel
för en sak skall du ha klart för dig att jag tänker rädda och stoppa dig och dom andra socionomer på laglig väg som försöker skilja föräldrar och barn åt för era fördommar lögner störda verklighetsuppfattning och jag tänker inte ge mig förens ni har lärt er sunt förnuft.Nu menar jag inte att alla barnen som omhändertas tas på fel grunder men det är skrämmande ofta att det förekommer,sedan finns det barn som borde omhändertas fast inte blir omhändertagna.

Ang mitt fall så har myndighetspersoner fått upp ögonen att fel är begånget och det känns bra,jag har kontakt med bra socialsekreterare där jag bor som tror på mig och slår helt undan den utredning och har inte alls den uppfattning dom andra socialsekreterarna har som gjorde omhändertagandet i förra komunen.Den socialsekreterare som tog mig som barn tog mina barn och han är anmäld för grovttjänstefel,diskriminering kränkande särbehandling.

Angående avsky och hat det stämmer att jag har :!:
Det hade varit bra konstigt och onormalt om jag bara svalde tackade och tog i mot och accseptera dom övergrepp som jag har tvingats gått igenom under alla år :!:  :!:
Dom socialsekreterare jag har kontakt med där jag bor
tycker att det är normalt att jag reagerar dom säger att dom skulle vara mycket oroliga om jag inte skulle reagera och det hade varit alvarligt fel :!
Dom beklagar och tycker det är hemskt att sådanna olämpliga personer arbetar innom ofentliga sektorn och att dom inte sollas bort.

Vet du dom enda problem jag har är mina 2 gammla socialsekreterare som tog mina barn,som har fått igenom omhändertagandet om mina barn :!:  
Övrigt så har jag folk som ställer sig bakom mig och kan vittna under ed på att jag är en bra mamma till mina barn och dom har sett och umgåtts med mig och barnen och sett mig när jag har haft dom hemma och vid umgänge mm.IOFS det finns ett problem till och det är fördommar. Fördommar och förutfattande meningar trångsynta myndighetspersoner.
Jag drar INTE alla över en kam men rötäggen är alderles för många och faktum är att lagen måste ändras och dom socialsekreterare som är ansvariga för övergrepp och utför felaktigaomhändertaganden måste stoppas och straffas :!:

Detta handlar INTE om personliga vendettor hysteri eller trångsynthet eller att dra alla över en kam utan om männskliga rättigheter och allas lika värde det männskliga värdet.
Värkliga äkta känslor pratar jag om mina känslor barnens känslor våra känslor som har fallit offer för psykopatiska verkliga trångsynta omänskliga myndighetspersoner med fördomar och stördverklighets uppfattning som saknar sunt förnuft och förmåga att se att en familj inte skall splitras bara för att man har ett annat utseende eller ett funktionshinder eller om föräldern har råkat illa ut som barn och har tagit tag i sig själv och berarbetat traumat.Återigen så pratar jag inte om dom barn som far illa men det har mina barn inte gjort när jag har haft hand om dom iallafall.

Spelar ingen roll vad du eller andra tycker och tänker om mig  :!:
Jag vet att jag inte har gjort nått fel och jag skall och tänker inte heller
ta på mig skulden för dom övergrepp och misshandel som myndigheter är skyldiga och är personligt ansvariga för i mot mig :!:  :!:  :!:
Jag är stark och mig kan ingen sätta sig på igen så trodde du att du hade lyckas att få tyst på mig med ditt inlägg och låga kompetens så trode du fel :!:

Till er andra som har fått barn omhändertagna på falska grunder och lögner ge inte upp låt dom inte tysta er det är dom vill!
Ni har ett värde sköt om er styrkekramar

Lillamy
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
vem försvarar barnens rätt till sina biologiska föräldrar?
« Svar #6 skrivet: 07 mars 2005, 02:14:48 AM »
Jag kan säga att Crookies inlägg är för mig lite svårt att förstå? Hon/han ställer två frågor! Det var ett tag hon eller han skrev detta missade datumet, det hade varit bra om Crookies hade skrivit det lite mer lättläst!
Första frågan Vem försvarar våra barns rätt till oss föräldrar?
Det har jag ett svar på!
Det finns ingen som försvarar våra barn och oss!
Länsstyrelsen som skall vara tillsynsmyndiget över sociala myndigheten är jäviga med socialsekreterarna. Oftast tar de inte upp anmälningar om tjänstefel. Föräldrarna luras då till att överklaga till något som heter Stadsdelsnämnd. Politikerna där är korrumperade, de lyssnar bara på sociala! De avslår alltid LVU, utan att utreda sociala!
Sedan skall det överklagas vidare till Länsrätten! Samma procedur! De lyssnar bara på sociala!

Länsrätten kräver inte att socialas advokat skall visa bevis för vad denne påstår. Avslag osv!

Jag skriver endast lite kort fortsätter i morgon, det är sent nu!

Jag har läst inläggen!

Skulle vilja veta vad Felicia menade med sitt första inlägg!
Det känns inte som att det var rätt svar på frågorna!

Först var ju frågan om vem som försvarar barnens rätt till sina biologiska föräldrar det handlar väl inte om någon motkraft som skulle kallas för "barnens bästa"? Någonting är det som inte stämmer!

Nu är det väl så att det skrivs mycket i vårat forum om oss föräldrar som fått våra barn omhändertagna på falska grunder och lögner!

Felicia gick socionomutbildning på universitet! Vilket datum det nu var?

Ja, det är sant att socialutredarna, sektionschefen, socialsekreterare, de som tar barnen använder just de tre magiska orden "För Barnets Bästa!"
Nu är det ju så att vi som mister våra barn, vi vet ju vad " För Barnets Bästa" betyder!

Du Felicia du skall inte behöva bli upprörd över Lillamys inlägg du får vara beredd på att du kommer att möta fler än henne som hatar och avskyr er. Jag är också helt hysterisk, men jag biter ihop, vi skall ju vara snälla mot varandra för vårat bästa! eller vad tycker du, du som står på de svagas sida! Det är konstigt att jag med faktiskt drar er alla över en kam!
Du tar ju anställning på någon barn och ungdomsgrupp och mig veterligt så är allihopa kriminellt belastade! Så varför skulle du bli undantaget?
Då blir du väl en väldigt bra motkraft mot ja mot vem?
På något sätt tycker jag att du skall be Lillamy om ursäkt för vad du skrev till henne. Du är ju en vuxen bättre förälder än vad vi är!
Vuxna lär ju barn att be om ursäkt om de har gjort fel, visst sjutton jaf är ju inte vuxen då kan lag ju inte lära dig någonting heller!
Ja du kommer iallafall ut bland trevliga arbetskamrater som verkligen går in med all glädje och entusiasm att hjälpa och rädda våra barn!
Skriver mer imorgon!

Min son har nu inte varit hos mig på nio år! Fyra timmar allt som allt. Ingen från myndighet har ringt mig på nio år.
Det gjordes ingen utredning innan man tog mitt barn!
Jag tog hand om min son själv i sju år i Rågsved. Jag flyttade till Hässelby. Utredarna träffade mig fyra gånger i 30 minuter i ett rum, sektionschefen såg mig några minuter! De tog mitt barn och hittade på att jag var psykisk sjuk. Gav bort min son till främmande människor, gömde honom i fem år. Jag blev skrämd och skadad. Idag är jag svag,ingen brev eller telefonkontakt under alla år. Mitt liv har sociala förstört!

Så nämn inte barnets bästa för mig eller för andra som är i liknande situation!                          

Det går inte att rädda det som är röttet!

Jeanette

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Vem försvarar barnens rätt...
« Svar #7 skrivet: 08 mars 2005, 11:52:56 AM »
Skriver kort !
Såg att jag har stavat fel!

Det skall stå RUTTET!

DET ÄR DAGS ATT STÄNGA ALLA SOCIALBYRÅAR I SVERIGE!

De räddar inga barn!

De mördar familjer!

Hela systemet med sociala, socialnämnd, rätter, länsstyrelse osv
skall spolas! De är bara en stor lögn! Systemet är RUTTET!

De misshandlar familjer!

De har misslyckats med att hjälpa våra barn i Sverige!

Lås porten på varenda socialbyrå!

I morgon har de inget arbete att gå till!

Det passar inte ihop!

Socialtjänsten skall inte mörda människor!

Socialtjänsten skall inte kidnappa barn!

Socialtjänsten skall inte misshandla barn och föräldrar!

Socialtjänsten skall inte vräka människor från sina hem!

Socialtjänsten skall inte diskriminera sjuka och handikappade!

ALL DETTA GÖR SOCIALA! SÅ STÄNG SKITEN!     :evil:

tack för mig! Jeanette

Felicity

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Vad är problemet?
« Svar #8 skrivet: 08 mars 2005, 21:26:06 PM »
Lillamy:

Med döma av ditt svar så är min uppfattning fortfarande att du är helt hysterisk och saknar sunt förnuft. För om du hade haft det så hade du också sett att jag inte har sagt något som motsagt dina ställningstagandet, förrutom att du verkar ha något emot hela sociomkåren i allmänhet. Om jag har fel, så har jag väl missuppfattat allt din ilska som du verkar ha. Du skrev ändå senast:

"Ang paranoia och trångtsyntet vill jag bara säga att du har ingen aning om vad jag känner!Jag har träffat "bra" socionomer åxå INTE bara dåliga men dom bra är få mycket få och det är beklagande. "

Och det är ju positivt, med andra ord måste du väl ändå erkänna att du inte kan döma alla socionomer efter de rötägg du träffat? Du känner mig lika lite som jag känner dig, så du är knappast i position att döma mig heller. Ditt andra citat:

" Ang mitt fall så har myndighetspersoner fått upp ögonen att fel är begånget och det känns bra,jag har kontakt med bra socialsekreterare där jag bor som tror på mig och slår helt undan den utredning och har inte alls den uppfattning dom andra socialsekreterarna har som gjorde omhändertagandet i förra komunen.Den socialsekreterare som tog mig som barn tog mina barn och han är anmäld för grovttjänstefel,diskriminering kränkande särbehandling. "

Det är väl ännu ett bevis att socionomer inte är onda varelser, det är en profession som andra professioner där det finns rötägg och tjänstefel som med allt annat.

" IOFS det finns ett problem till och det är fördommar. Fördommar och förutfattande meningar trångsynta myndighetspersoner.
Jag drar INTE alla över en kam men rötäggen är alderles för många och faktum är att lagen måste ändras och dom socialsekreterare som är ansvariga för övergrepp och utför felaktigaomhändertaganden måste stoppas och straffas  "

HÅLLER ÅTER med dig totalt, givetvis ska socialsekreterare som begått övergrepp ansvaras för det. Och ja, fördomar är ett stort problem och med hjälp av den vaga lagstiftningen som SOL o liknande lagar har så får även dessa fördomar alltför stort utrymme i utövandet.. HÅLLER MED DIG! Men du ska nog vara försiktig med att kasta sten i glashus, vem är det som har fördomar om socionomer? Och som är helt aggressiv mot någon som man absolut inte haft kontakt med innan eller erfarenhet av min professionalitet med?!

Jeanette: Jag svarade "barnets bästa" på Crookies fråga för jag uppfattade hennes fråga som vad som är motkraft till att man vill bryta upp det starka bandet mellan barn-förälder. Det tyckr jag borde vara absolut sista utvägen, och då menar jag att motkraften, och anledningen till att något sådants skulle vara legitimt skulle vara just.. barnets bästa.

Sen är det tråkigt med den negativa uppfattningen du har om socialtjänsten. Jag vet att det är vad detta forumet går ut på och det är synd att ni har en ensidig diskussion. Men jag försöker mitt bästa med att svara med mina åsikter. Och som svar på din andra fråga, jag är fortfarande socionomstudent på GU, sjätte terminen.

//Felicia

Skribenten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Att våga stå emot grupptrycket
« Svar #9 skrivet: 08 mars 2005, 22:41:53 PM »
Jag vill bara säga så här ... Jag hoppas att Du Felica, som fortfarande är studerande och dina klasskompisar, verkligen har kurage att stå för egna värderingar när ni kommer ut i arbetslivet.
Jag säger inte att du inte kommer att ha det, och jag hoppas också att du tar med dig sånt här du läser dig till i forumet hur föräldrar/barn blir behandlande.

För verkligheten är nog sådan inte bara inom socialtjänsten att de gamla bestämmer och få vågar gå emot sina chefer.

Jag har avveklat socialsekreterare efter socialsekreterare som mest har jag haft 4 st samtidigt, för ingen orkar med mina motargument och ingen vill konfronteras med mig ensam.
Den sista jag hade var kvar 2 månader, hon trodde hon var starkt och skulle hjälpa mig - istället stjälpte hon sig själv tydligen. När soc. har läst vad jag skrivit på min websida om vad hon lovat etc. utan att kunna uppfylla så försvann hon spårlöst utan att någon meddelat mig varför. .. kanske begärde hon själv att få slippa mig för hon inte orkade med mina påpekningar  och försök att lära henne HUR hon skulle arbeta. .. kanske fick chefen kalla fötter och insåg att jag blev ett för stort hot mot henne och socialen om jag skulle få 'härja fritt'

Jag hoppas iaf. att du blir duktig på ditt jobb, nej alla är inte rötägg, men det är få som vågar och orkar stå på sig i sina egna värderingar och önskemål om en förändring i socialtjänsten när grupptrycket säger något helt annat.

Lillamy

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Vad är problemet?
« Svar #10 skrivet: 11 mars 2005, 02:16:16 AM »
Lillamy:

Med döma av ditt svar så är min uppfattning fortfarande att du är helt hysterisk och saknar sunt förnuft. För om du hade haft det så hade du också sett att jag inte har sagt något som motsagt dina ställningstagandet, förrutom att du verkar ha något emot hela sociomkåren i allmänhet. Om jag har fel, så har jag väl missuppfattat allt din ilska som du verkar ha. Du skrev ändå senast:

"Ang paranoia och trångtsyntet vill jag bara säga att du har ingen aning om vad jag känner!Jag har träffat "bra" socionomer åxå INTE bara dåliga men dom bra är få mycket få och det är beklagande. "

svar: Jag har träffat någon bra socialsekreterare som gick ut i örebro universitet för  Bo Edvardsson och har insikt och egna erfarenheter hon blev mammaledig sedan har jag 1 stycken nu som har egna erfarenheter som har råkat själv ut som barn och utbildade sig för att göra nått åt samhället och rädda barnen..1 till som jag har kontakt med som är lite skraj men tycker LVU är fel och lagarna är helt snadvridna.
Jag har averkat 30 stycken under åren och nu i ett år har jag träffat 3 som alla har gått för Bo Edvardsson så jag säger bara det att han är toppen!

SVAR:Här kastas inte nån sten i nått glashus.Jag har all rätt att vara ledsen arg på det vis som dom har behandlat mig igenom åren.Det säger mina nuvarande soc sekrt i min nya kommun.MIn gammla komun där barnen blev lvuade vill inte flytta över ärendet hit och vägrar ändra sina åsikter trots att vi har överbevisat dom. Jag kommer aldrig kunna lita på en myndighet igen aldrig.Trots att dom verkar ok jag har fått men för livet pga myndigheter och deras fördommar förutfattande meningar och kränkande nedlåtande diskriminerande uppmålande sagor och inbilningar lögnaktiga utredningar och vittnesuppgifter före kommer.

Och det är ju positivt, med andra ord måste du väl ändå erkänna att du inte kan döma alla socionomer efter de rötägg du träffa

Svar:
Jag DÖMMER inte andra socionomer men jag vet att dom som är goda är så få så och dom som går ut försvarar dom skitstövlarna och förespråkar lvu och felaktigheter  alla är inte det men jag har träffat många som har varit med soc sekret jag har träffat som är så hatiska så man blir mörkrädd..

Du känner mig lika lite som jag känner dig, så du är knappast i position att döma mig heller. Ditt andra citat:

" Ang mitt fall så har myndighetspersoner fått upp ögonen att fel är begånget och det känns bra,jag har kontakt med bra socialsekreterare där jag bor som tror på mig och slår helt undan den utredning och har inte alls den uppfattning dom andra socialsekreterarna har som gjorde omhändertagandet i förra komunen.Den socialsekreterare som tog mig som barn tog mina barn och han är anmäld för grovttjänstefel,diskriminering kränkande särbehandling. "

SVAR:Dom nekade enda in i det sista och nekade till och med när bevisen var över dom dom nekar en i dag trots vittnes uppgifter och bevismatrial.
Detta för övrigt om att dömma någon kommenterar jag inte igen har förklarat min åsikt i det förra inlägget vad jag står och tycker om den saken.Hoppas du tänker dej för när du går ut linjen att du inte behandlar dina klienter på det viset för då kanske du träffar på fel person och då ligger du illa till inget hot utan en upplysning.

Det är väl ännu ett bevis att socionomer inte är onda varelser, det är en profession som andra professioner där det finns rötägg och tjänstefel som med allt annat.

SVAR: INTE alla socionomer kanske men majoriteten är det dom goda är så få så man får efterlysa dom. Hade inte Myndigheteterna gjort oss illa och behandlat oss så illa så hade det inte varit nått problem men onda varelser och rötägg övertar och leker gud så långe dom gör det splittrar barn och föräldrar splittrar familjer för att dom inte duger nått till för dom är annorlunda eller har ett annat utseende eller ras eller you name it.

" IOFS det finns ett problem till och det är fördommar. Fördommar och förutfattande meningar trångsynta myndighetspersoner.
Jag drar INTE alla över en kam men rötäggen är alderles för många och faktum är att lagen måste ändras och dom socialsekreterare som är ansvariga för övergrepp och utför felaktigaomhändertaganden måste stoppas och straffas  "

HÅLLER ÅTER med dig totalt, givetvis ska socialsekreterare som begått övergrepp ansvaras för det. Och ja, fördomar är ett stort problem och med hjälp av den vaga lagstiftningen som SOL o liknande lagar har så får även dessa fördomar alltför stort utrymme i utövandet.. HÅLLER MED DIG! Men du ska nog vara försiktig med att kasta sten i glashus,

Du frågade :vem är det som har fördomar om socionomer?
FÖRDOMMAR??!!

Svar: Här är det INGA fördommar jag har träffat dom jag är det levande bevismatgrialet att det har hänt finns i läkarjournaler på länsstyrelsen överallt.Jag har blivit misshandlad och kränkt och fått mitt liv förstört fått övergrepp på övergrepp min identitet röjd 7 gr så jag har blivit misshandlad av mitt ex.Dom tog mina barn pga lögner och fördomar.

Och som är helt aggressiv mot någon som man absolut inte haft kontakt med innan eller erfarenhet av min professionalitet med?!

SVAR: Det får stå för dej att du försvarar dom skitstövlarna som tar barnen från föräldrarna alla tror att LVU är svår åtkommligt det är bara rena lögner.Jag vill bara att du skall få upp ögonen att ALLA som är omhändertagna idag inte behöver vara det utan många är fel plaserade och har fått men för livet och kommer få men för livet och att det kryllar av olämpliga socialsekreterare jag har träffat 27 av dom.
Kan du inte ta den lilla diskutionen och kalla den aggesiv så bör du nog tänka om då har du valt helt fel yrke.

Hoppas endå detta forumet har lärt dig nått och att det har gått in och att när du kommer ut att ändra attityderna bland dina medarbetare så kanske ni får bättre bemötande kom i håg en sak!

"KRÄNKTA PERSONER SAMARBETAR INTE"
Jag tänker inte ta ansvaret och skulden skammen för dom som har begått övergreppen mot mig för min del vad dom belangar så kan dom ruttna i helvetet hoppas dom får skaka galler i resten av sitt ruttna liv.
Dom har missbrukat mitt förtroende.Jag tänker inte be om ursäckt för att jag har min åsikt heller.Jag vet att dom här socialsekreterarna kommer ljuga och såra mig med det är bara en tidsfråga.
Snacka hjälper inte här det är action som gäller....

Litar inte på myndigheter och rättsväsendet  har apsolut inget förtroende alls.Jag kommer göra allt för att röra om i grytan att lagarna skall ändras...

Jag kommer inte hålla tyst kommer säga precis vad jag tycker och tänker kommer inte sluta med det så länge dom misshandlar mig och mina barn.
Jag kommer inte ge mig förens jag får upprättelse och dom skyldiga får sitt straff för dom har splittrat barnen och mig åt.
Jag har haft med socialtjänsten att gjort sedan 1974 så jag vet vad jag pratar om och har med all rätt att känna som jag gör och tycka som jag gör....//lilamy

Felicity

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Svar till lillamy
« Svar #11 skrivet: 28 mars 2005, 16:17:26 PM »
" Det får stå för dej att du försvarar dom skitstövlarna som tar barnen från föräldrarna alla tror att LVU är svår åtkommligt det är bara rena lögner.Jag vill bara att du skall få upp ögonen att ALLA som är omhändertagna idag inte behöver vara det utan många är fel plaserade och har fått men för livet och kommer få men för livet och att det kryllar av olämpliga socialsekreterare jag har träffat 27 av dom.
Kan du inte ta den lilla diskutionen och kalla den aggesiv så bör du nog tänka om då har du valt helt fel yrke.

Hoppas endå detta forumet har lärt dig nått och att det har gått in och att när du kommer ut att ändra attityderna bland dina medarbetare så kanske ni får bättre bemötande kom i håg en sak! "

Klart jag vet att det sker felaktiga omhändertaganden och olämpliga socialsekretetara. Jag klarar diskussionen, jag har mina åsikter oxå. Vad tror du jag gör på detta forumet annars? Det är synd att du träffat så många dåliga socialsekreterare, däremot tror jag inte att de enda bra socialsekreterarna är de som själva varit utsatta! Du är en part av ärendet o jag förstår att du känner dig orättvist behandlad, men det enda jag vill påpeka är som sagt att socionomer är en yrkeskår som vilken annan där felaktiga beslut görs, o borde motverkas.

Jadu, jag är en av de få socionomerna som ens vet om detta forumet o detta endast för att jag känner ordförande, om ni hade brytt er om att få en riktig diskussion borde ni engagera yrkesverksamma socionomer oxå. Som det är nu är det ju endast en sida representerad - o jag skulle inte kunna uttala om fall där man inte har någon insikt om vad som skett. Det kan oxå vara bra att tänka på att socionomerna styrs av lagstiftningen och samhällets utformning - så jag förstår att det fattas tilltro.. jag kan inte göra mer än att kämpa för att bli en bra socionom.

Skribenten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 28 mars 2005, 17:04:04 PM »

Klart jag vet att det sker felaktiga omhändertaganden och olämpliga socialsekretetara. Jag klarar diskussionen, jag har mina åsikter oxå. Vad tror du jag gör på detta forumet annars?

Jadu, jag är en av de få socionomerna som ens vet om detta forumet o detta endast för att jag känner ordförande, om ni hade brytt er om att få en riktig diskussion borde ni engagera yrkesverksamma socionomer oxå.

.. jag kan inte göra mer än att kämpa för att bli en bra socionom.

Egentligen börjar tråden få en annan inriktning än rubriken *Vem försvara barnens rätt till sina biologiska föräldrar?* och borde bytas, men jag gör ändå ett inlägg här.

Klart alla ska få ha sina åsikter det är då det blir debatt och diskussioner. Åsikter kan vi som sagt ha olika och det är ju endast inbladade i 'fallen' som har en helhet, i övrigt blir det just åsikter och spekulationer.

Det är bra att du Felcity kämpar för att bli en bra socionom men jag skulle också vilja uppmana dig att själv sprida ut att detta forum och webplats finns bland dina studiekamrater och andra socialarbetare du kommer i kontakt med, då kanske du inte blev en av de få som vet om det.

I övrigt så tycker jag att alla på sitt sätt kan sprida budskapet om att NKMR finns - ju fler som får upp ögonen destå större chans att det blir någon förändring. .. Man kan ju göra något så enkelt som att ha en signatur i sin email med en länk till NKMR.
Typ
Som medmänniska bryr jag mig http://www.nkmr.org  Nordiska Kommittén för Mänskliga Rättigheter

Felicity

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Spridande av Nkmr.
« Svar #13 skrivet: 28 mars 2005, 17:55:18 PM »
Jo, ämnet har sannerligen gått från det som var ursprungsdebatten men jag kan iaf glädja dig med att jag försöker nämna Nkmr när jag får tillfälle och vissa har faktiskt tittat in.. :)

anna

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 13 januari 2006, 02:25:11 AM »
Citera

I övrigt så tycker jag att alla på sitt sätt kan sprida budskapet om att NKMR finns - ju fler som får upp ögonen destå större chans att det blir någon förändring.

Gör för h-e inte det! Inte vill vi ha ett soc som stöder barnaga som Ruby Harrold Claesson orf och grundare av NKMR står för!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,547945,00.html