Författare Ämne: Jag är inte unik ang Mynigheternas bemötande....tyvärr  (läst 10797 gånger)

GB

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
    • http://www.gb.k-webb.nu
Jag är inte unik ang Mynigheternas bemötande....tyvärr
« skrivet: 20 december 2005, 12:35:17 PM »
Jag trodde i min enfald att jag var ganska ensam att ha blivit behandlad som luft av Myndigheterna i 52 år. TYVÄRR! Till min stora besvikelse ser jag att vi är väldigt många. Myndigheterna har stora SJYGGLAPPAR. Vem kan avlägsna dem o NÄR?
Själv tar jag första bästa chans att anmäla dem pÃ¥ nÃ¥got vis. Har försökt mÃ¥nga ggr. Men efter som Tillsynsmyndigheterna oxÃ¥ är Statliga eller Kommunala....sÃ¥ kliar de ju varandra pÃ¥ ryggen. DÃ¥ kommer man ingen vart. Advokat eller Jurist....är nog det ända. Men hur mÃ¥nga har rÃ¥d med det?  Därför är det bara de som har pengar som kanske kan fÃ¥ sin röst hörd?
Jag personligen tror att en privatisering hade varit bättre. De som jobbar på dessa Myndigheter. De får sin lön vare sej de gör något eller inte. DET ÄR JU VI...DU O JAG SOM BETALAR DERAS LÖN. GLÖM ALDRIG DET!
De lever m a o på bidrag. Tänk om ett Företag skulle jobba som de gör....så hade de ganska snart gått i konkurs.

Från den lilla människan....som inte är rädd för att skjuta ut hakan.
Gun-Britt Bergman

Hobsala

• Gäst
Re: Jag är inte unik ang Mynigheternas bemötande....tyvärr
« Svar #1 skrivet: 18 februari 2006, 20:49:11 PM »
Citat från: "GB"
DET ÄR JU VI...DU O JAG SOM BETALAR DERAS LÖN. GLÖM ALDRIG DET!

Ibland undrar jag hur de som är satta att skydda och hjälpa oss fungerar.
Precis som du säger är det vi som betalar kalaset!

desiderate

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Bemötande
« Svar #2 skrivet: 02 mars 2006, 09:19:27 AM »
När man blir behandlad illa av olika personer hela tiden, så kanske det är bra att börja titta lite på hur man själv bemöter människor. Vad är det som jag gör som gör att andra beter sig så här?

Jag är själv f.d. missbrukare och har haft mycket kontakt med olika personer på socialtjänsten under flera års tid. Jag har alltid blivit bemött med respekt och hövlighet - kan det bero på att jag själv bemöter dem med respekt och hövlighet?
Jag vet också att det finns andra personer som varit ungefär i min situation som påstår sig ALLTID bli kränkta av socialtjänsten, som ALLTID blivit illa behandlade. Vi får inte glömma bort vår egen delaktighet i att skapa bra relationer.

Mvh Katja

Mats Larsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 56
  • Lightworkers Calling http://www.youtube.com/watch
    • Visa profil
SV: Jag är inte unik ang Mynigheternas bemötande....tyvärr
« Svar #3 skrivet: 13 april 2010, 15:20:41 PM »
"Jag vet också att det finns andra personer som varit ungefär i min situation som påstår sig ALLTID bli kränkta av socialtjänsten, som ALLTID blivit illa behandlade. Vi får inte glömma bort vår egen delaktighet i att skapa bra relationer."

Myndighetens agerande skall fortfarande vara professionellt och sakligt oavsett hur du som person framlägger ditt ärende . oavsett om det kommer in en person som är på dåligt humör för att kommunen inte lämnat ut journaler inom en rimlig tid eller vad det vara månde så ÄR det så att socialsekreterare förväntas kunna skilja på sina egna rent personliga åsikter om en person och ett korrekt sätt att bedriva en utredning vad gäller saklighet.

Stridbara personer utmålas ofta av socialsekreterare som Rättshaverister som är allmänt instabila till sättet ,Grunden för att socialsekreteraren går till personangrepp mot "stridbara " personer bottnar ofta i en prestige attityd , dom vet att deras agerande är i konflikt med normal utredningsmetodik för att dom lagt in personliga omdömen och låtit det prägla utredningen , och det är ofta så att man inte blir särskillt populär när man påminner dom om hur tydligt sådana omständigheter lyser igenom i utredningar.

Socialsekreterare som inte kan hålla isär egna ej konkretiserade omdömen om en person baserat på "magkänsla" el dyligt är inte lämplig för tjänsten och bör påminnas om det på ett sakligt sätt.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Jag är inte unik ang Mynigheternas bemötande....tyvärr
« Svar #4 skrivet: 13 april 2010, 15:42:28 PM »
"Jag vet också att det finns andra personer som varit ungefär i min situation som påstår sig ALLTID bli kränkta av socialtjänsten, som ALLTID blivit illa behandlade. Vi får inte glömma bort vår egen delaktighet i att skapa bra relationer."

Myndighetens agerande skall fortfarande vara professionellt och sakligt oavsett hur du som person framlägger ditt ärende . oavsett om det kommer in en person som är på dåligt humör för att kommunen inte lämnat ut journaler inom en rimlig tid eller vad det vara månde så ÄR det så att socialsekreterare förväntas kunna skilja på sina egna rent personliga åsikter om en person och ett korrekt sätt att bedriva en utredning vad gäller saklighet.

Stridbara personer utmålas ofta av socialsekreterare som Rättshaverister som är allmänt instabila till sättet ,Grunden för att socialsekreteraren går till personangrepp mot "stridbara " personer bottnar ofta i en prestige attityd , dom vet att deras agerande är i konflikt med normal utredningsmetodik för att dom lagt in personliga omdömen och låtit det prägla utredningen , och det är ofta så att man inte blir särskillt populär när man påminner dom om hur tydligt sådana omständigheter lyser igenom i utredningar.

Socialsekreterare som inte kan hålla isär egna ej konkretiserade omdömen om en person baserat på "magkänsla" el dyligt är inte lämplig för tjänsten och bör påminnas om det på ett sakligt sätt.

Den du citerar är antagligen ett troll. Det är ju precis som du säger totalt sanslöst av en klient på en myndighet att anse det rimligt att en tjänsteman har rätt att gå till personlig hämd om hans överläge ifrågasätts. De har ju inte betalt för att föra sin egen personliga vendetta på jobbet. Att från den drabbades sida kunna göra en sådan kommentar är helt orimligt, förutom osakligt. Iaf förrut dök "Ann" och "Anna"( från Consequentia) ned här och kränkte folk för socialförvaltningens räkning. Det är ganska märkligt vilken relation anställda på socialförvaltningen eller psykiatrin har till brottsoffer för myndigheterna. Kommer särskilt ihåg "Coffebreak". Han studerade till psykolog, och dök in här för att träna mobbning på brottsoffer för LVU.. Kika på honom..Skyddet mot trakasserier här är nästan obefintligt tyvärr.
« Senast ändrad: 13 april 2010, 15:44:02 PM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

rillenyfiken

• Gäst
SV: Bemötande
« Svar #5 skrivet: 12 januari 2013, 17:44:01 PM »
När man blir behandlad illa av olika personer hela tiden, så kanske det är bra att börja titta lite på hur man själv bemöter människor. Vad är det som jag gör som gör att andra beter sig så här?

Jag är själv f.d. missbrukare och har haft mycket kontakt med olika personer på socialtjänsten under flera års tid. Jag har alltid blivit bemött med respekt och hövlighet - kan det bero på att jag själv bemöter dem med respekt och hövlighet?
Jag vet också att det finns andra personer som varit ungefär i min situation som påstår sig ALLTID bli kränkta av socialtjänsten, som ALLTID blivit illa behandlade. Vi får inte glömma bort vår egen delaktighet i att skapa bra relationer.

Mvh Katja

Jo jag vet att detta är ett gammalt inlägg men jag kan inte låta bli att kommentera det ändå!
För det första. Även om jag skulle uppträda med ett "dåligt" beteende så ger inte det socialsekreterare rätten att aggera felaktigt, ljuga, vägra svara på frågor etc. Deras arbete handlar om sakfrågor. De har inte till uppgift att s a s "typklacificera" sina klienter för att sedan avgöra vilket bemötande de ska ge just denna "typen".
Och för det andra! Jag har haft kontakt med socialtjänsten sedan jag var barn, dvs i över 40 år. Det har varit av olika anledning och av olika långa perioder. Jag kan påvisa att jag aldrig haft ngr sammarbetssvårigheter. Jag har vitsord från flera för varandra oberoende socialsekreterare om just det. Men det hjälper inte. Nu när mina barns ärende hamnat på familjevårdens bord får jag helt plötslig höra att jag har sammarbetssvårigheter!
Jag kan tänka på mitt eget uppförande och mitt eget beteende hur mycket som hellst. Jag har ändå hamnat i "typklacifiseringen" som socialtjänsten tydligt anser att de inte behöver bemöta med respekt.
IMO! Hela ovanstående inlägg känns som ett beställningsjobb från soc.