Författare Ämne: Grupptalan  (läst 2288 gånger)

Gäst

• Gäst
Grupptalan
« skrivet: 10 januari 2004, 00:07:18 AM »
Jag ställer självklart opp.

Mitt barn är omhändertaget. Allt det fina har de tagit ifrån oss. Jag satt just och skrev ett liknande brev här, skakade till och det försvann. Hade suttit fint och skrivit i en timme, när jag behöver krafter till annat.

Jag är själv socionom. Men kommer att hädanefter göra precis allt jag kan för att titulera mig leg psykoterpeut. För de sociala svinen, har försökt knäcka mig och min familj.

De kan ej lagarna. De frågar mig om jag verkligen har den advokaten eller nollan som jag hade tidigare(de är rädda).

Umgängesbegränsing. Den upphävdes. En månad utan träff. Nu återigen sexton dagar utan träff. För många röda dagar? Några svarta vardagar fanns väl eller?

Hur ser en sjuttonmånaders flicka ut utan att se sina föräldrar i sexton dagar. Hoppas de får julskinkan rinnande ut genom sina ärslen!! Jag skräder ej mina ord, hatet måste ut, annars blir det våld.

Barnet tittar ner i madrassen.  I en angränsande del av lokalerna finns vakter. Skam, barnet känner skam. En av de svåraste känslorna människor har att behöva komma ihåg eller kännas vid, att känna sig oälskad. Rädd, arg, skuld, lycka och kärlek det är inget mot skam. Man känner sig äcklig.

Jag tar fram paketen för snart ser soc kontoret ut som en hel lekstuga med alla presenter och leksaker och de enda de hade i backarna var några trasiga pusselbitar. Nu vet jag nästa gång, kliver jag in med en hel jävla kundvagn med leksaker och säger att nu har jag kommit till lekstugan. Vilka miner. Så skall man jävlas tillbaka.
När jag tar fram paketen så gör jag det för att hon skall fösa bort skammen och koncentrera sig på annat. Jag håller om henne varmt och ömt och talar om att det ej är hennes fel. Får jag en puss? Får pappa också en puss och en kram? Visst får vi det. Hon pratar ej, men de förstår och undrar.

Nåväl umgängesbegränsing finns ej men man får ej veta var barnet finns.
Så då sade jag att hallå jag arbetar dagtid. Då sade de nej pappan har ej umgängesrätt han får inte komma själv(han har varit med de sista fem/sex besöken). Då sa jag okej jag tar ledigt, går ej svarar det att "knäppa med fingrarna" allt är avbokat. Vakterna mfl.

Jag ringer advokaten och börjar gråta för jag skäms? jag känner mig dum som socionom och ej kan lagstiftningen(jag kan bondförnuft och en del kärlek). Men se han säger att därför har vi advokater. Så de tokarna på soc kan säga att mannen ej har umgängesrätt?

Svara på frågan själva! Kan de så enkelt svara så när han varit med mig fem/sex gånger utan anmärkning. Idioter!! Det är ju bla antagligen därför barnkonventionen(av polackerna!!??) initierades av. Har man lagar för att soc tjänstemän skall tro att de har lagarna bakom sig som de inte har kunskap om. Skulle ni skriva under sådana saker?

Skulle ni om ni var riktiga prestigelösa medmänniskor skriva under på en lag som ni ínte kunde? = Maktmissbruk, godtycklighet.

Idag när min man och jag älskade hemma, han tände nästan alla våra lyktor och vi njöt och jag sade att så här fint aldrig haft det och han skrattade och sade att han visste det. Och jag började gråta och tänka på vårt barn, precis som att det är ju självklart att vi blir lyckligare om hon kommer hem. Men vad är det för vård jag har fått? och vad är det för vård som hon har fått.

Skiftjobb, skattepengar in, barnomhändertagande skattepengarna ut. Okej soc får ju sitt, jag får mitt från flera andra soc(en annan historia) länsrätt, kammarrätt, tingrätt får ju sitt, för att inte tala om poliser och vaktbolag, socialnämndspolitiker får väl något? Min advokat skall ta det mesta tycker jag!!!! Han borde få tillägg för allt han informerat mig om.
Jag säger skicka en räkning, vad väntar han på? Han är slipad den mannen, det är det!! Men jag tycker att jag får göra grov jobbet!! Det är ju jag som gjort skiftjobbet!!! Advokaten ringer inte och frågar hur jag mår, jag ringer honom och gråter då säger han som en kurator, jag skall ringa... då ringer jag också!! Före honom!!!

Om tjugo år då betalar vi 45 procent i skatt men då är svenska staten slut. Kanske vi får fråga Norge om medhjälp eller? Om tjugo år då skall våra nuvarande blivande arbetslösa barn finnas? Våra små bebisar? Vad skall de göra då. Det skiter vi i eller hur för vi ligger i graven och önskar oss för varje dag en bestående kränkning gör sig påmind, låt mig ligga i graven och slippa tänka på allt elände. Eller skall vi leva på kineserna eller kroatierna, okej vasen var från Frankrike!
Vad skall vi göra? Jag säger inte heller som föregående att jag är världsbäst, jag är en tillräcklig och närmare bättre en sämre mor.

Dottern, sexton har inget emot att ligga och kramas i sängen. Inte sexåringen heller. Han tror att det är hans fel säkert för att han var arg för att hon rev spelplanepjäserna.

Några lagar: En advokat: Slipper vara kurator på riktigt, lyssnar och tänker först handlar sedan. Vet vad som är rätt och fel och dömer aldrig(om han vill ha jobbet kvar). En trevlig advokat berättar anekdoter som ej har med ärendet att göra, antagligen gör han det för att han fattar situationen, är allmänt trevlig, vill göra livet lite roligare för andra och vill själv glädjas över roligare och tokigare minnen. Men varför har han ingen glaskula? Fan vad besviken jag blir. En duktig advokat borde skriva ned snabbt så här och så här får du, det blir så och så om du inte gör så och så eller om du gör så och så. Arbetstiden för det borde politikerna betala för att de gör så att advokaterna får övertaga socialtjänstemännens arbetsuppgifter!!!!!!!!!!!

En äcklig socialtjänsteman: Har godtyckliga åsikter och maktbenägen pga egen psykologisk litenhet i självet och själen. Kanske arbetar hon i en liten kommun och de skall spara pengar (se ovanstående läsninge om vakter osv). Kanske att i en liten kommun och fin kommun finns inga pengar men det skall sparas och inte sparas???? En äcklig socialjtänsteman ifrågasätter ej ens heller om hon var sista droppen att få sin klient att begå självmord.  Besitter inga större och högre dokumenterade vetenskapligt godkända uppsatser. Ja ja vetenskap och vetenskap.
Har genomgått endast en del lättare "småkurser" som vilken idiot som helst kunnat trixa sig igenom. Ps se myndigheternas önskemål om högre kompetens efter genomgången utbildning. De vänder frågor och svar enligt inre psykologisk mall som tom advokaten säger att de "vill sitt bästa". När jag som kan psykologi vet att det de gör är efter sina egna tomma svarta hål. Deras försvar.

En länsrättsnämndeman: Sitter och sover!! Om hon i röd tröja hade heder? Jag har också somnat till vid något tillfälle sagt, ursäkta jag är gravid, jag är intresserad men kan vi öppna fönstret?? JO anmäl skiten!! Falska människor med egna svarta hål. Undrar vad hon dömde?

En socialtjänstenämndspolitiker? Aldrig brunnit vid öronen, därför ids de ej tänka snabbare? Men vänta bara!

Poliserna? Kan de komma till ett sjukhus och ta folk som söker vård? De påstår att de fick en spottloska som trillade "tre våningar på deras uniform, den stödsade? Stödsade? Har ni sett en spottloska som var argsint fräs stödsa? Fräset landar där den hör hemma en gång för alla!

Tack det var alles, jag är en verkligen djup fin medmänniska och stackars våra barn, var skall vi alla i Afrika/Kina och Afganistan ta vägen. Och svenskarna???????????????????????????????????????????????????????