Författare Ämne: barnpsykiatrin  (läst 3451 gånger)

gäst

• Gäst
barnpsykiatrin
« skrivet: 05 december 2003, 19:28:20 PM »
Jag har haft min som inlaggd på BUP eftersom han lidit av en svår depression. Han blev utskriven i dag. Medan han var inlaggd var det en av skötarna som spådde honom med kort. Han blev spådd att det skulle ta slut med tjejjen, att han ska hitta en ny kärlek och att en äldre anhörig eller äldre vän ska dö inom ett år. Han har gjort slut med sin tjejj, det första han gör när han kommer hem är att ringa och be sin mormor och morfar om förlåt ifall han har varit dum och dessutom tror han att det är meningen att han i stället ska bli ihop med en svårt psykotisk tjejj som han lärt känna på avdelningen.

Ska personalen på BUP kliniker spå psykiskt sköra ungdomar. Tilläggas skall att hans flickvän nu mår ännu sämre än vad min son gjorde när vi tvingades söka vård för honom.

Är det så hör den psykiatriska vården ska fungera för ungdomar.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Barnpsykiatrin - övergrepp
« Svar #1 skrivet: 05 december 2003, 19:51:07 PM »
Bästa Gäst!

Detta är ju ett övergrepp utan dess like!

Ni mÃ¥ste anmäla detta till Socialstyrelsen och Länsstyrelsen. Det är utomordentligt oprofessionellt att en av skötarna pÃ¥ BUP spÃ¥dde din son.  Be din son att ta sig tid att tänka igenom sitt beslut. Detta kan bli ödesdigert inte enbart för flickan som nu mÃ¥r dÃ¥ligt, utan ocksÃ¥ för din son. Du mÃ¥ste agera snabbt men lugnt.

Ruby H-C