Hur förvirrat som helst
Ersättningsnämnden gör inte som de skriver till sökande, om jag får ett diarier nr som t.ex. ligger på 2911 så ser du att det står 2983 och mitt nr är förbrukat för länge sen jag ringer och frågar vad som har hänt och får till svars att eftersom du har sökt tidigare så får du vänta till sist, men det står att vi tar ärendena i turordning som det kommer in?
Den 12/1 2015 fick jag veta att det är normalt att plocka bort dessa ansökningar som kommer till ersättningsnämnden som överklagats ska läggas sist i högen så när alla de andra har fått sina ansökningar behandlade så får vi en ny turordning som är vadå?
När detta kommer upp vet jag inte? Kan komma om två år eller inte alls ingen vet för vi räknas inte längre som vanliga fall utan ställs utanför alla regler som ersättningsnämnden har kommit på under åren som har gått.
Hur kan de få fortsätta att behandla oss som har sökt ersättning som vi vore ett nummer som kastas hit och dit precis som trasor som ingen vill ha med att göra oavsett om du överklagar eller ej så är vi faktiskt människor av kött och blod som alla dessa fina herrar och damer som sitter och utreder mina och andras svåra tid som fosterbarn som inte jag har valt av egen vilja utan tvingades till.
Dessa personer som sitter i ersättningsnämnden borde veta att så behandlar man inte människor som inte kan styra utvecklingen för sin egen del.
Allt tolkas så olika två lika fall kan få två olika utslag en får ersättning och en blir utan.
Så här står det ordagrant
Ersättningsnämnden handlägger ansökningar om ersättning i den ordning som de kommer in det vill säga, i turordning. Ersättningsnämnden får inledningsvis in ett stort antal ansökningar under en begränsad tid. Därför kan det ta lång tid innan ditt ärende kan börja handläggas.
Ersättningsnämnden arbetar för att handlägga ärendena så snabbt som möjligt.
Hur ska jag tolka det att det går i tur ordning eller
får jag hoppas att det sker överhuvudtaget?
Jag bara undrar vad som menas ?
Nu vet jag att det ligger i en separat hög som har blivit utplockade på grund av att jag har överklagat och att det tagits upp som nytt fall allt blir mer och mer förvirrat tycker jag
Hur jag känner mig och mår efter ytterligare kränkning kan vara svårt och är svårt att förstå ?
Men ensak vet jag att lita på dessa i ersättningsnämnden kan jag definitivt inte göra något mera för det är bara ljug och blå dunster som de slår i allmänheten för ingen ska veta vad som försiggår i dessa korridorer.
Till sist det finns lagar som förbjuder aga. När myndigheter i det stora hela ska värna om barn från dessa förövare som slår ”alltså föräldrarna” som blir beskyllda många gånger helt fel, så hamnar många barn och unga hos rena sadister och blir så illa behandlade att det inte går att känna igen när de kommer hem till sina föräldrar.
När ersättningsnämnden ska granska om det är någon som har fart illa och blivit slagen, ned psykad, sexuellt utnyttjad . Hur ska dessa utredare kunna veta om jag inte for lika illa av dessa trakasserier eller om det var ringa art eller allvarlig art
All slags aga förnedring psykningar hot av alla de slag ska inte förekomma när barn blir omhändertagna av samhället som värnar och ska stå upp för att så inte sker.
Men tyvärr så har jag erfarenhet att det är just dessa som slår och förstör barn och unga mest.
Gudrun Larsson