Författare Ämne: Psykopatiskt beteende!!  (läst 13341 gånger)

Tess

• Gäst
överdrivet?
« Svar #15 skrivet: 13 december 2003, 16:23:51 PM »
Blev väldigt förvånad då jag genom en länk hamnade på juliaspappa.se..
Det pappan skriver verkar till störste delen överdrivet. Enligt min uppfattning så gör inte socialen eller polisen någonting utan att ha tillräckligt med bevis. Om de finner att den fd. sambon och barnet måste gömmas för att känna sig säkra så har de säkert  gjort rätt. Om pappan skulle vara en omtänktsam och "snäll" pappa så skulle han självklart ha fått träffa barnet tillsammans med person från socialen. Men detta kan han inte ha krävt....Och kan man  då säga att han har sig själv att skylla att han inte får träffa barnet?? Man gör inte en sådan sida om inte man har något att dölja...

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #16 skrivet: 13 december 2003, 18:11:24 PM »
Under utredningstiden krävs oftast mycket liten för att säga ingen bevisning för att stoppa ett umgänge. Detta är min erfarenhet. Att Julias pappa skriver under sit rätta namn utan nick ökar enligt min mening hans trovärdighet. Skulle han ha något att dölja skulle han väl använda nick

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #17 skrivet: 14 december 2003, 19:37:33 PM »
De enda som vet sanningen till varför det blivit som det blivit är de personer som omhändertagandet rör. Alltså föräldrarna och barnet om det är så gammalt att det vet och förstår vad som händer. Alla andra kan bara spekulera och välja sida utan att ens veta vem det är som talar sanning. Det är sorgligt att det är så många som låter sig luras bara.

MANNEN

• Gäst
Re: överdrivet?
« Svar #18 skrivet: 16 december 2003, 15:14:08 PM »
Citat från: "Tess"
Blev väldigt förvånad då jag genom en länk hamnade på juliaspappa.se..
Det pappan skriver verkar till störste delen överdrivet. Enligt min uppfattning så gör inte socialen eller polisen någonting utan att ha tillräckligt med bevis. Om de finner att den fd. sambon och barnet måste gömmas för att känna sig säkra så har de säkert  gjort rätt. Om pappan skulle vara en omtänktsam och "snäll" pappa så skulle han självklart ha fått träffa barnet tillsammans med person från socialen. Men detta kan han inte ha krävt....Och kan man  då säga att han har sig själv att skylla att han inte får träffa barnet?? Man gör inte en sådan sida om inte man har något att dölja...

Tess, Du har mycket att lära dig om hur systemet ser ut. Tänk på att det är människor som sitter där. Mer och mer inser jag likheterna mellan Sverige och ryssland. Vi är lika förledda som de var inför överheten, Vi tror blint på myndigheter och många backar inte ens upp människor som säger sig blivit felbehandlade av samma anledning. Inte förrän den dagen när vi själva sitter där, kommer vi till insikt om hur snett det är, Och då har vi inte många bakom oss för de lever kvar i samma tro som du gör just nu !!

Så tänk på att samhället kanske inte funkar så som det var tänkt, Men visst låter det fint, allt det där som de säger !!

/MANNEN

Katrin

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #19 skrivet: 11 juni 2004, 13:19:33 PM »
Denna hemsida speglar endast en persons berättelse därför kan man inte utgår från att det är sanningen.Vi kan inte ta del av utredningar och deras motivering eller bevisning.
Min fråga till er är : tror ni att alla pedofiler /barnsexförövare är fullt medvetna om att det begår sexuella övergrepp ?

Sexuella övergrepp på barn är en mycket splittrad bedömningsprocess, med de olika parterna. Därför blir resultatet ofta en splittrad bedömning och ger en dålig helhetsbild.
Det viktigaste är och försäkra sig om att barn skyddas och, man utgår med barnet i centrum och det handlar om barnets rätt till sina föräldrar, inte tvärt om . Är man en fungerande pappa så står samhälle på hans sida , glöm inte bort alla diskusioner att pappor ska engagera sig vilket gör det svårt för dagens mödrar och skydda sina barn - trots rättsläkar intyg på barnets skador efter sexuella övergrepp döms flera pappor till fortsatt umgänge med barnet och övergreppen fortsätter.

Min uppfattning är att denna pappa kan vara oskyldig -men kan även vara skyldig . För att kunna förgripa sig på ett barn i en familj måste förövaren manipulera hela situationen, för att få tillgång till barnet och få tillfälle att förgripa sig utan att bli upptäckt. Övergreppet måste undanhållas från andra familjemedlemmar och förövaren måste se till att  andra i familjen inte höra det, tro på det eller agera . det är det väldigt få som erkänner sexuella övergrepp , ofta är det ord mot ord.

Hur skulle du reagera med "byxorna nere" och bli stämplad som en barnsex förövare  som samhället visar sådan stor avsky för ?

många saknar förståelse /kunskap för vad som verkligen händer när man anmäler sexuella övergrepp - det är inte bara anmäla sedan är allt ok....