Författare Ämne: Psykopatiskt beteende!!  (läst 13593 gånger)

Erik

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« skrivet: 02 december 2003, 17:28:12 PM »
Jag har sett sidan juliaspappa.se och jag måste kommentera att det är det SJUKASTE jag sett!  

PSYKOPAT är rätta ordet för den pappa som gjort hemsidan, jag förstår kvinnan som gömmer sig och sitt barn i detta hemska skede.

Jag skulle ALDRIG lägga ut bilder på min egen dotter och FÖRNEDRA OCH KRÄNKA mamman, eftersom han har behov av att få medhåll så är det väldigt genomskinligt att han är SKYLDIG!!!!!

Jag hoppas han får stå sitt kast, det ser nog rättssystemet till, även riktiga MÄN som inte misshandlar!!!

Fy vad skamligt!!!

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #1 skrivet: 02 december 2003, 17:40:11 PM »
Hur vet du att julias pappa ljuger? Hur många föräldrar tror du inte lägger ut bilder på sina barn på nätet? Är alla dom sjuka?

Det finns flera möjligheter Julias pappa kan vara en lögnare, Julias mamma kan vara en lögnare. Lite av det som Julias pappa påstår om mamman kan vara sant och resten ljug. Lite av det som Julias mamma anklagar pappan för kan vara sant och resten ljug eller överdrifter. Givetvis kan det också vara så att allt som mamman säger är sant eller att allt som pappan säger är sant.

Det som jag ändå uppfattar som sant är att Julias mamma och pappa behöver hjälp för att komma över sin egen konflikt och börja att sammarbeta för sin dotters skull. Ett barn har rätt att lära känna båda sina föräldrar.....

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #2 skrivet: 02 december 2003, 21:48:51 PM »
Citat från: "susanna svensson"
barn har rätt att lära känna båda sina föräldrar.....
Helt riktigt. och så ska vi inte glömma att det är en rättighet som faller under ett stort ansvar från föräldrarnas sida. Mao. kan en förälder förbruka sin rätt att träffa barnet, genom övergrepp, misshandel, o dyl.

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #3 skrivet: 02 december 2003, 21:55:49 PM »
Där anser jag att du har fel barnet har rätt att lära känna sin förälder i dessa fall krävs dock att umgänget är övervakat. Däremot kan aldrig en obevisad anklagelse räcka för att en förälder inte ska få rätt att träffa sitt barn eller rättare sagt att barnet ska mista rätten till sin förälder. De föräldrar som överbevisas om att komma med ogrundade anklagelser för att beröva barnet sin ena förälser bör givetvis också mista rätten att umgås med sitt barn obevakat.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Kritik av Julias pappa
« Svar #4 skrivet: 03 december 2003, 13:11:59 PM »
Jag har länge följt den här debatten där somliga har kritiserat Julias pappa med påståenden om kränkningar m m.

Hemsidan Juliaspappa handlar om en vårdnadstvist mellan två fd sambor. I dessa mål händer det att den ena föräldern - allt som oftast är det modern - beskyller den andra föräldern för misshandel, sexövergrepp på barnet osv i syfte att vinna fördelar i vårdnadstvisten. Se t ex Prof. Anna Christensens artikel Kvinnomisshandlare måste ibland frias. Se också hur det fungerar i praktiken i Fallet Stefan Holmlin - Åklagare tilltalad, lagförd och frikänd. Se även hemsidan Without my child

Tyvärr låter polis, åklagare och domstolarna sig påverkas alltför lätt. Prof. Anna Christensen, advokat Pelle Svensson, domaren Bo Severin m. fl. har sedan början av 1990-talet varnat för att systemet skulle komma att missbrukas. Deras farhågor har besannats.

Ruby H-C

Tobbe

• Gäst
Håller med om att det är sjukt av pappan...
« Svar #5 skrivet: 07 december 2003, 20:37:21 PM »
Jag har läst vad som skrivits om juliaspappa, har även gått in o studerat sidan, jag håller med om att det verkar oerhört sjukt att göra en sådan sida för att få människor med sig.

Om han ej gjort dessa brott borde han inte gå ut o försöka få någon slags med håll, istället ägna sig åt att göra något vettigt, har själv två döttrar på 2 och 5 år, skulle aldrig lägga ut bilder etc på dem.

Min sambo har varit tillsammans med en liknande psykopat, lade ut nakenbilder, misshandlade, tryckte ned henne mm
Han fick sitt straff och får nu psykisk vård. Jag hoppas att juliaspappa också får det så han kan fungera som fader utan dessa skuka beteenden.

Det är upp till POLISEN, ÅKLAGAREN, TINGSRÄTTEN att besluta vad som är sant inte jonas själv genom att manipulera på en hemsida där har sannerligen ljuger och överdriver för att få folk med sig.

Det är SVAGA människor som måste göra sjuka beteenden som detta för att de är rädda att "alla" ska få veta Sanningen.

Yttranderättsfrihet kan han kalla det, kränkning, manipulering och SJUKT BETEENDE är detta för normala människor!

Sara

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #6 skrivet: 07 december 2003, 22:13:12 PM »
Jag kan bara säga det att jag fullständigt håller med Tobbe!

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #7 skrivet: 08 december 2003, 06:38:01 AM »
Till Sara och Tobbe.

Om Julias pappa blir frikänd och Julias mamma mister vårdnaden pga umgängessabotage accepterar ni dessa domslut då?

Jag tycker att internet är utmärkt i dessa fall för anklagade att kunna göra sin röst hörd. I sådana här tvistemål ställer sin oftast de officiella medierna på den ena partens sida och domstolarna har oftast sin uppfattning klar när målet kommer till rätten.

Det är väl utmärkt att möjligheten finns att försvara sig på nätet. Det vore intressant att även få ta del av Julias mammas berättelse.

Jag uppmanar dock dessa föräldrar att sammarbeta för sitt barns skull i stället för att tvista.

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #8 skrivet: 08 december 2003, 17:25:56 PM »
Susanna du ska inte vara så godtrogen. det förekommer mer lögner än vad du tror på den här sidan. Det är skrämmande och sjukt att så många tror på dessa historier. Vi somm vet sanningen försöker säga den men ingen lyssnar. Ni är själva likadana som ni beskriver socialen, trångsynta!!

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #9 skrivet: 08 december 2003, 21:25:20 PM »
Vem som ljuger av Julias mamma och pappa vet varken du eller jag. Så småningom kommer väl rätten att få ta ställning till vem av dem som har den mest sannolika berättelsen. Det kan även vara så att ingen av dem ljuger utan att båda tolkar verkligheten på lite olika sätt.

MANNEN

• Gäst
Re: Håller med om att det är sjukt av pappan...
« Svar #10 skrivet: 09 december 2003, 03:03:48 AM »
Citat från: "Tobbe"
Jag har läst vad som skrivits om juliaspappa, har även gått in o studerat sidan, jag håller med om att det verkar oerhört sjukt att göra en sådan sida för att få människor med sig.

Om han ej gjort dessa brott borde han inte gå ut o försöka få någon slags med håll, istället ägna sig åt att göra något vettigt, har själv två döttrar på 2 och 5 år, skulle aldrig lägga ut bilder etc på dem.

Min sambo har varit tillsammans med en liknande psykopat, lade ut nakenbilder, misshandlade, tryckte ned henne mm
Han fick sitt straff och får nu psykisk vård. Jag hoppas att juliaspappa också får det så han kan fungera som fader utan dessa skuka beteenden.

Det är upp till POLISEN, ÅKLAGAREN, TINGSRÄTTEN att besluta vad som är sant inte jonas själv genom att manipulera på en hemsida där har sannerligen ljuger och överdriver för att få folk med sig.

Det är SVAGA människor som måste göra sjuka beteenden som detta för att de är rädda att "alla" ska få veta Sanningen.

Yttranderättsfrihet kan han kalla det, kränkning, manipulering och SJUKT BETEENDE är detta för normala människor!

Hoppas att du själv hamnar i samma läge som Jonas så får du
se hur roligt det kan vara, att vara man i sådant läge.

MVH MANNEN

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #11 skrivet: 09 december 2003, 18:52:46 PM »
Enligt god nkmr-forum-sed slänger jag här in lite relevanta länkar

Hur det skulle kunna gå till:
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,316238,00.html
(nu är ju säkert inte detta ett helt relevant exempel eftersom det står i media, dessutom aftonbladet, men kanske skulle det kunna hända trots allt..)

Hittade också en tänkvärd artikel hos Erik Rhodenborg, som jag hoppas att han ursäktar om jag länkar till

http://www2.hemsida.net/kiremaj70/nyheter/meddel.asp?medid=280&kategori=3

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #12 skrivet: 10 december 2003, 17:56:04 PM »
Citat från: "Anonymous"
Enligt god nkmr-forum-sed slänger jag här in lite relevanta länkar

Hur det skulle kunna gå till:
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,316238,00.html
(nu är ju säkert inte detta ett helt relevant exempel eftersom det står i media, dessutom aftonbladet, men kanske skulle det kunna hända trots allt..)

Hittade också en tänkvärd artikel hos Erik Rhodenborg, som jag hoppas att han ursäktar om jag länkar till

Tydligen var det något fel på länken jag la in till Eriks artikel. Hittade samma artikel i ett annat forum dock.

http://www.daffi.d.se/Andrum/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=3&TopicID=851&PagePosition=1

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Faran för män är stor
« Svar #13 skrivet: 11 december 2003, 12:11:41 PM »
I ett inlägg om sexuella övergrepp i Klarspråk i P1 för några år sedan sa en kvinnlig debattör "Faran för män är stor".

Jag vill inte påstå att alla män är änglar samtidigt som jag inte vill påstå att alla män är perversa. Det finns individer - båda män och kvinnor - som är kapabla till vad som helst, samt att folk ljuger t o m i rätten. Jag hoppas att ingen har glömt fallet med den 13-åriga flickan från Trollhättan som anklagade en man för att ha våldtagit henne på en fest och gjort henne gravid. Mannen dömdes som den värsta förbrytaren. Sex månader senare födde flickans ett välskapt barn som visade sig annan far än den dömde mannen.

På senare tid har 20 personer - 19 män och en kvinna - i Norge som under 1990-talet hade dömts som sexbrottslingar och avtjänat sina fängelsestraff, blivit frikända sedan advokaten och fd lagmannen Trygve Lange-Nielsen gått igenom gamla incestmål för att undersöka huruvida läkare och psykologer hade begått misstag. Trygve Lange-Nielsen kallar fallen för "det största sveket mot rättssäkerheten sedan häxprocesserna på 1600-talet". Lars Fogelstrands artikel "Stemplet som sex-forbryter i 12 år" som handlar om den nu frikända kvinnan finns på NKMR's artikelsida.

Fallen ovan visar att inte ens våra domstolar är ofelbara.

I den här diskussionen utgår vissa kritiker av Julias pappa från att han är skyldig till anklagelserna som har riktats mot honom. En domstol kommer så småningom att ta ställning i målet och min förhoppning är att såväl Julias pappa som Julias mamma ska få en opartisk och rättvis rättegång. Sverige har redan sin beskärda andel av justitiemord.

Vissa har också kritiserat Julias pappa för att han har publicerat bilder på sin lilla dotter på sin hemsida. Jag hänvisar till mitt inlägg i Rätt eller fel att publicera bilder? Jag hoppas att jag tar fel, men jag uppfattar också att kritikerna har hakat upp sig på "nakenbilden" på Julias pappas hemsida. Bilden visar fadern utan skjorta med sin lilla dotter i sin famn. På grund av den pedofil- och incesthysteri som jag tycker mig skönja vill jag påminna om att barnavårdscentralerna under 1970-talet uppmanade nyblivna fäder att ta av sig på överkroppen när de matade sina nyfödda i syfte att få kroppskontakt med barnen. Jag vill också påminna om Försäkringskassans annonskampanj för pappaledighet 1977 där den muskulösa Hoa-Hoa Dahlgren avbildades med en naken baby i famnen. Bilden publicerades i åtskilliga svenska tidningar i flera år.

Låt oss hålla lite sans och balans i debatten.

Ruby H-C

Solisen

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #14 skrivet: 11 december 2003, 22:05:05 PM »
Citat från: "Anonymous"
...tänkvärd artikel hos Erik Rhodenborg, som jag hoppas att han ursäktar om jag länkar till

Instämmer med att den var tänkvärd..