Författare Ämne: Psykopatiskt beteende!!  (läst 14236 gćnger)

Tess

• Gäst
överdrivet?
« Svar #15 skrivet: 13 december 2003, 16:23:51 PM »
Blev vÀldigt förvÄnad dÄ jag genom en lÀnk hamnade pÄ juliaspappa.se..
Det pappan skriver verkar till störste delen överdrivet. Enligt min uppfattning sĂ„ gör inte socialen eller polisen nĂ„gonting utan att ha tillrĂ€ckligt med bevis. Om de finner att den fd. sambon och barnet mĂ„ste gömmas för att kĂ€nna sig sĂ€kra sĂ„ har de sĂ€kert  gjort rĂ€tt. Om pappan skulle vara en omtĂ€nktsam och "snĂ€ll" pappa sĂ„ skulle han sjĂ€lvklart ha fĂ„tt trĂ€ffa barnet tillsammans med person frĂ„n socialen. Men detta kan han inte ha krĂ€vt....Och kan man  dĂ„ sĂ€ga att han har sig sjĂ€lv att skylla att han inte fĂ„r trĂ€ffa barnet?? Man gör inte en sĂ„dan sida om inte man har nĂ„got att dölja...

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #16 skrivet: 13 december 2003, 18:11:24 PM »
Under utredningstiden krÀvs oftast mycket liten för att sÀga ingen bevisning för att stoppa ett umgÀnge. Detta Àr min erfarenhet. Att Julias pappa skriver under sit rÀtta namn utan nick ökar enligt min mening hans trovÀrdighet. Skulle han ha nÄgot att dölja skulle han vÀl anvÀnda nick

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #17 skrivet: 14 december 2003, 19:37:33 PM »
De enda som vet sanningen till varför det blivit som det blivit Àr de personer som omhÀndertagandet rör. AlltsÄ förÀldrarna och barnet om det Àr sÄ gammalt att det vet och förstÄr vad som hÀnder. Alla andra kan bara spekulera och vÀlja sida utan att ens veta vem det Àr som talar sanning. Det Àr sorgligt att det Àr sÄ mÄnga som lÄter sig luras bara.

MANNEN

• Gäst
Re: överdrivet?
« Svar #18 skrivet: 16 december 2003, 15:14:08 PM »
Citat frćn: "Tess"
Blev vÀldigt förvÄnad dÄ jag genom en lÀnk hamnade pÄ juliaspappa.se..
Det pappan skriver verkar till störste delen överdrivet. Enligt min uppfattning sĂ„ gör inte socialen eller polisen nĂ„gonting utan att ha tillrĂ€ckligt med bevis. Om de finner att den fd. sambon och barnet mĂ„ste gömmas för att kĂ€nna sig sĂ€kra sĂ„ har de sĂ€kert  gjort rĂ€tt. Om pappan skulle vara en omtĂ€nktsam och "snĂ€ll" pappa sĂ„ skulle han sjĂ€lvklart ha fĂ„tt trĂ€ffa barnet tillsammans med person frĂ„n socialen. Men detta kan han inte ha krĂ€vt....Och kan man  dĂ„ sĂ€ga att han har sig sjĂ€lv att skylla att han inte fĂ„r trĂ€ffa barnet?? Man gör inte en sĂ„dan sida om inte man har nĂ„got att dölja...

Tess, Du har mycket att lÀra dig om hur systemet ser ut. TÀnk pÄ att det Àr mÀnniskor som sitter dÀr. Mer och mer inser jag likheterna mellan Sverige och ryssland. Vi Àr lika förledda som de var inför överheten, Vi tror blint pÄ myndigheter och mÄnga backar inte ens upp mÀnniskor som sÀger sig blivit felbehandlade av samma anledning. Inte förrÀn den dagen nÀr vi sjÀlva sitter dÀr, kommer vi till insikt om hur snett det Àr, Och dÄ har vi inte mÄnga bakom oss för de lever kvar i samma tro som du gör just nu !!

SÄ tÀnk pÄ att samhÀllet kanske inte funkar sÄ som det var tÀnkt, Men visst lÄter det fint, allt det dÀr som de sÀger !!

/MANNEN

Katrin

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #19 skrivet: 11 juni 2004, 13:19:33 PM »
Denna hemsida speglar endast en persons berÀttelse dÀrför kan man inte utgÄr frÄn att det Àr sanningen.Vi kan inte ta del av utredningar och deras motivering eller bevisning.
Min frÄga till er Àr : tror ni att alla pedofiler /barnsexförövare Àr fullt medvetna om att det begÄr sexuella övergrepp ?

Sexuella övergrepp pÄ barn Àr en mycket splittrad bedömningsprocess, med de olika parterna. DÀrför blir resultatet ofta en splittrad bedömning och ger en dÄlig helhetsbild.
Det viktigaste Ă€r och försĂ€kra sig om att barn skyddas och, man utgĂ„r med barnet i centrum och det handlar om barnets rĂ€tt till sina förĂ€ldrar, inte tvĂ€rt om . Är man en fungerande pappa sĂ„ stĂ„r samhĂ€lle pĂ„ hans sida , glöm inte bort alla diskusioner att pappor ska engagera sig vilket gör det svĂ„rt för dagens mödrar och skydda sina barn - trots rĂ€ttslĂ€kar intyg pĂ„ barnets skador efter sexuella övergrepp döms flera pappor till fortsatt umgĂ€nge med barnet och övergreppen fortsĂ€tter.

Min uppfattning Ă€r att denna pappa kan vara oskyldig -men kan Ă€ven vara skyldig . För att kunna förgripa sig pĂ„ ett barn i en familj mĂ„ste förövaren manipulera hela situationen, för att fĂ„ tillgĂ„ng till barnet och fĂ„ tillfĂ€lle att förgripa sig utan att bli upptĂ€ckt. Övergreppet mĂ„ste undanhĂ„llas frĂ„n andra familjemedlemmar och förövaren mĂ„ste se till att  andra i familjen inte höra det, tro pĂ„ det eller agera . det Ă€r det vĂ€ldigt fĂ„ som erkĂ€nner sexuella övergrepp , ofta Ă€r det ord mot ord.

Hur skulle du reagera med "byxorna nere" och bli stĂ€mplad som en barnsex förövare  som samhĂ€llet visar sĂ„dan stor avsky för ?

mÄnga saknar förstÄelse /kunskap för vad som verkligen hÀnder nÀr man anmÀler sexuella övergrepp - det Àr inte bara anmÀla sedan Àr allt ok....