Författare Ämne: Psykopatiskt beteende!!  (läst 14567 gćnger)

Erik

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« skrivet: 02 december 2003, 17:28:12 PM »
Jag har sett sidan juliaspappa.se och jag mĂ„ste kommentera att det Ă€r det SJUKASTE jag sett!  

PSYKOPAT Àr rÀtta ordet för den pappa som gjort hemsidan, jag förstÄr kvinnan som gömmer sig och sitt barn i detta hemska skede.

Jag skulle ALDRIG lĂ€gga ut bilder pĂ„ min egen dotter och FÖRNEDRA OCH KRÄNKA mamman, eftersom han har behov av att fĂ„ medhĂ„ll sĂ„ Ă€r det vĂ€ldigt genomskinligt att han Ă€r SKYLDIG!!!!!

Jag hoppas han fĂ„r stĂ„ sitt kast, det ser nog rĂ€ttssystemet till, Ă€ven riktiga MÄN som inte misshandlar!!!

Fy vad skamligt!!!

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #1 skrivet: 02 december 2003, 17:40:11 PM »
Hur vet du att julias pappa ljuger? Hur mĂ„nga förĂ€ldrar tror du inte lĂ€gger ut bilder pĂ„ sina barn pĂ„ nĂ€tet? Är alla dom sjuka?

Det finns flera möjligheter Julias pappa kan vara en lögnare, Julias mamma kan vara en lögnare. Lite av det som Julias pappa pÄstÄr om mamman kan vara sant och resten ljug. Lite av det som Julias mamma anklagar pappan för kan vara sant och resten ljug eller överdrifter. Givetvis kan det ocksÄ vara sÄ att allt som mamman sÀger Àr sant eller att allt som pappan sÀger Àr sant.

Det som jag ÀndÄ uppfattar som sant Àr att Julias mamma och pappa behöver hjÀlp för att komma över sin egen konflikt och börja att sammarbeta för sin dotters skull. Ett barn har rÀtt att lÀra kÀnna bÄda sina förÀldrar.....

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #2 skrivet: 02 december 2003, 21:48:51 PM »
Citat frćn: "susanna svensson"
barn har rÀtt att lÀra kÀnna bÄda sina förÀldrar.....
Helt riktigt. och sÄ ska vi inte glömma att det Àr en rÀttighet som faller under ett stort ansvar frÄn förÀldrarnas sida. Mao. kan en förÀlder förbruka sin rÀtt att trÀffa barnet, genom övergrepp, misshandel, o dyl.

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #3 skrivet: 02 december 2003, 21:55:49 PM »
DÀr anser jag att du har fel barnet har rÀtt att lÀra kÀnna sin förÀlder i dessa fall krÀvs dock att umgÀnget Àr övervakat. DÀremot kan aldrig en obevisad anklagelse rÀcka för att en förÀlder inte ska fÄ rÀtt att trÀffa sitt barn eller rÀttare sagt att barnet ska mista rÀtten till sin förÀlder. De förÀldrar som överbevisas om att komma med ogrundade anklagelser för att beröva barnet sin ena förÀlser bör givetvis ocksÄ mista rÀtten att umgÄs med sitt barn obevakat.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Kritik av Julias pappa
« Svar #4 skrivet: 03 december 2003, 13:11:59 PM »
Jag har lÀnge följt den hÀr debatten dÀr somliga har kritiserat Julias pappa med pÄstÄenden om krÀnkningar m m.

Hemsidan Juliaspappa handlar om en vĂ„rdnadstvist mellan tvĂ„ fd sambor. I dessa mĂ„l hĂ€nder det att den ena förĂ€ldern - allt som oftast Ă€r det modern - beskyller den andra förĂ€ldern för misshandel, sexövergrepp pĂ„ barnet osv i syfte att vinna fördelar i vĂ„rdnadstvisten. Se t ex Prof. Anna Christensens artikel Kvinnomisshandlare mĂ„ste ibland frias. Se ocksĂ„ hur det fungerar i praktiken i Fallet Stefan Holmlin - Åklagare tilltalad, lagförd och frikĂ€nd. Se Ă€ven hemsidan Without my child

TyvÀrr lÄter polis, Äklagare och domstolarna sig pÄverkas alltför lÀtt. Prof. Anna Christensen, advokat Pelle Svensson, domaren Bo Severin m. fl. har sedan början av 1990-talet varnat för att systemet skulle komma att missbrukas. Deras farhÄgor har besannats.

Ruby H-C

Tobbe

• Gäst
HÄller med om att det Àr sjukt av pappan...
« Svar #5 skrivet: 07 december 2003, 20:37:21 PM »
Jag har lÀst vad som skrivits om juliaspappa, har Àven gÄtt in o studerat sidan, jag hÄller med om att det verkar oerhört sjukt att göra en sÄdan sida för att fÄ mÀnniskor med sig.

Om han ej gjort dessa brott borde han inte gÄ ut o försöka fÄ nÄgon slags med hÄll, istÀllet Àgna sig Ät att göra nÄgot vettigt, har sjÀlv tvÄ döttrar pÄ 2 och 5 Är, skulle aldrig lÀgga ut bilder etc pÄ dem.

Min sambo har varit tillsammans med en liknande psykopat, lade ut nakenbilder, misshandlade, tryckte ned henne mm
Han fick sitt straff och fÄr nu psykisk vÄrd. Jag hoppas att juliaspappa ocksÄ fÄr det sÄ han kan fungera som fader utan dessa skuka beteenden.

Det Ă€r upp till POLISEN, ÅKLAGAREN, TINGSRÄTTEN att besluta vad som Ă€r sant inte jonas sjĂ€lv genom att manipulera pĂ„ en hemsida dĂ€r har sannerligen ljuger och överdriver för att fĂ„ folk med sig.

Det Àr SVAGA mÀnniskor som mÄste göra sjuka beteenden som detta för att de Àr rÀdda att "alla" ska fÄ veta Sanningen.

YttranderÀttsfrihet kan han kalla det, krÀnkning, manipulering och SJUKT BETEENDE Àr detta för normala mÀnniskor!

Sara

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #6 skrivet: 07 december 2003, 22:13:12 PM »
Jag kan bara sÀga det att jag fullstÀndigt hÄller med Tobbe!

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #7 skrivet: 08 december 2003, 06:38:01 AM »
Till Sara och Tobbe.

Om Julias pappa blir frikÀnd och Julias mamma mister vÄrdnaden pga umgÀngessabotage accepterar ni dessa domslut dÄ?

Jag tycker att internet Àr utmÀrkt i dessa fall för anklagade att kunna göra sin röst hörd. I sÄdana hÀr tvistemÄl stÀller sin oftast de officiella medierna pÄ den ena partens sida och domstolarna har oftast sin uppfattning klar nÀr mÄlet kommer till rÀtten.

Det Àr vÀl utmÀrkt att möjligheten finns att försvara sig pÄ nÀtet. Det vore intressant att Àven fÄ ta del av Julias mammas berÀttelse.

Jag uppmanar dock dessa förÀldrar att sammarbeta för sitt barns skull i stÀllet för att tvista.

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #8 skrivet: 08 december 2003, 17:25:56 PM »
Susanna du ska inte vara sÄ godtrogen. det förekommer mer lögner Àn vad du tror pÄ den hÀr sidan. Det Àr skrÀmmande och sjukt att sÄ mÄnga tror pÄ dessa historier. Vi somm vet sanningen försöker sÀga den men ingen lyssnar. Ni Àr sjÀlva likadana som ni beskriver socialen, trÄngsynta!!

susanna svensson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #9 skrivet: 08 december 2003, 21:25:20 PM »
Vem som ljuger av Julias mamma och pappa vet varken du eller jag. SÄ smÄningom kommer vÀl rÀtten att fÄ ta stÀllning till vem av dem som har den mest sannolika berÀttelsen. Det kan Àven vara sÄ att ingen av dem ljuger utan att bÄda tolkar verkligheten pÄ lite olika sÀtt.

MANNEN

• Gäst
Re: HÄller med om att det Àr sjukt av pappan...
« Svar #10 skrivet: 09 december 2003, 03:03:48 AM »
Citat frćn: "Tobbe"
Jag har lÀst vad som skrivits om juliaspappa, har Àven gÄtt in o studerat sidan, jag hÄller med om att det verkar oerhört sjukt att göra en sÄdan sida för att fÄ mÀnniskor med sig.

Om han ej gjort dessa brott borde han inte gÄ ut o försöka fÄ nÄgon slags med hÄll, istÀllet Àgna sig Ät att göra nÄgot vettigt, har sjÀlv tvÄ döttrar pÄ 2 och 5 Är, skulle aldrig lÀgga ut bilder etc pÄ dem.

Min sambo har varit tillsammans med en liknande psykopat, lade ut nakenbilder, misshandlade, tryckte ned henne mm
Han fick sitt straff och fÄr nu psykisk vÄrd. Jag hoppas att juliaspappa ocksÄ fÄr det sÄ han kan fungera som fader utan dessa skuka beteenden.

Det Ă€r upp till POLISEN, ÅKLAGAREN, TINGSRÄTTEN att besluta vad som Ă€r sant inte jonas sjĂ€lv genom att manipulera pĂ„ en hemsida dĂ€r har sannerligen ljuger och överdriver för att fĂ„ folk med sig.

Det Àr SVAGA mÀnniskor som mÄste göra sjuka beteenden som detta för att de Àr rÀdda att "alla" ska fÄ veta Sanningen.

YttranderÀttsfrihet kan han kalla det, krÀnkning, manipulering och SJUKT BETEENDE Àr detta för normala mÀnniskor!

Hoppas att du sjÀlv hamnar i samma lÀge som Jonas sÄ fÄr du
se hur roligt det kan vara, att vara man i sÄdant lÀge.

MVH MANNEN

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #11 skrivet: 09 december 2003, 18:52:46 PM »
Enligt god nkmr-forum-sed slÀnger jag hÀr in lite relevanta lÀnkar

Hur det skulle kunna gÄ till:
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,316238,00.html
(nu Àr ju sÀkert inte detta ett helt relevant exempel eftersom det stÄr i media, dessutom aftonbladet, men kanske skulle det kunna hÀnda trots allt..)

Hittade ocksÄ en tÀnkvÀrd artikel hos Erik Rhodenborg, som jag hoppas att han ursÀktar om jag lÀnkar till

http://www2.hemsida.net/kiremaj70/nyheter/meddel.asp?medid=280&kategori=3

Anonymous

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #12 skrivet: 10 december 2003, 17:56:04 PM »
Citat frćn: "Anonymous"
Enligt god nkmr-forum-sed slÀnger jag hÀr in lite relevanta lÀnkar

Hur det skulle kunna gÄ till:
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,316238,00.html
(nu Àr ju sÀkert inte detta ett helt relevant exempel eftersom det stÄr i media, dessutom aftonbladet, men kanske skulle det kunna hÀnda trots allt..)

Hittade ocksÄ en tÀnkvÀrd artikel hos Erik Rhodenborg, som jag hoppas att han ursÀktar om jag lÀnkar till

Tydligen var det nÄgot fel pÄ lÀnken jag la in till Eriks artikel. Hittade samma artikel i ett annat forum dock.

http://www.daffi.d.se/Andrum/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=3&TopicID=851&PagePosition=1

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Faran för mÀn Àr stor
« Svar #13 skrivet: 11 december 2003, 12:11:41 PM »
I ett inlÀgg om sexuella övergrepp i KlarsprÄk i P1 för nÄgra Är sedan sa en kvinnlig debattör "Faran för mÀn Àr stor".

Jag vill inte pÄstÄ att alla mÀn Àr Ànglar samtidigt som jag inte vill pÄstÄ att alla mÀn Àr perversa. Det finns individer - bÄda mÀn och kvinnor - som Àr kapabla till vad som helst, samt att folk ljuger t o m i rÀtten. Jag hoppas att ingen har glömt fallet med den 13-Äriga flickan frÄn TrollhÀttan som anklagade en man för att ha vÄldtagit henne pÄ en fest och gjort henne gravid. Mannen dömdes som den vÀrsta förbrytaren. Sex mÄnader senare födde flickans ett vÀlskapt barn som visade sig annan far Àn den dömde mannen.

PÄ senare tid har 20 personer - 19 mÀn och en kvinna - i Norge som under 1990-talet hade dömts som sexbrottslingar och avtjÀnat sina fÀngelsestraff, blivit frikÀnda sedan advokaten och fd lagmannen Trygve Lange-Nielsen gÄtt igenom gamla incestmÄl för att undersöka huruvida lÀkare och psykologer hade begÄtt misstag. Trygve Lange-Nielsen kallar fallen för "det största sveket mot rÀttssÀkerheten sedan hÀxprocesserna pÄ 1600-talet". Lars Fogelstrands artikel "Stemplet som sex-forbryter i 12 Är" som handlar om den nu frikÀnda kvinnan finns pÄ NKMR's artikelsida.

Fallen ovan visar att inte ens vÄra domstolar Àr ofelbara.

I den hÀr diskussionen utgÄr vissa kritiker av Julias pappa frÄn att han Àr skyldig till anklagelserna som har riktats mot honom. En domstol kommer sÄ smÄningom att ta stÀllning i mÄlet och min förhoppning Àr att sÄvÀl Julias pappa som Julias mamma ska fÄ en opartisk och rÀttvis rÀttegÄng. Sverige har redan sin beskÀrda andel av justitiemord.

Vissa har ocksÄ kritiserat Julias pappa för att han har publicerat bilder pÄ sin lilla dotter pÄ sin hemsida. Jag hÀnvisar till mitt inlÀgg i RÀtt eller fel att publicera bilder? Jag hoppas att jag tar fel, men jag uppfattar ocksÄ att kritikerna har hakat upp sig pÄ "nakenbilden" pÄ Julias pappas hemsida. Bilden visar fadern utan skjorta med sin lilla dotter i sin famn. PÄ grund av den pedofil- och incesthysteri som jag tycker mig skönja vill jag pÄminna om att barnavÄrdscentralerna under 1970-talet uppmanade nyblivna fÀder att ta av sig pÄ överkroppen nÀr de matade sina nyfödda i syfte att fÄ kroppskontakt med barnen. Jag vill ocksÄ pÄminna om FörsÀkringskassans annonskampanj för pappaledighet 1977 dÀr den muskulösa Hoa-Hoa Dahlgren avbildades med en naken baby i famnen. Bilden publicerades i Ätskilliga svenska tidningar i flera Är.

LÄt oss hÄlla lite sans och balans i debatten.

Ruby H-C

Solisen

• Gäst
Psykopatiskt beteende!!
« Svar #14 skrivet: 11 december 2003, 22:05:05 PM »
Citat frćn: "Anonymous"
...tÀnkvÀrd artikel hos Erik Rhodenborg, som jag hoppas att han ursÀktar om jag lÀnkar till

InstÀmmer med att den var tÀnkvÀrd..