Frfattare mne: Några kända fall av detta i Göteborg?  (lst 2876 gnger)

Anonymous

• Gst
Några kända fall av detta i Göteborg?
« skrivet: 26 november 2003, 00:41:26 AM »
Har läst på forumet nu någon timme. Hittar dock inga som har råkat ut för något i Göteborgstrakten. Så jag undrar om detta är överrepresenterat i vissa områden?

Någon som blivit drabbad av detta i Göteborg?

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlgg: 690
    • Visa profil
LVU-fall i Göteborg
« Svar #1 skrivet: 26 november 2003, 08:57:06 AM »
Hej Gäst,

Det finns åtskilliga fall från Göteborgstrakten. Jag skulle vilja hävda att rättsrötan är värst i Göteborgs kommun och förvaltningsdomstolarna i Göteborg.

Som stöd för mitt påstående vill jag påminna dig om att de internationellt kända europadomstolsdomarna Olsson och Olsson 2 utspelade sig i Göteborg, närmare bestämt i Gunnared. Se Europadomstolen.

Ett fall där jag är föräldraombud, The Edner Case utspelar sig fortfarande i SDN-Lundby. Artikeln Arg mamma attackerade tjänsteman är också ett fall från Göteborg. Själv har jag varit föräldraombud i många andra LVU-mål som inte finns återgivna på NKMR:s hemsida. Detsamma gäller för jur. kand. med. lic Siv Westerberg och åtskilliga andra jurister som arbetar med LVU-mål.

Det är snarare tidsbrist än "icke-förekomst" som gör att fler fall från Göteborg inte har publicerats på NKMR:s hemsida.

Vänliga hälsningar

Ruby H-C

xml

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1
    • Visa profil
Några kända fall av detta i Göteborg?
« Svar #2 skrivet: 26 november 2003, 18:19:57 PM »
Tackar för ditt svar på min fråga ovan.

Känns bra att man bor i Göteborg då.. =)