Författare Ämne: DEN FETA BLUFFEN MED FÖR BARNS BÄSTA !  (läst 6062 gånger)

DET HÖGA SYFTET

• Gäst
DEN FETA BLUFFEN MED FÖR BARNS BÄSTA !
« skrivet: 04 januari 2004, 19:21:56 PM »
HÄR ÄR BEVISET PÅ SOCIALENS METODIK OCH HUR DOM FUNGERAR !

Chockbilderna efter isoleringen

GÖTENE. Barnen tvingades tigga mat för att inte svälta.
Nu berättar vittnen om den svåra vanvården av barnen i Götene.
- De var ledsna och grät och berättade att personalen slog dem och att de inte fick tillräckligt med mat, har ögonvittnet Admon sagt till polisen.

SOCIALENS OFFER
2 januari 2004

Expressen har i två dagar granskat socialförvaltningens omhändertagande av tre barn i Götene. Anklagelserna om misshandel i hemmet var falska. Barnens helvete började i socialens vård.
Chockbilderna på de magra Götenebarnen togs bara ett dygn efter det att föräldrarna hämtat barnen ur socialtjänstens vård.
Fler vittnen, flyktingar som bodde intill barnhemmet Ekbacken i Småland, har i förhör berättat att ett syskonpar, en tioårig pojke och en sjuårig flicka, ofta kom över till dem.

"Slå mig inte, slå mig inte"
- Jag gav dem mat och de fick godis och choklad av andra flyktingar, säger Admon.
Sami, en annan flykting, berättar i polisförhör hur han sett en kvinna ur personalen misshandla pojken.
- Pojken skrek "slå mig inte, slå mig inte", säger han.
Syskonen placerades på Ekbackens barnenhet i Alvesta i Småland i oktober 2001. Pojken har berättat för Expressen att det aldrig fanns tillräckligt med mat och att de alltid var hungriga.
Liselotte Årdh, föreståndare på Ekbacken, säger att vittnena och barnen ljuger:
- Barnen har inte blivit slagna. Enligt mitt förmenande har barnen fått tillräckligt med mat här. Det har inte förekommit någon misshandel, hävdar hon.
När barnens pappa kom på besök tillsammans med Kjell Andersson från mansjouren i Skaraborg i augusti 2002 hade pojken flera stora blåmärken på kroppen.

Hemlig ort
I Kjell Anderssons rapport står det bland annat:
"Barnens kläder var utslitna och trasiga." "Barnen har inte fått gå till tandläkaren. Barnen såg magra och nedstämda ut."
Dagen efter pappans besök flyttades barnen till hemlig ort.
Men där söktes de upp av de två personer på Ekbacken som polisanmälts för misshandeln.
- De sa till oss att om vi sa någonting om att vi blivit slagna så skulle vi aldrig mer få komma hem, har pojken berättat för Expressen.
Trots uppgifterna i förhören har åklagaren Anna Karin von Schoultz i Växjö lagt ner fallet.
Enligt henne kunde inte brott styrkas.

Anonymous

• Gäst
DEN FETA BLUFFEN MED FÖR BARNS BÄSTA !
« Svar #1 skrivet: 05 januari 2004, 19:26:10 PM »
En annan sak som också stod att läsa i tidningarna för ett tag sen var om en 17-årig flicka som blivit så illa behandlad av sina föräldrar att hon slutligen inte fann någon annan utväg än att hoppa ut genom förnstret med syftet att ta livet av sig. Är det normalt?????!!!!! Föräldrarna blev dömda att betala ut skadestånd till flickan huruvida de fick fängelse kan jag inte svara på men förhoppningsvis så fick de det. Det är människor som beter sig illa. Om det är fosterföräldrar, myndigheter eller biologiska föräldrar har ingen betydelse egentligen för det är lika illa vem som än gör det. Däremot tror jag att man som barn kan uppfatta det som mer kränkande om ens riktiga föräldrar slår en eller på annat sätt misshandlar än om någon annan gör det.

patricia

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
nn
« Svar #2 skrivet: 23 december 2004, 18:54:05 PM »
nn

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Barnets bästa
« Svar #3 skrivet: 23 januari 2005, 14:25:27 PM »
Tisdagen den 5 mars 1996 gick socialutredaren och sektionschefen med polis till min sju-åriga sons skola, Maltesholmskolan i Hässelby. De gick in till hans fritidshem och tog honom. Vi var nyinflyttade, han hade bara gått i skolan i tre månader. De tog honom till en grå villa på Aprikosgatan i Hässelby Gård. Han var bara sju år. De låste in honom där. Det fanns flera barn som bodde där. Jag fick komma dit två timmar i veckan under dessa korta besök träffade jag barnen, de blev dirwekt mina vänner. Allt detta hände på bara några veckor. En gång när jag kom dit då hade femton barn från skolan följt med mig. Vi blev vittnen till att tre av barnen sprang ut från hemmet och talade om att de hade blivit misshandlade. De på u-hemmet hade ringt polis för det gjorde de när jag kom dit utan att ha bestämt tid med dem. Polisen tog in barnen i polisbilen och förhörde dem, alla de andra barnen stod runtom bilen och såg detta. Barnenen polisanmälde personalen. Polisen skrev upp det. Jag besökte Solna polisstation och lämnade in en anmälan. Sedan åkte jag in till Kungsträgården där JO,s (Justitieombudsmannen) kontor ligger. Jag Lämnade in ett brev till dem där det stod att barnen blev misshandlade på detta utredningshem. Tiden gick ock inget hände. Varken polisen eller JO gjorde någonting. Hur det sedan gick vet jag inte för jag hämtade min son och flydde. Tyvärr lyckades jag inte med denna flykt. Bara i en vecka. De tog honom och gömde honom i fem år. Han har varit borta i nio år. Socialutredarna gjorde ingen utredning, de bara tog honom.

Jeanette

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
Barns bästa är ett skämt
« Svar #4 skrivet: 28 februari 2005, 19:04:03 PM »
Sveriges regering hjälper inte barnen.
Dom skjälper dom...
Hur många barn blir inte LVUade nu efter tsunamin?
Där föräldrarna värkligen behöver hjälp?
frågorna är många hjälp föräldrarna som vill bli hjälpta istället för att skjälpa dom...

mvh MY
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

Gisela

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Svar till Gäst!
« Svar #5 skrivet: 04 mars 2005, 22:00:29 PM »
Gäst du ska bara ta och hålla igen käften!
Du gjorde mig arg och upprörd. Märks att du inte har bott på behanlingshem, det vore nog nyttigt för dig om du fick dig en vistelse dig för då kommer du garanterat aldrig mer att uttrycka dig på det ocivilicerade sättet!
Har du barn så hoppas jag att de blir omhändertagna, hoppas du får smaka på din egen medicin.

Jag blir så förbannat trött på folk som är som dig. Om de nu behandlar barn så bra på instutitioner så varför inte placera alla barn där??

Jag ska tala om en sak för dig!
Jo jag har väldigt stark som har klarat av att ta hand om mig själv sedan jag var 13 år!
Men du verkar vara en väldigt svag människa som alltid ska käfta om allt!

Tur för dig att jag inte vet vem du är för hade jag vetat det så skulle jag se till så du aldrig mer kan stå upp!

Gör dig själv och oss andra en tjänst, hoppa och dö så får vi en idiot mindre på denna planet!

Jävla kommunist kärring!!!!