Författare Ämne: Rädda Barnens ungdomsförbund vill göra homosexpropaganda tillgängligt för barnen  (läst 1259 gånger)

AS76

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
  • Karma: 0
    • Visa profil
Organisationen Rädda barnen tycks ha en suspekt dagordning nu för tiden. Som bekant har de alltid ställt sig på statens sida när människor ifrågasatt omhändertaganden. Det senaste utspelet från ungdomsförbundet förbluffade dock mig - de demonstrerade bredvid organisationer som RFSL mot det förbud mot homosexpropaganda riktad mot unga som nyligen införts i Ryssland, http://rbuf.se/nyheter/rapport-alla-hjartans-dag-demonstration-mot-ryska-antigaylagar . De åberopar Barnkonventionen till stöd för barns "rätt" att ta del av denna propaganda:

Citera
'Det ryska lagförslaget är både ett tecken på stater försöker lagstifta om heteronormen men också att barn används som slagträ i debatten. De ryska politikerna vill "skydda barnen" när Barnkonventionen faktiskt slår fast rätten att "motta och sprida information och tankar av alla slag, i tal, skrift eller tryck, i konstnärlig form eller genom annat uttrycksmedel som barnet väljer."'

På vilket sätt kan det vara RB:s uppgift att göra homosexpropaganda tillgänglig för barnen? Det är något bra föräldrar aldrig låter komma i närheten av sina barn.

Lite komiskt också att de beskriver det som censur utan att ens kunna stava till ordet:

Citera
"Det blev 110 personer som demonstrerade från Rålambshovparken i Stockholm till den ryska ambassaden. Slagord som "Gaypropaganda - i Ryssland och Uganda" och "Putin kom ut - cencuren är slut" ekade längs gatorna. Innan dess så hölls flera tal, bland annat från Rädda Barnens Ungdomsförbunds förbundsstyrelseledamot Jorge Londoño som annat berörde hur lagen skulle gå emot barnkonventionen"

Ruby Harrold-Claesson

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Antal inlägg: 690
  • Karma: 1
    • Visa profil
Tack för detta inlägg.

I början av september 2007 skrev jag artikeln "Rädda barnen från Rädda barnen och Bris" i replik på en artikel i Allehanda, men jag vet inte om tidningen publicerade min artikel. Den har dock räddats för eftervärlden på NKMR:s hemsida.

Rädda barnen och Bris får mycket statliga pengar, så de följer allt som överheten anbefaller precis som vindflöjlar.