Författare Ämne: Gör om nkmrs forum till portal.  (läst 4291 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Gör om nkmrs forum till portal.
« skrivet: 18 mars 2012, 06:54:41 AM »
Jag anser att nkmrs forum borde göras om till portal. Det är inte så ambitiöst som det låter PHPBBs bbsprogram är vanligen konfigurerat med portalfunktion. För att bli medlem i portalen kan medlemsavgiften i nkmr fungera. En portal innebär egen blogg, email, fotoalbum, och en del enklare communityfunktioner som redan finns inbyggda i PHPBB program och tillägg.

Att forumet tappar aktivitet och medlemmar beror pÃ¥ att ämnet är sÃ¥ tungt att bära. De flesta kommer hit för att de blivit utsatta för myndighetsbrott, och de skriver här nÃ¥gra Ã¥r i samband med deras ärendes gÃ¥ng. Sedan tar krafterna slut. Händelser som dessa förbrukar alla resurser, och man vill leva ett liv ocksÃ¥, i synnerhet om man verkligen lyckats rädda barnen undan myndighetsbrottslingarna. Därför vore det en bra kompromiss om dessa personer kunde stanna kvar här och länka till sina bloggar. Om portalfunktion erbjöds skulle forumet kunna bli mer likt en familjecommunity.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Gör om nkmrs forum till portal.
« Svar #1 skrivet: 18 mars 2012, 21:02:15 PM »
Jag känner mig som en urklämd kaviartub. Ändå har jag nått dit jag vill nå. Målet att varje dag säkra segern, öka avståndet på försprånget till myndighetsbrottslingarna, slösa med sin energi på detta mål. Umgänge orkar man inte med, frontlivet kräver för mycket. Någon verklig avslappning kan man glömma, rättigheter likaså. Fienden i fosterlandet bevakar oss, allt vi säger kan snappas upp av fienden. En svensk tiger. Så det här var livet? Det var inte mycket.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
SV: Gör om nkmrs forum till portal.
« Svar #2 skrivet: 21 mars 2012, 09:15:27 AM »
Hej Avos!

Tack för förslag på förbättring och utveckling av NKMR:s Diskussionsforum. Vår Sysadm har nyligen uppdaterat forumet, men jag förstår att det kan göras mer attraktivt.

Jag ska göra Sysadm uppmärksam på ditt förslag.

Tack än en gång

//Ruby H-C