Författare Ämne: Kan någon här hjälpa mig??  (läst 2493 gånger)

Stina

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Kan någon här hjälpa mig??
« skrivet: 04 februari 2012, 04:42:33 AM »
Hej. Jag är ny här. Vet inte vart jag ska finna och få lite stöd och hjälp. Mina barn är sedan januari förra året omhandertagna enligt LVU.

Jag är nykter alkoholist. Gått en behandling, lever nu nyktert. Träffar mina barn bara 2,5 timme i veckan samt heldag, lördag varannan vecka.

Jag fattar inte riktigt vad dom vill på soc längre - för när vi träffades igår så började dom prata om att DRA NER på umgänget!! Hallå?? Vilket umgänge? dessa ynkliga timmar??

Anledningen till detta var att de ansåg att min son, snart 13 år blir så "rörig" när han varit hos mig..Jag svarade med att ja, det kan jag förstå - det är så få timmar vi träffas och det är väldigt stressande med enbart 2-2,5 timme i veckan!!!

Våren och sommaren hade varit bra sa dom, och jag kontrade givetvis med att "Ja, han fick ju vara hemma mer då! kan det möjligtvis bero på det?" De visste inte vad dom skulle svara.

Mitt förslag är att det ska vara en övernattning i veckan nu då, om vi kunde få det iallafall...men det kunde dom inte svara på. De kommer hävda fortsatt LVU och jag motsätter mig, vill ha en frivillig placering.

Jag går på efter vård, aa-möten och livet är bra. Men soc håller på o bryter ner mig totalt.

Socialnämnd den 7 mars, och jag ska vara med där för att föra min talan, men jag är så trött och slut just nu..

Förbereder mig på att det blir fortsatt LVU för social nämndens arbetsutskott går ju oftast på vad utredningen visar eller? Jag menar det är jag mot soc.... Sa på mötet också att jag trodde vi skulle SAMARBETA kring barnen men att det just nu känns som om dom motarbetar. Jag vet snart inte längre heller vad MÅLET är. Jag har trott att målet har varit att barnen ska hem, men det verkar ju inte så.

Tips på bra advokat, och kan jag be någon föra min talan i socialnämnden? Advokat? Eller?

Håller på att bli helknasig på det här snart! Orkar inte mer!!

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
SV: Kan någon här hjälpa mig??
« Svar #1 skrivet: 07 februari 2012, 07:57:00 AM »
Hej!

Välkommen till NKMR:s Diskussionsforum.

Jag skickade ett PM till dig den 5 februari 2012. Jag hoppas att du har sett det. Annars, se sektionen "Mina meddelanden", https://forum.nkmr.org/index.php?action=pm. Du måste logga in för att kunna läsa meddelandet.

Vänliga hälsningar

Ruby H-C