Författare Ämne: Att riva och slita i andras barn  (läst 1286 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Att riva och slita i andras barn
« skrivet: 26 mars 2011, 05:48:17 AM »
korspostas på nkmr:s forum och swnet.politik

Förutom Jantelagen är det ytterligare en sak som karaktäriserar Sverige.Det är rivandet och slitandet i andras barn.Det är inte föräldrarna som ska uppfostra barnen i Sverige, det är vem som helst, bara inte föräldrarna. Hela tiden pågår en dragkamp om barnen mellan hem och skola, mellan hem och asociala, mellan hem och vårdinstitutioner. Det är den ondskefulla och ansvarslösa socialstaten som gör sig påmind.

Läs detta, en skrämmande läsning
http://www.socialstyrelsen.se/etikisocialtjansten

Noterar att ca en tredjedel av frågorna handlar om hur man ska göra för att manövrera ut inflytandet från de anhöriga till de omyndiga eller vårdbehövande.

Exempelvis det här:

"Emil är autistisk, har en grav utvecklingsstörning och är synskadad. Han har en bostad med särskild service enligt LSS. Emils mamma (som också är god man för Emil) och hans syskon bor på en annan ort och när de varannan vecka besöker Emil så bor de hos honom. Personalen bedömer att Emil far illa av besöken av de anhöriga eftersom de inte tar hänsyn till honom utan ockuperar lägenheten och hänvisar Emil till sovrummet. Dessutom röker mamman inne i lägenheten, något som Emil störs mycket av. Verksamhetschefen har talat med mamman om detta men någon ändring inte har skett."

Vad man ser är att föreståndaren döljer sina avsikter så att man måste läsa mellan raderna istället. Den som inte döljer sina avsikter har heller inte något ont i tankarna.

Det förefaller vara så att föräldrarna behöver tala enskilt, antagligen om kritik mot behandlingshemmet, och ber sin förståndshandikappade son gå in på rummet.Detta återges på detta förvrängda sätt av föreståndaren.

Föreståndaren frågar sig om föräldrar ska ha rätt att ta sådana beslut.

Om detta hade varit ett annat land, skulle man gått direkt på frågan om VEM som har rätt att bestämma om detta. Men i sverige börjar man med att fråga sig om föräldrarna tar ett bra eller dåligt beslut när de "egenmäktigt" ber sonen gå in på rummet.Dvs det är ALDRIG föräldrarna som ska ha sista ordet, därför kan vem som helst redan från början ta sig rätten att granska deras beslut.
Just den här situationen tror jag är mycket typisk just för sverige, men överhuvudtaget i de protestatiska länderna där familjerna är svaga och slavhandel med stulna barn via socialförvaltningarna är accepterat.

Samma fenomen utspelar sig på asociala och asocialas förlängda arm, skolan.

Socialstaten försöker krossa familjen med alla upptänkliga metoder.Föräldrar spelas ut mot varandra, föräldrar isoleras från viktig information, man vägrar samarbeta med föräldrarna, kampen om inflytandet över barnen är helt oförsonlig, och man ska inte ens hoppas på ett tillfälligt eldupphör.

Historiken med min yngre sons skola är lång. De som tror att talesättet "det goda tiger still", skulle leda till att en elev som ligger två år före i skolan därmed är mindre utsatt för myndigheternas ondskefulla försök att slita åt sig initiativet från föräldrarna, de har fel.

Det började på en kommunal skola där han gick. Rivandet och slitandet i honom var totalt skoningslöst.Makten, makten, hela makten över honom och ingenting annat skulle de ha. De förtalade oss inför honom, de grälade och skrek på kvartssamtalen, Jag försökte hålla mig borta från skolan, det räckte bara med att man skulle upp dit för att hämta någon sak så slöt de upp på sidan om mig i korridoren och springande vid min sida bråkade de om i princip vad som helst.

Samtalen fördes alltid två mot en. Hotelser blandade med klagomål, som man fick ta del av "chiffrerade" så att man inte kunde analysera vad som hänt och hur man skulle ta upp saken med sonen.Man formulerade anklagelsern i form av tre-fem ord. När man sedan frågade om omständigheterna var , när , hur och varför, så kommer en ny anklagelse formulerad på samma sätt. Man ska hållas utanför de verkliga hädnelsera, anklagelserna är medel att vrida makten ur föräldrarnas händer, föräldrasamtalen är inte ämnade att låta oss få ta del och utöva kontroll över vad som händer, utan omvänt.

Eftersom det slutar på samma sätt, att de obestyrkta anklagelserna formuleras på ett sådant sätt att det inte går att komma någonstans med dem, så blir situationen oerhört frustrerad när man vet att man har en människa framför sig som ideligen blir ertappad med att ljuga. Då beskylls man för enögdhet, och att inte vilja ta itu med sonens uppfostran etc.De tummar på anmälningsvapnet.

Metoderna var besinningslösa: de lät honom läsa om 4an och 5ans årskurser i matte flera gånger, eftersom de förvägrade honom att ligga före de andra. Det är metoden de använder mot föräldrar som inte vill foga sig i att det är skolan som ska vara uppfostrare, inte föräldrarna.

Skolsverkets regler att alla barn har rätt till individuell utveckling  och rätt att läsa på sin nivå skrattade de bara åt.Deras uppgift är att driva den politiska kampen om makten över barnen, inte undervisning!

Det måste ha varit väldigt roligt för dem att bryta mot regler, för jag tror att de bröt mot varenda stadga i i skolstadgan, även de som inte inte behövde bryta mot för att bedriva fullt krig mot familjerna.

1) barnet har rätt till undervisning på sin individuella nivå.

2) läraren är skyldig att informera föräldrarna

3) läraren är skyldig att samarbeta med föräldrarna

4) Elevårdskonferens får endast användas som en sista utväg när varken föräldrar eller skola kan lösa svåra situationer. Skolan får då fria händer att ensamman ta vilka beslut skolan anser är lämpliga, även mot föräldrarnas vilja. Elevvårdskonferens får endast användas vid stora och svåra beslut som en sistahandsåtgärd som relegeringar och liknande situationer.

5) Generalklausul: Om föräldrarnas uppfattning inte överenstämmer med lärarens uppfattning är det lärarens uppfattning som gäller, dvs de andra reglerna gäller inte.

Sonen utsattes för FEM försök till elevvårdskonferenser på skolan. De vägrade vid samtliga  tillfällen att tala om vad saken handlade om, så hann de med att bryta mot punkt två och tre samtidigt.  Orsaken till att elevvårdskonferens användes som standardmetod för allt beslutsfattande, är att skolan får fria händer att vara barnets förälder. Då blir det den metoden som ska bli regeln, och regeln ska bli undantaget.

Om man då går dit, kan ju skolan sedan efterråt hävda att de har informerat oss ( fast efteråt), att de har samarbetat med oss ( vi gick ju frivilligt dit=samarbete), och om de avser att gör precis vad som helst  på inga grunder alls, kan de peka på oss att vi sitter ju där och har medgett dem fria händer.

Vid samtliga tillfällen vägrade vi att gå dit, vilket gjorde att de inte höll någon elevvårdskonferens, eller hållit en hemlig elevvårdskonferens vi inte varit kunniga om.

Den som inte har onda avsikter döljer dem heller inte.Varför höll de informationen hemlig om vad konferenserna skulle handla om ? Som vanligt måste man försöka läsa mellan raderna om vilka avsikter de kan ha haft.

Man kan då börja med att dementera att någon viktig fråga skulle ha avhandlats där/icke ha avhandlats där. För när månaderna går, och man gång på gång frågar dem om vad frågan var som SKULLE ha tagits upp så svarar de inte på den frågan. Hur ska jag då kunna uppfatta det annat än som att själva FÖREVÄNDNINGEN varit så svag att de inte kunnat tala om den INNAN, och inte ens EFTERÅT !? Det handlar ju om att erövra MAKTEN, HELA MAKTEN: hela den härliga makten !!

På inga nivåer ALLS ska föräldrarna var med om inflytandet, kriget  pågå utan eldupphör, med vilka metoder som helst och är helt skoningslöst. Rivandet och slitandet i andras barn,ska utövas med eftertrycklig bestämdhet och orubblig beslutsamhet, aldrig skygga för att använda vilka metoder som helst, bara de metoder duger som man vinner KAMPEN med är de dugligaste!

När man klagar och försöker be dem känna medlidande åtminstone med barnen, att sonens ständiga omläsningar av kursen enbart för att han  inte ska få ligga före de andra kan resultera i att han ger upp, så ler de bara ondskefullt.

Man får intrycket att ALLTING är politik. I privatlivet gäller samma regler som i den internationella politiken: min fiendes fiende är min vän, vänskap är till för att du ska vara min nyttiga idiot, fred under försäkran om ömsesidig förintelse.

När jag var upp på skolan till slut för att flytta honom till en friskola, gick jag raka vägen fram till hans skolbänk,med flera plastkassar med mig och började kasta ned hans saker i påsar utan att säga annat än att han var flyttad till en annan skola.

Det var naturligtvis samma intressen där, men skillnaden är att en kommunal skola inte bryr sig om ifall de gör sig av med elever. Den här friskolan har gått i konkurs tidigare, och de ska inte göra sig av med några elever. De tillåter honom därför att studera på sin nivå, och han har läst ikapp så att han ligger två år före igen, utan ständiga omläsningar. Däremot så finns det ingen som helst vilja till eftergift om vem som som ska uppfostra barnen.det är myndigheterna och inte föräldrarna. Läraren försöker med samma metoder manövrera ut mig från inflytande och information. De har efter exakt samma scenario kallat oss till en hemlig elevvårdskonferens som jag som vanligt vägrade gå på, och som de som vanligt inte ens efteråt vill tala om vad den handlade om.

Min fd fru gick dumt nog dit utan att tala med mig innan, och hon meddelade mig icke förvånande att de inte talat om någonting speciellt, grabben hade svurit åt en flicka exempelvis. Mamman har låtit sig invaggas i säkerhet eftersom sonens framsteg inte blockerats nu sedan han flyttats bort från den kommunala skolan. Men det ska inte bli bättre när de får alibi att de kan bryta mot regler, det slutar med att man sitter där i råttfällan, och har gått dit själv.Förhoppningsvis ska vi lyckas ordna upp fronten igen, det har vi alltid lyckats göra.

Det är klart, att om de smygläser swnet.politik så kan de se att jag kallat någon "korkskalle" här nyligen i en diskussion, så kan de därmed komma fram till att det är inte konstigt att mina barn far illa. Att de känner med mina barn, och att det bästa vore nog att de fosterhemsplaceras med en far som kan uttrycka sig så i politiska diskussioner.

Lika för alla, daghem åt gamla ska det bli i storebrors stat.Barn såväl som vuxna ska uppfostras mer.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna