Författare Ämne: LÃ¥t hoppet fara !  (läst 4509 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
LÃ¥t hoppet fara !
« skrivet: 21 mars 2011, 13:07:51 PM »
Då var tydligen Göran Johanssons utredning klar. Precis som alla visste skulle myndigheterna välja ut de mest drabbade och kasta åt dem ett korvskinn. Utredningen hade utrett fosterhems och barnhemsbarn fram till för 30 år sedan, så att preskriptionstiden för brottslingarna fortfarande skulle gälla. Var det någon som inte trodde att myndigheterna visste om att det begicks brott ? Medan utredning har pågått har myndigheterna omorganiserat tillsynsmyndigheterna så att brottslingarn har fått byta plats på stolarna. Sedan fortsätter allt som förrut, fast i större skala. Precis som utredningarna om de politiska svartlistningarna och åsiktsregistreringarna.

Det värsta är allt folket som stÃ¥r som hundar och gläfser nedanför matbordet och vill ha  sig ett korvskinn tillkastat i form av blygsam ersättning ! LÃ¥t vara 500 kr, bara NÃ…GOT bevis pÃ¥ att de blir uppmärksammade !!

Nu blir allt värre. Senast var det 23 000 omhändertaganden per år, knappast ska de lugna ned sig nu. Hur mycket har de höjt fosterhemsersättningarna nu när allt ser bra ut för dem och ljuset riktas bort åt ett annat håll ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: LÃ¥t hoppet fara !
« Svar #1 skrivet: 23 mars 2011, 10:09:31 AM »
Det verkar inte finnas nÃ¥gra utvägar ur detta.Har huserat pÃ¥ facebook ett tag. Ett gäng som själva fÃ¥tt sina barn stulna ropar högt pÃ¥ att asociala mÃ¥ste ge mer stöd Ã¥t de som drabbats, bo med dem  utreda dem, styra dem, rÃ¥da  dem, analysera dem. Helt enkelt öppna en filial i deras hem. Ett annat gäng hyllar de juridiska striderna mot sin fd livskamrat med asociala som allierad. " HA-ha-ha, vänta bara, nu fick hon en stämning som dimper ned lagom till jul !! Vilken KUL julafton för henne !! HA-ha-ha".  Sedan: "Neeej, jävlar, det gick Ã¥t helvete IGEN !! Hon vann, det är orättvist !!!". SÃ¥ här fortsätter det, allt gÃ¥r i en cirkel.

Det verkar vara näst intill omöjligt att övertala folk att sluta sig samman mot de brottsliga myndigheterna. Sedan de väl gjort sig till ovän med sin fd livskamrat, så blir de ju TVUNGEN att luta sig mot den brottsliga myndigheten. Ska man väl förlora kontakten med sitt barn: låt då den fd livskamraten stå ensammen med det beslutet !! Det kan bli för svårt för henne att stå ensammen med det beslutet. Bara asociala kan rädda henne undan den plågan: gå därför inte till asociala ! Men många drivs av att få stå i rätten och leka stjärnadvokat, så får de lite uppmärksamhet och bättre självförtroende.Allt slutar med att båda förlorar allt i den politiska tribunalen Länsrätten.

Vidare bygget av en medborgarrättsrörelse:det verkar bli ett skämt med de här förutsättningarna. Fienden organiserar sig, de drabbade verkar inte ha någon lust att organisera sig. Jag ska därför istället satsa mina krafter på att försöka läka min skadade själ, som jag inte unnat någon uppmärksamhet, eftersom det funnits viktigare saker att ägna sig åt.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 24 mars 2011, 17:56:31 PM »
Vi är i alla fall tillbaka på ruta ett. Vad som finns är ett embryo till en medborgarrättsrörelse. Jag tror att framtiden här kommer att vara ett slags väntrum till en advokatbyrå, samt ett arkiv att läsa i om tidigare fall. Jag tror inte att man ska försöka SKAPA historia.Man ska ge sitt bidrag till färden framåt för en rörelse som bestämt sig för en sådan färd.Man skapar inget med sin personliga vilja, annat än för sig själv och sin närmiljö.

Jag har på sista tiden märkt att min själ har tagit skada. Jag har det bättre än jag någonsin haft i mitt liv, men mitt mående har t om blivit något sämre. Förut så relaterade jag alltid mitt mående till de oerhört fientliga myndigheter som omgav mig, och har trakasserat mig sedan mitten på 70-talet. Plötsligt så upptäckte jag en helt ny situation den här gången. Nu kan jag för första gången bara relatera mitt mående till mig själv.Jag har blivit trasig av det som hände, och någon tid att bota mig själv har jag inte givit den saken. Alla problem runtomkring mig lösta, men det hjälper mig inte nu. Nu måste jag börja fundera på hur jag ska komma vidare i livet själv. Därtill verkar det inte finnas något annat att satsa på nu. Jag har skrotat facebook, det blir ju ett energitjuveri att mata dessa cirklar så att de kan snurra vidare. Jag tänker inte ens tänka " Jag hoppas att något ska hända": Det ska säkert inte hända något på länge nu. Fienden har med framgång reorganiserat sig, de drabbade har inte förändrat sitt beteende alls.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 26 mars 2011, 11:38:19 AM »
Jag har låtit hoppet fara vad gäller de förutsättningar som förelåg:
1)bildandet av en medborgarrättsrörelse
2) inledandet av en process som leder till nedläggning av asociala.

Upprättelse för de drabbade räknade jag inte ens med, eftersom det märktes långt innan att de skulle göra en blåkopia på utredningarna om de politiskt åsiktseregistrerade.
Med sin vanliga känsla för fin smak lät de förhindra utredning av brott efter 30 år tillbaka. Jag vet bara ett brott som har 30 års preskribtionstid. Vackert som vyn och känslan när man tittar ned i en urinbrunn! Även om någon kan ha begått mord, så måste man ju tänka på att deras kunskaper inte kan tillåtas gå till spillo. de kan vara bra att ha kvar i alla fall!

Nu måste man tänka om detta från början. Facebook innebär elektroniskt umgängesliv. Man ska ha problem med alltför mycket ledig tid för att det ska vara meningsfullt att husera där. Jag resonerar så att jag brukar alltid granska mina sociala aktiviteter på internet, eftersom det tenderar att bli så att de ökar istället för aktiviteter hemma som att såga ved, städa och andra göromål.Mig passar det bättre att skriva vad som ska skrivas och sedan återgår till IRL.

För att vad man sysslar med ska vara meningsfullt koncentrerat och effektivt, sÃ¥ kommer jag mer noggrant att kolla upp att jag inte pÃ¥ nÃ¥got sätt deltar i aktiviteter som handlar om att reformera asociala, ge stöd Ã¥t folk att gÃ¥ till asociala ( medborgarombudsmannen) eller  liknande. Nu har ju myndigheterna reaorganiserat sig, och snart ska de bjuda in alla pÃ¥ nya aktiviteter under asocialas paraply. De kanske byter namn till "sociala kärleksministeriet.". De kommer att försöka rycka Ã¥t sig initiativet frÃ¥n organisationer som NKMR med hjälp av reklambyrÃ¥er och riktade propagandakampanjer tor jag. Jag har sett en del sÃ¥dant  vad gäller deras sattelitorganisation BRIS, men jag väntar mig nÃ¥got liknande vad gäller deras metoder att bekämpa medborgarrätts  organisationer.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #4 skrivet: 25 april 2011, 19:11:39 PM »
"De som ger bort sin frihet för att få trygghet, mister båda och förtjänar inget av dem."

Detta var verkligen talande !

Jag vet faktiskt inte vad man ska göra nu.Det finns en motsägelse i att delta i något man bekämpar, och att delta i något för att bekämpa det.Det behövs en kvalitativ förändring, att den del av folket som verkligen vill gå i en annan riktning visar upp sin självständighet. Jag lär nog inte få se det under överskådlig tid.