Författare Ämne: FÃ¥r de verkligen gÃ¥ till sÃ¥ här?  (läst 11304 gånger)

Raven

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Får de verkligen gå till så här?
« Svar #15 skrivet: 09 mars 2011, 16:05:44 PM »
Hej!
Shit, jag googlade detdär fängelset bara för att kolla om det fanns någon som skrivit något.

Jag är i samma situation som du var.

Fast vi har bott på bromstensgården i 8 veckor nu.

personalen har slängt den ena lögnen efter den andra på oss och vidare till soc.
vid ett tillfälle när jag pressat och pressat i två veckor kom det fram att en specifik episod dom sagt att en personal sett faktiskt inte hände alls.
men på det mötet fanns såklart inga vittnen med så dom kunde medge sitt misstag.

idag kom nådastöten.

vi satt på möte med soc.

och dom sa att någon i personalen observerat att jag när jag ammat mitt barn en gång - hade stönat på ett sexuellt sätt.

Jag visste inte vad jag skulle göra av mej själv.
jag kräktes av äckel i deras tankesätt. och det gjorde jag också klart för dom.

Jag har ALDRIG blivit så kränkt - och de här människorna har verkligen använt sej av alla medel i boken för att kränka mej.

dom har inte hjälpt mej - dom har stjälpt mej.

soc sa att dom skulle ta min dotter - mitt liv, mitt hjärta - ifrån mej snarast.

inte idag. inte imorgon. men snarast.

dom har inte gjort ett skit för mej eller för min dotter.

dom sa att jag kan "överklaga" i rätten - då kommer jag tilldelas en advokat och så kommer Sara-Li också få en som ska försvara hennes sak.

Hennes sak?!?!?! Herregud, dom lät som att jag var kriminell.

Jag kan inte sluta gråta nu.

Hur kan någon vara så vidrigt funtad att dom på allvar tror något sånt om mej?????

Jag har varit utsatt för våltäkt i mitt liv.

DÃ¥ tycker dom att jag blivit pedofil.

Att jag medvetet tänker skada mitt barn och utsätta henne för... nej, jag tänker inte ens skriva dom orden.

så nu letar jag advokat.

För i helsike heller att jag tar emot DERAS advokathjälp!

Lurkan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
SV: Sv: Jag vann!
« Svar #16 skrivet: 09 mars 2011, 16:58:16 PM »
Det gläder mig innerligt att du har vunnit över familjemarodörerna!

Men, detta är bara första etappen. Det gäller att de accepterar nederlaget och låter bli att överklaga till kammarrätten.

Jag önskar dig en God Jul tillsammans med din son!

Ruby H-C

Dom överklagade aldrig, utan lät de vara, jag flyttade till en annan kommun och min gammla soc ansåg att de va upp till nya soc att bestämma, o dom skickade alla papper mm, men nya soc lät mig vara, dom gjorde ett hembesök och sa allt va lungt! Så länge jag tar hand om mitt barn och ingen anmälan kommer in!

Lurkan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
SV: Får de verkligen gå till så här?
« Svar #17 skrivet: 09 mars 2011, 17:00:19 PM »
Hej!
Shit, jag googlade detdär fängelset bara för att kolla om det fanns någon som skrivit något.

Jag är i samma situation som du var.

Fast vi har bott på bromstensgården i 8 veckor nu.

personalen har slängt den ena lögnen efter den andra på oss och vidare till soc.
vid ett tillfälle när jag pressat och pressat i två veckor kom det fram att en specifik episod dom sagt att en personal sett faktiskt inte hände alls.
men på det mötet fanns såklart inga vittnen med så dom kunde medge sitt misstag.

idag kom nådastöten.

vi satt på möte med soc.

och dom sa att någon i personalen observerat att jag när jag ammat mitt barn en gång - hade stönat på ett sexuellt sätt.

Jag visste inte vad jag skulle göra av mej själv.
jag kräktes av äckel i deras tankesätt. och det gjorde jag också klart för dom.

Jag har ALDRIG blivit så kränkt - och de här människorna har verkligen använt sej av alla medel i boken för att kränka mej.

dom har inte hjälpt mej - dom har stjälpt mej.

soc sa att dom skulle ta min dotter - mitt liv, mitt hjärta - ifrån mej snarast.

inte idag. inte imorgon. men snarast.

dom har inte gjort ett skit för mej eller för min dotter.

dom sa att jag kan "överklaga" i rätten - då kommer jag tilldelas en advokat och så kommer Sara-Li också få en som ska försvara hennes sak.

Hennes sak?!?!?! Herregud, dom lät som att jag var kriminell.

Jag kan inte sluta gråta nu.

Hur kan någon vara så vidrigt funtad att dom på allvar tror något sånt om mej?????

Jag har varit utsatt för våltäkt i mitt liv.

DÃ¥ tycker dom att jag blivit pedofil.

Att jag medvetet tänker skada mitt barn och utsätta henne för... nej, jag tänker inte ens skriva dom orden.

så nu letar jag advokat.

För i helsike heller att jag tar emot DERAS advokathjälp!

Du får ju inte Soc advokat, utan du blir tilldelad en egen advokat från rätten. O din dotter får en oxå, som ska se de ur barnets perspektiv om du är bra mamma eller om soc tycker rätt..

Det är sjukt...

Jag hoppas allt går vägen för dig, jag har mailat till dig så du vet.