Omröstning

Ska alla som har drabbats av myndighetsövergrepp sluta sig samman under 2011 för en förändring?

Ja, absolut!
4 (80%)
Nej. Det blir bara sämre för oss
1 (20%)
Vet ej
0 (0%)

Antal personer som röstat: 5

Författare Ämne: Klåfingriga politiker en fara för oss alla  (läst 3012 gånger)

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Klåfingriga politiker en fara för oss alla
« skrivet: 31 december 2010, 17:38:41 PM »

”Klåfingriga politiker en fara för oss alla” Göran Hägglund svarar på turerna i Lego-debatten.

Äntligen finns det en svensk politiker, Göran Hägglund, som inte vill påverka allt genom lagstiftning!

Saxat från Aftonbladet: ”Jag är i alla fall övertygad om att politikens kärnuppgift inte är att korrigera människors vardag – exempelvis vilka legobitar de köper till sina barn, eller vilka kläder som hamnar i shoppingbagen. Som politiker ska vi ägna oss åt att få en fungerande och tillgänglig sjukvård. En värdig omsorg för våra dementa. Fungerande kommunikationer. Rimliga skattenivåer. Sånt som kanske skulle ha varit lite bättre om politiken inte i allt större utsträckning börjat handla om helt andra – och i ärlighetens namn – för det stora flertalet perifera frågor.
Min poäng; vi ska som politiker inte ta ifrån människor det personliga ansvaret för sina liv.”

Med en sådan inställning som Göran Hägglunds skulle Domenic Johansson och hans familj ha varit lyckliga, trygga och välmående idag, i stället för att familjen skulle vara splittrad och hans far häktad sedan den 26 november 2010.

Med en sådan inställning som Göran Hägglunds skulle karlstadsfamiljen som fråntogs sina fyra barn i början av sommaren vara en hel lycklig familj som de var förra året vid den här tiden.

Med en sådan inställning som Göran Hägglunds skulle 90 % av barnen i fosterhemmen vara hos sina egna familjer i stället för att vara förtäckt adopterade till barnlösa par eller ekonomiskt utnyttjade som försörjningsobjekt åt socialens fattiga och arbetsskygga kompisar och släktingar.

Det förvånar mig därför, att Sveriges regering, som ju betecknas som borgerlig och värnar om individernas frihet och självbestämmanderätt, i sann diktatorisk anda har beslutat att hemundervisning inte får förekomma i Sverige och att man inte har gjort något för att hindra den galopperande utarmningen av familjen samhällets grundsten genom tvångsomhändertagande och fosterhemsplacering av barn hos vilt främmande människor.

Bättre Nytt År

Önskar Ruby H-C
Ordf

OBS! Omröstningsfråga

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
SV: Klåfingriga politiker en fara för oss alla
« Svar #1 skrivet: 31 december 2010, 23:33:39 PM »
Det kanske finns några enstaka vettiga politiker trots allt, även om jag inte skulle vilja gå så långt som att faktiskt lita på någon partiledare. Intressant att notera också att det är kristna människor som är frihetsvännerna i Sverige, den vanliga propagandan till trots. Feminister, HBT-aktivister och dylika är förbudsivrarna.

Lite skrämmande dock att slå upp aftonblaskan, man blir nästan mörkrädd när man ser krönikörerna där. "Jag får fortfarande s**t för min hiphop-diss" var en. Sen när är svordomar acceptabla i svensk press? Det tycks i och för sig mer eller mindre vara ett krav att man är en genombanal person för att få skriva i aftonblaskan.

Kommer man hit från utlandet och inte känner några normala svenskar så måste man nog bli rätt övertygad att Sverige inte är något annat än ett enda stort dårhus, att döma av media.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 02 januari 2011, 12:02:23 PM »

Har det där karlstadsfallet någon benämning eller fiktivt namn i media?

Allt fler måste börja inse kopplingen:
Depression /ekonomisk kris 1930 - Adolf Hitler,  rikskansler 1933
Depression /ekonomisk kris 2008 - SD, Nazister i Grästorp och åtskilliga nyfascistiska partier ute i Europ. De marscherar igen!

Grästorp är närmaste bostadsort till Flygflotilj 7 (F7). I hur många stater har just militärer gjort statskupper eller bara på annat sätt försökt driva fram fascism? I Chile var det just Flygvapnet som stödde och hjälpte Pinochet till makten. Nu ska man kanske inte tro att just DET händer, men signalen är tydlig.

Det är av stor betydelse att allt fler börjar förstå att Sverige är allt annat än en from demokratisk stat. Det som är unikt för Sverige är den extrema tystnadskulturen. Sveriges modell gör att här döljer sig fascisterna även inom de etablerade riksdagspartierna. Troligen +200.000 tvångssteriliserade. Massor dessutom lobootomerade under tvång.  Idag ~10.000 hemlösa i Sverige trots lag om rätt till bostad!

Tvångssteriliseringar i Sverige
...omräknat till tyska förhållanden:  1.200.000
...omräknat till kinesiska förhållanden: 24.000.000 (ja, 24 miljoner)

Läs och försök förstå sanningen även om den är svårsmält...
Den Svenska modellen:   https://forum.nkmr.org/index.php/topic,974.0.html
Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen:  https://forum.nkmr.org/index.php/topic,1785.0.html

Morgan Ohlson
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 19 januari 2011, 21:57:39 PM »

Har det där karlstadsfallet någon benämning eller fiktivt namn i media?

Det är jag som har benämnt det "Karlstadsfallet".

Det finns två uppsättningar artiklar om Karlstadsfallet på NKMR:s hemsida. Se:

Karlstadsfallet: Föräldrar dömda för barnaga - familjen splittrad av samhället

och

Swedish Parents jailed for spanking, children seized

Jag har citerat lite från förarbetena till agalagen både i den svenska och i den engelska artikelsamlingen. Det fanns tänkande människor som varnade för vad som kommer skulle.