Frfattare mne: Manifestation i Malmö idag den 10 juni 2011  (lst 2741 gnger)

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlgg: 690
    • Visa profil
Manifestation i Malmö idag den 10 juni 2011
« skrivet: 10 juni 2011, 11:52:43 AM »
Manifestation i Malmö idag den 10 juni 2011

Hej Allesammans,

I förrgår blev jag uppringd av Laid Bouakaz, forskare och lärare i pedagogik vid Malmö Högskolan, som informerade om en stor manifestation mot socialtjänsten som skulle äga rum idag, den 10 juni 2011.

Jag hänvisade Laid Bouakaz till en av NKMR:s juristmedlemmar i Skåne, men han lyckades inte få kontakt med honom. Eftersom NKMR:s närvaro vid dylika evenemang är viktig bestämde jag mig igår för att åka dit och hålla tal.

Inbjudan lyder:
Manifestation i Malmö den 10 juni mot tvångsomhändertagande av barn och socialtjänstens maktmissbruk

Plats: Möllevångstorget
Datum: fredag 10 juni 2011 
Tid: 17-19
Manifestation arrangeras av föräldrarna och frivilliga medmänniskor.

Ni som kommer att befinna er i Malmö i kväll inbjuds härmed.

Välkomna !

Ruby H-C
Ordf.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlgg: 690
    • Visa profil
SV: Manifestation i Malmö den 10 juni 2011
« Svar #1 skrivet: 11 juni 2011, 13:19:47 PM »
Jag beklagar det sena varslet, men ni som får NKMR:s grupp mails har blivit informerade om att jag blev uppringd av en av arrangörerna bara två dagar innan evenemanget. De ville ha en talare från NKMR så jag hänvisade honom till en av NKMR:s juristmedlemmar i Skåne, men han lyckades inte få kontakt med honom. Och, eftersom jag ansåg att NKMR:s närvaro vid dylika evenemang är viktig bestämde jag mig för att åka dit och hålla tal.

Det var mycket folk i rörelse på Möllevångstorget och många stannade och lyssnade. Även gästerna som satt i uteserveringarna vände sig om för att lyssna. Antalet åhörare har jag dock ingen uppfattning om.

Kärngruppen hade plakat t ex "Stoppa socialens maktmissbruk!"

Bakgrunden till det här fallet som har utlöst folks vrede mot socialen i Malmö bifogades gruppmailet som jag skickade ut till NKMR:s medlemmar och sympatisörer.

Tack alla som har svarat både via e-mail och andra Facebooksidor och uttalat ert stöd.

Ruby H-C

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 106
    • Visa profil
SV: Manifestation i Malmö idag den 10 juni 2011
« Svar #2 skrivet: 11 juni 2011, 18:15:21 PM »
Har du möjlighet så skulle du kanske se till att spela in på video de manifestationer som görs. Betydligt fler ser sådant på nätet än som besöker de själva, fast förutsättningen för att det ska vara intressant är ju att det verkligen hölls en manifestation och inte bara är något man spelade in hemma.